Hoofdsponsor

1/72 AMX 30/105 (Heller) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Dacht bij mezelf 't is mooi weer... het gras ziet groen... de kinderen spelen in de speeltuin... kmoet met het vrouwke boodschappen gaan doen.... dus trekken we nog maar eens een nieuw kitje open.

I love the smell of fresh sprue in the morning...

Alle gekheid op een stokje, deze keer gaan we voor de AMX 30/105 van Heller. Natuurlijk terug op schaal 1/72 kwestie van het niet te groot te zien :D

sized_DSC05871.jpg

sized_DSC05870.jpg

sized_DSC05874.jpg


sized_DSC05872.jpg

sized_DSC05873.jpg
 
Deze heb ik nog nooit gezien.
Ziet er een leuk kitje uit ;)

Ben benieuwd naar de pasvorm, Heller heeft niet altijd een goede reputatie (gehad)....
 
zelfde vraag als beyond.

kun je geloven dat ik het merk AMX niet kende, blijkt Franse tank te zijn (verklaart al waarom ik ze niet ken ;-))

Ben curieus hoe de eruit gaat zien als ze af is. Details op de sprue zien er toch al goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Dit type kende ik ook niet.
Die plastic tracks lijken uit maar maar weinig onderdelen te bestaan.
Word plooien of snijden en plakken zeker?
Veel succes met de bouw!
 
@ Ratticus & Beyond: de pasvorm is niet slecht, de koepel had wat schuurwerk nodig en voor het onderstel wel wat wasspelden om het toch op elkaar te houden maar voor de rest nog geen problemen ondervonden.

@ Thorstein: het zijn harde tracks, dus dat zal dan wel plooien worden (voor mij de eerste keer zo'n type tracks)

En nu nog een updatje:

sized_DSC05890.jpg

sized_DSC05891.jpg

sized_DSC05892.jpg
 
Een tank die net "Ontslaan" is van active dienst bij de Fransen, leuk. Zet je deze op een dio? Indien nodeig ik heb heel mooie Manoevere fotos van de AMX-30.

Grtz Bart.
 
Een tank die net "Ontslaan" is van active dienst bij de Fransen, leuk. Zet je deze op een dio? Indien nodeig ik heb heel mooie Manoevere fotos van de AMX-30.

Grtz Bart.

Ah das de max, kwas eigenlijk niet van plan deze op een dio'ke te plaatsen maar als je wat van je foto's wilt plaatsen kunnen we eens zien wat we kunnen doen.
 
Mooi en apart gevalleke, zie je niet dikwijls. als je deze tracks gemakkelijk wilt plooien lichtjes insnijden tussen de schakels (boven en onder), tot je je bocht smal genoeg kan maken
...
 
Ik heb al eens gekeken en hier zijn al een paar actie fotos


attachment.jpg


attachment.jpg

Uit deserd storm


attachment.jpg


attachment.jpg

en de extra bepanserde AMX-30 Brenus


attachment.jpg

Zo, ik hoop dat hier iets mee kan doen.

Grtz Bart.
 
Als ik een tip mag geven met betrekking tot de tracks: zorg voor gewicht in het voertuig zodanig dat hij OP zijn tracks staat in plaats van bovenop. De rest van de tracks (die je wegsnijd of kan inplooien) kan je dan aan de bovenzijde camoufleren door het aanbrengen van de side skirts.
 
Hey ja Erwin das een goeie tip. Zal eens zien wat ik er kan instoppen dat zo klein en toch zwaar is.
 
Benieuwd wat je hiermee weer gaat doen Tom, je hebt de microbe van 1/72 wel goed te pakken !
 
Ben bezig met een deel van de bewapening (weet alleen niet wat het zijn, een soort van pods ofzo met rook dacht ik).

In de volgende foto zie je de echte:

sized_amx-30b2_11_of_74.jpg

Op deze foto zie je hoe wat Heller ervan gemaakt heeft:

sized_DSC05979.jpg

Dit is niet echt naar mijn goesting, dus wat aan de slag gegaan met sprue en tot dit gekomen:

sized_DSC05980.jpg

sized_DSC05981.jpg

sized_DSC05982.jpg

Er is nog wat werk aan maar vind dit toch al iets meer realistisch.
 
En zo begint dat he, straks een halve tank zelf gescratched !
 
Nieuwe onderdeeltjes zien er beter uit ;)
En het zijn inderdaad rookgranaatwerpers (wat een woord :O )
 
hoi, ziet er een beetje groot uit volgens de rest. als je kleinere diameters wilt kan je eventueel opteren voor staven in styreen of om een stukje sprue eerst een beetje op te kuisen, inspannen in een dremel/boormachine op een traag toerental (zodat het plastiek niet smelt en het zo af te draaien met een vijl, mes, schuurpapier, ...

wel een intrigerend modelleke... kende deze totaal niet
 
Inderdaad, rookpotwerpers, bij de Fransen zijn die typisch om dat ze zo smal en lang zijn. De juiste militaire term is dus rookpotwerpers.

Ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
sommige details kan je soms het raden naar hebben waarvoor ze dienen é ! Ken dat fenomeen ook....
 
Heb langs de zijkant nog beugels aangebracht. Dit zijn de eerste stappen, de eindjes moeten nog worden weggeknipt en er moet nog een tweede dwars komen. Eerst de lijm goed laten drogen.

Daarna opschuren.

sized_DSC05983.jpg

sized_DSC05984.jpg

sized_DSC05985.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan