Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 AMX 30/105 (Heller) [DONE]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 62

Discussie: AMX 30/105 (Heller) [DONE]

Lightbulb AMX 30/105 (Heller) [DONE]

Dacht bij mezelf 't is mooi weer... het gras ziet groen... de kinderen spelen in de speeltuin... kmoet met het vrouwke boodschappen gaan doen.... dus trekken we nog maar eens een nieuw kitje open.

I love the smell of fresh sprue in the morning...

Alle gekheid op een stokje, deze keer gaan we voor de AMX 30/105 van Heller. Natuurlijk terug op schaal 1/72 kwestie van het niet te groot te zien

Standaard

Deze heb ik nog nooit gezien.
    Ziet er een leuk kitje uit

Ben benieuwd naar de pasvorm, Heller heeft niet altijd een goede reputatie (gehad)....

Standaard

zelfde vraag als beyond.

kun je geloven dat ik het merk AMX niet kende, blijkt Franse tank te zijn (verklaart al waarom ik ze niet ken ;-))

Ben curieus hoe de eruit gaat zien als ze af is. Details op de sprue zien er toch al goed uit.
    Laatst gewijzigd door Ratticus; 23-03-12 om 16:30
    - There are no stupid questions, only stupid people. -

Groetjes van Davy aka Ratticus

Standaard

Dit type kende ik ook niet.
    Die plastic tracks lijken uit maar maar weinig onderdelen te bestaan.
    Word plooien of snijden en plakken zeker?
    Veel succes met de bouw!

Standaard

@ Ratticus & Beyond: de pasvorm is niet slecht, de koepel had wat schuurwerk nodig en voor het onderstel wel wat wasspelden om het toch op elkaar te houden maar voor de rest nog geen problemen ondervonden.

@ Thorstein: het zijn harde tracks, dus dat zal dan wel plooien worden (voor mij de eerste keer zo'n type tracks)

En nu nog een updatje:

Standaard

Een tank die net "Ontslaan" is van active dienst bij de Fransen, leuk. Zet je deze op een dio? Indien nodeig ik heb heel mooie Manoevere fotos van de AMX-30.

Grtz Bart.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D-DAY 1944 Bekijk bericht
    Een tank die net "Ontslaan" is van active dienst bij de Fransen, leuk. Zet je deze op een dio? Indien nodeig ik heb heel mooie Manoevere fotos van de AMX-30.

Grtz Bart.
    Ah das de max, kwas eigenlijk niet van plan deze op een dio'ke te plaatsen maar als je wat van je foto's wilt plaatsen kunnen we eens zien wat we kunnen doen.

Standaard

Mooi en apart gevalleke, zie je niet dikwijls. als je deze tracks gemakkelijk wilt plooien lichtjes insnijden tussen de schakels (boven en onder), tot je je bocht smal genoeg kan maken
    ...

Standaard

@ Silenoz,merci voor de tip amigo!!

Standaard

Ik heb al eens gekeken en hier zijn al een paar actie fotos

Uit deserd storm

en de extra bepanserde AMX-30 Brenus

Zo, ik hoop dat hier iets mee kan doen.

Grtz Bart.

Standaard

Als ik een tip mag geven met betrekking tot de tracks: zorg voor gewicht in het voertuig zodanig dat hij OP zijn tracks staat in plaats van bovenop. De rest van de tracks (die je wegsnijd of kan inplooien) kan je dan aan de bovenzijde camoufleren door het aanbrengen van de side skirts.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Hey ja Erwin das een goeie tip. Zal eens zien wat ik er kan instoppen dat zo klein en toch zwaar is.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Benieuwd wat je hiermee weer gaat doen Tom, je hebt de microbe van 1/72 wel goed te pakken !

Standaard

Ben bezig met een deel van de bewapening (weet alleen niet wat het zijn, een soort van pods ofzo met rook dacht ik).

In de volgende foto zie je de echte:

Op deze foto zie je hoe wat Heller ervan gemaakt heeft:

Dit is niet echt naar mijn goesting, dus wat aan de slag gegaan met sprue en tot dit gekomen:

Er is nog wat werk aan maar vind dit toch al iets meer realistisch.

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

En zo begint dat he, straks een halve tank zelf gescratched !

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten