Hoofdsponsor

1/18 Audi A5 Coupé (Norev) [wip]

Zo, al een laagje of 3 primer gespoten, met een beetje schuren tussen de lagen met korrel 1200.
Geen foto's voorlopig, camera verkocht, en nog geen nieuwe :)
 
Hoe staat het met de velgen? Al een oplossing gevonden?
 
Dirk, zou het misschien geen oplossing zijn om deze door Christophe te laten frezen?
Het resultaat van zijn 1/12 velgen op de ledendag in Oostende mocht toch best gezien worden, niet ?
Ben trouwens ook al op zoek gegaan naar mijn velgen in 1/18 en voorlopig ook nog altijd zonder resultaat.
Het is nu eenmaal wel een aparte klasse die "die-cast" modellen en -accessoires.

Mark
 
Misschien wel goed idee, bij deze Christophe zie je het zitten deze te maken en wat zal me dit kosten?


A5_3.png
 
Heb net een deur gespoten met de Zero paint Phantom black, zalig om mee te spuiten moet ik zeggen die verf, en met de cleaner van zero paints, materiaal makkelijk te kuisen.
Zzal eerst paar foto's nemen, en dan verder spuiten :)
 
Dan hier een paar foto's van de tot nu gespoten onderdelen, zijn nu al 2 laagjes op gespoten.

DSCI0938.png


DSCI0939.png


DSCI094.png


DSCI0940.png


DSCI0942.png


DSCI0943.png

Mooie verf hoor, ben ik tevreden van, zal er nog mee aan de gang gaan.
Het stinkt wel weer, dus opletten voor de gezondheid.
 
Knap spuitwerk Dirk. Ben benieuwd naar het vervolg. Mijn volle aandacht heb je alleszins...;)
Ga je ook de 2K vernis van Zero gebruiken als eindlaag ?

Mark
 
Ziet er goed uit Dirk.
Kan je deze gewoon in een hobbykamer in huis gebruiken? (met afzuiging)
 
Ik ben nog niet zeker welke blanke lak ik ga gebruiken, en ja hoor met afzuiging te gebruiken in uw hobby kamer :)
 
dus een foto recht op de velg he, zal ik voor kijken :)
 
Christophe, deze is het :)


IMG_8814_zpsb3e234a0.png

prod_audi_a5_dubbelspaaks_070926120044_zpsb67429bc.png
 
Laatst bewerkt:
Zo, heb net eens een 3de laag lak gegeven ( Zero paint, phantoom black ), morgen foto's nemen en een posten, dan nog een laagje geven, en dan zou ik deze 48uur laten drogen voor ik er de eerste laag blanke lak op zet. Wel leuke verf om te spuiten moet ik zeggen.

Ik durf niet meer te schuren tussen de lagen, omdat ik altijd terug iets teveel schuur, ik zie altijd de primer terug tevoorschijn komen, en ik wrijf echt niet hard hoor mer korrel 1000.
Morgen foto's hopelijk :)
 
Dirk,

Aai eens je model met korrel 2000 tussen je lagen.
Dat doe ik zo.
 
Ja, ben ook van die mening Dirk. Denk zelfs dat je nog fijner mag gaan...
Indien je kan zou ik zelfs iets langer dan 48uur wachten alvorens met de blanke lak aan de slag te gaan.
Ik zou zelfs het dubbele durven overwegen zodat je laklaag goed uitgehard is.

Mark
 
Bedankt voor de tips, zal ik proberen op een proefstukje :)
 
Hier dan een paar foto's van de eind laag Phantoom Black Zero paints.
Moet dus nog blanke lak op.

Zijn er hier nog met ervaring met Zero Paints, die is onmiddellijk droog die verf, de max vind ik dat.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg



attachment.jpg


Is moeilijk te zien, maar ik ben zeer tevreden over het resultaat, is gespoten met de airbrush, met 1.5 mm naald op 2 bar spuitdruk.
"Zero paint" onverdund, is dus gespoten zoals het is toegekomen.


Mvg
 
Heel mooi Dirk! Is het velgen probleem inmiddels opgelost?
 
Mooi gespoten! Is het niet eenvoudiger om grote panelen met een dikkere naald te spuiten? Ik gebruik er een 0.4 naald voor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan