Hoofdsponsor

1/18 Audi A5 Coupé (Norev) [wip]

Is het enkel de lak en interieur kleur die aangepast moet worden ?

Eum, de lak, interieur kleur en kleine aanpassing links en rechts, velgen als ik deze vind.

Nu de auto is al bijna volledig gedemonteerd, alleen nog het motorgedeelte, en deze zijn wel met revetten vast, dus best uitboren zeker?

IMG_8763.png
 
Zo, en volledig uit elkaar nu:
Het strippen kan beginnen, nu nog aan deze stripper geraken, en de juiste verf, fantoomzwart.

IMG_8769.png


IMG_8770.png


IMG_8771.png
 
Zijn er ook producten in Belgie te verkrijgen om verf af te bijten, en welke gebruiken jullie, waar kopen jullie deze?
Dank u
 
Al helemaal gestript Dirk ?! Dat vordert nogal !
 
Ja ok, dat uit elkaar halen, dat viel op zich nog mee, zeker als het met schroefjes zijn, nu komt het pas :)
 
en ga je de lichten ook laten branden Dirk...?

anders komt Rik wel eens tonen hoe het moet hé...hihihihihi
 
hehe, neen, lichtjes mogen uit blijven :)
 
Bedankt voor de foto van de velg Dirk, maar om te weten welk type het is, zult ge een foto moeten nemen van de volledige velg (dus loodrecht voor de velg gaan zitten). Op ebay heb ik een setje gevonden dat er een beetje op lijkt, maar ik denk dat een het makkelijkere optie is om ze door Christophe te laten frezen.
 
Ik heb eens een half uurtje rondgesurft bij m.n. Duitse sites maar het wordt moeilijk: er is heel veel in 1:18 te krijgen, Dirk .....alleen het zou helpen als je een paar BBS velgen onder je auto zou zetten.:laugh: De enige optie die ik vond is weer een stapje verder in het modelveredelings vak

pp_1473.png

Deze 5 spaaksvelgen op de TT van Burago lijken naar mijn gevoel heel veel op die van jou.....alleen je zult wat moeten slijpen om de spaak te splitsen.
 
Hey Dirk,

De verfstripper vind je in elke doe het zelf zaak (Hubo, Gamma, enz...).
Bestaat van verschillende merken (Polyfilla, huismerk van Hubo en Gamma, enz).
Voor je kleur van je wagen kan je best eens via de Audi-dealer informeren. Normaal hebben die je kleur zelfs in spuitbus.
Ik zoek mee naar velgen... ;)

Mark
 
Bedankt iedereen voor de tips en de hulp, samen komen we er wel, en inderdaad, ik kan eens informeren bij mijn Audi garage als ze soms geen beetje lak teveel hebben ;)
 
Zijn er ook producten in Belgie te verkrijgen om verf af te bijten, en welke gebruiken jullie, waar kopen jullie deze?
Dank u

Ook in België is remolie verkrijg- en goed bruikbaar op zelf gespoten laklagen.
Dus even navragen bij de "oude rotten in het vak" of remolie op diecast lak goed werkt.

Voordeel is dat het een stuk gezonder is voor je en herbruikbaar.
Succes, Ronald
 
Remolie op metalen body gaat niet mega hard opzich, beste gewoon afbijt met Methyleenchloride er in, dan valt het er af als je het smeert:P!!
 
Dag Dirk, voor de kleur van je wagen moet je kijken bij het plaatje in je auto zelf waar je chassisnummer op staat,daar staat er een kleurcode bij. Met die code ga je bv naar Autolux (Noordlaan Torhout) die kunnen daar je verf zelf maken. Plaatje niet gevonden ga dan met je auto zelf dan zullen zij zelf wel kijken. Staat normaal ergens in de motor ruimte.
Groetjes Rik
 
Wanneer je het kleurnummer weet van je auto, is daar heel gemakkelijk een spuitbus bij te vinden van Motip.
Mocht dit niet lukken, kan je de kleur laten mengen en in een spuitbus laten doen.
Wel opletten welk soort verf je krijgt, aan de hand hiervan je primer en blanke lak uitzoeken.
 
En ik maar de verf van de onderdelen doen, met de Extreme Afbijt van Polyfilla, werkt goed hoor, alleen wist ik niet dat de deur klinken van plastic zijn, dus deze mag ik scratchen, of kijken als ik deze ergens kan vinden :)
 
En dan de foto's van het proces strippen:

Hier klaar om te strippen
IMG_8797.png


Met het product
IMG_8798.png



Bezig met strippen met de polyfilla Extreme
IMG_8799.png



En gestripte onderdelen
IMG_8800.png



IMG_8801.png


Nu de vraag, die kleine stukjes die je niet weg krijgt met de stripper, hebben jullie daar een truk voor??
Gebruiken jullie dan schuurpapier, of iets anders?
Hier de voorbeelden van de onderdelen waar nog resten verf van blijven hangen, ook na 4x met het product te proberen.

IMG_8802.png



IMG_8803.png



IMG_8804.png



IMG_8805.png


En nog vergeten te zeggen, de vrouw is er een bakvorm armer door, is mooi om je product in te doen :) was al een oude dus, kon geen kwaad :)
 
Ja Dirk, netjes gedaan. Die kleine stukjes doe ik "meestal"(wanneer ik een die-cast doe) met een fijn schuurpapiertje.
Je kan natuurlijk ook eens proberen of je ze met primer gedekt worden (als ze niet te dik bovenop liggen).
Jammer van de deurgrepen. Misschien te scratchen in alu- of koperprofiel ?

Mark
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan