Hoofdsponsor

1/35 Introductie Stalingrad vignette... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.740
We zijn al enkele weken bezig aan een volledig nieuw project dat de naam Stalingrad heeft mee gekregen,het ondergrondje is even groot als bij mijn vorige project 5 op 3.5 cm.;)
Op dit strijd toneel zal een enkel figuurtje plaats nemen en is afkomstig van Dragon.
Alles zal met acryl geschilderd worden en de gehele constructie die je hier zal zien is volledig zelfbouw.

Afbeelding021-13.jpg

Afbeelding020-14.jpg

Afbeelding019-15.jpg

Afbeelding018-16.jpg

Afbeelding017-10.jpg

Afbeelding016-10.jpg

Afbeelding015-11.jpg

Afbeelding014-15.jpg

Afbeelding013-13.jpg

Afbeelding012-19.jpg

Afbeelding011-10.jpg

Afbeelding010-15.jpg

Afbeelding009-17.jpg

Afbeelding007-16.jpg

Afbeelding006-23.jpg
 
Laatst bewerkt:
amai van een vliegende start gesproken sdfkkjskng dat kan wel tellen hoor danny .

ziet er wel netjes uit 8)
 
Bedankt amazone maar er is nog behoorlijk veel werk hoor maar de sfeer die zit al goed....;)
 
Amai, bij de eerstye foto's dacht ik dat de muur veel groter was, tot ik het figuurtje erbij zag staan :ohmy:
Ziet er goed uit, doe vooral verder ;)
 
Kan ik begrijpen Beyond op foto geeft het soms een vertekend beeld het muurtje is amper 5 cm hoog en 3 cm breed...
 
mooie houding van het figuurtje danny
 
Dany maat das terug een ferme start. Tziet er nu al super uit.
 
Danny,

Zeker al een goede start, succes.
 
Bedankt jongens dit is altijd leuk om mooie commentaren te horen...;)
 
Dit wordt weer smullen, mooie start Danny.

Grtz Bart.
 
DOH.
Er zitten wel enorme talenten bij dit forum. Kun je wat erbij vertellen zoals hoe of wat je gebruikt hebt en heb je die scene verzonnen of van een pic?
 
DOH.
Er zitten wel enorme talenten bij dit forum. Kun je wat erbij vertellen zoals hoe of wat je gebruikt hebt en heb je die scene verzonnen of van een pic?

Dat vertel ik zeer graag lightning strikes;),het muurtje is gemaakt uit een stukje gipsplaat waar ik de structuur van de bakstenen heb in gegraveerd vervolgens is daarna alles geschilderd met acryl van Vallejo,na het uitharden van de verf zijn de pigmenten boven gehaald om het muurtje te verweren.

Het buizen systeem en dragers zijn gemaakt van Evergreen,het puin is dan weer gemaakt van gips-houtlijm en fijne steentjes die ik achteraf fixeer met zeer verdunde houtlijm voor dat het geheel dan weer droog is strooi ik nog zeer fijn steenruis over zo bekom je een mooi realistisch uitzicht.

De meeste scenes verzin ik zoals deze,maar ik gebruik ook foto's die ik dan weer tegen kom op het internet...
 
Laatst bewerkt:
Da's weer eentje om te volgen, Danny ! Prachtig.

Niet groot, maar toch toont het prima de puinhoop die Stalingrad was.

Prachtig figuur ook, de gelaatsuitdrukking straalt de concentratie van de soldaat uit, gefocust op zijn omgeving. En dit zonder greintje verf !
Jouw kennende zul je dit nog beter "in de verf zetten" met je penselen...:P:P

Groeten Rik
 
Mooie start Danny!

Je blijft het klein houden. Maar het hoeft nie klein te zijn om er veel verhaal in te stoppen.

Keep up!

Greetz Nico
 
Mooie start Danny!

Je blijft het klein houden. Maar het hoeft nie klein te zijn om er veel verhaal in te stoppen.

Keep up!
Greetz Nico

Hier heb je volkomen gelijk in Nico u dio's hebben ook steeds een prachtig verhaal,de redenen waarom ik steeds klein werk is gewoonweg om plaats te besparen in mijn vitrinekast ;)...
 
Ge moet er maar opkomen é !
Elk heeft zo zijn eigen sterke punten, bij jou zijn dat duidelijk originele dio'tjes.
Knap !!
 
Bedankt Famo;),ondertussen zijn we begonnen aan het figuurtje en ik hoop op het einde van deze week het gezichtje af te hebben dus nog even wachten voor een nieuwe update jongens...;)
 
Groot in z'n kleinheid, maar zeker geen kleinIGheid ! Heel Stalingrad zit erin, het puin, de roestige fabriekspijpen, de geconcentreerde bukkende infanterist, alvast erg interessant uitgevoerd en met leuke kleuren, man je doet me opeens zin krijgen om weer 'ns een figuurtje te doen (jawel, mét opti visor).
 
Ok jongens ik ben begonnen met de eerste penseel strepen op het gezichtje aan te brengen en heb dan ook gelijk de helm even onderhanden genomen.;)
Ik heb dan ook getracht om de eerst vrieskou zoveel mogelijk te benadrukken op onze Duitse soldaat.
Alles is wederom geschilderd met acryl van Vallejo en heb de volgende kleuren gebruikt...
876-845-343-951-963-950 en niet te vergeten Flat base X-21...

Nu ga ik alles enkele nachtjes laten uitharden om dan het gezichtje te verzegelen met matt vernis...

Afbeelding022-12.jpg

Afbeelding023-15.jpg

Afbeelding024-14.jpg

Afbeelding025-12.jpg

Afbeelding026-13.jpg

Afbeelding027-11.jpg

Afbeelding028-12.jpg

Afbeelding029-12.jpg

Afbeelding032-12.jpg

Afbeelding030-12.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan