Hoofdsponsor

1/35 Introductie Stalingrad vignette... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt jongens,van de week verschijnen er nog enkele foto's van het ondergrondje zijn vorderingen...
 
Hey Danny,

Yep dat is het man, gewoon subliem gedaan.
 
Kan alleen maar mn collega bouwers bijspringen in hun commentaren. Hoe je leven brengt in je figuren en dio's in formidabel. Zelfs de slijtage van het leder op de riempjes enzo. Die kleine kleurspelingen in zn vest, noem maar op...
 
Prachtig geschilderd Danny ! Zeer mooi figuurtje.

De binnenvoering, welke zichtbaar is in de cape, werd gemaakt uit schapevacht. Meestal werd deze niet gekleurd. Je kunt dus alle richtingen uit met natuurlijke kleuren, van een crèmekleurige tot zwart. Ik vermoed dat je dit op je figuur gelijk groen hebt geschilderd ?
Momenteel ben ik een Alpine Miniatures figuur bezig dat net dezelfde parka draagt. De binnenvoering heeft een basis gekregen met Flat Earth met hierover een wash van Raw Umber. Volgende stadia zijn highlights met witte, créme en grijze tinten...

Groeten Rik
 
Je kan de concentratie van het figuurtje zo van zijn gezicht lezen, mooi kleurenspel in het uniform. Hoe lang schilder je aan z'on figuurtje Danny?

Grtz Bart.
 
Bedankt jongens...
@Rik bedankt voor deze interessante info en post maar vlug wat foto's van je figuurtje...;)

@D-DAY 1944 ik ben een goed jaar geleden begonnen met alleen figuren te schilderen en deze te verwerken in kleine dio's dus ik sta eigenlijk nog in het begin stadium van deze geweldige hobby,en niet alles lukt bij mij van de aller eerste keer het is echt met vallen en opstaan dit is dan ook de enige manier om iets bij te leren,verder probeer ik veel info op internet te vinden en natuurlijk veel lezen en stelen met de ogen...;)
Maar om op je vraag te antwoorden;) ben ik toch snel twee weken bezig om een figuurtje af te werken, dit komt omdat ik steeds met zeer verdunde verf werk en laagje per laagje opbouw.
 
Laatst bewerkt:
Nog maar een jaartje? Ik dacht dat je dit al jaren deed. Ik vind het nu al super.

Grtz Bart.
 
Dag Danny,

Het figuurtje waarover ik sprak komt in een dio'tje rond mijn BA10M Beutewaffen (rubriek Rollend Materieel). Hier zal ik dit figuurtje nog wel eens plaatsen.

Mijn info komt meestal uit het boek : German Soldiers of World War Two van Jean de Lagarde, uitgegeven door Histoire & Collections. Een must voor een figuurschilder zoals jij. Misschien is dit boek je bekent, of in bezit ?
Ik kocht het in 2010 in Normandië, maar waarschijnlijk is het nog wel verkrijgbaar.

Extra info : ISBN : 2-915239-35-5
www.histoireetcollections.fr

Groeten Rik
 
Dit is inderdaad een must voor elke figuurschilder Rik,ik heb het boek in een PDF bestand gevonden op internet al een tijdje geleden...:wub:;)
 
Dag Danny, zondag op de beurs in Marke heb ik mij nog een nieuw boek aangeschaft : Fighting Men of World War II Axis Forces, Uniforms, Equipment & Weapons.
Hij stond in promotie, wegens "beschadigd" : enkel een kreuk in de omslag, daarvoor kun je dat niet laten liggen.

Tweederde van het boek gaat over de Duitse strijdkrachten : alles over uniformen, helmen, camo's, onderscheidingen, bewapening (tot zelfs machinegeweren en mortieren),... Kisten met munitie, panzerfaust,... Kortom alles waar een modelbouwer goede documentatie voor nodig heeft als schildervoorbeeld.

De auteur van het boek is David Miller, ISBN : 978-0-7858-2815-0

Groeten Rik
 
He Rik dit ziet er een zeer interessant boek uit ik ga eens rond kijken op de beurzen of ik deze niet op de kop kan tikken....
En bedankt voor deze info...
 
Hier zijn we dan weer met een kleine update,ik heb even de pigmenten boven gehaald en na het bekijken van het nodige referentie materieel is er me een ding opgevallen dat deze Duitse soldaten behoorlijk wat in het slijk hebben moeten ploeteren dus voor mij een grote uitdaging om het zelfde resultaat te behalen zoals op de foto's...
Ook de broek is onderhanden genomen en de bottine hebben een eerste laagje verf gekregen deze moeten natuurlijk nog verder af gewerkt worden..

Afbeelding001-23.jpg

Afbeelding002-19.jpg

Afbeelding003-26.jpg

Afbeelding004-22.jpg

Afbeelding005-22.jpg

Afbeelding006-24.jpg

Afbeelding007-17.jpg
 
Laatst bewerkt:
heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel netjes hoor danny 8)
 
Ja, wederom petje af!
Schilderen jij je huid met olieverf of met acryl?

Erwin.
 
Zeer mooi Danny ! Je Italian camo op de broek is zeer representatief.

Groeten Rik
 
Ja, wederom petje af!
Schilderen jij je huid met olieverf of met acryl?

Erwin.

Erwin ik schilder alles met Acryl met olieverf heb ik geen ervaring,voor mijn huidskleur gebruik ik als base 814+876- voor Highlihting doe ik bij de base 815 bij en voor de schadows voeg ik een heel beetje zwart toe.
Voor het blenden gebruik ik een zeeeeer verdunde base kleur en deze breng ik toe op de scheidings lijnen van de kleuren het lijkt zeer ingewikkeld maar eigenlijk is het heel simpel,het belangrijkste is steeds dat je de Acryl zeer goed verdund zo bekom je de beste resultaten...
 
Erwin ik schilder alles met Acryl met olieverf heb ik geen ervaring,voor mijn huidskleur gebruik ik als base 814+876- voor Highlihting doe ik bij de base 815 bij en voor de schadows voeg ik een heel beetje zwart toe.
Voor het blenden gebruik ik een zeeeeer verdunde base kleur en deze breng ik toe op de scheidings lijnen van de kleuren het lijkt zeer ingewikkeld maar eigenlijk is het heel simpel,het belangrijkste is steeds dat je de Acryl zeer goed verdund zo bekom je de beste resultaten...

Bedankt danny ik was ook al wat langer op zoek naar de juiste kleuren voor huid na te bootsen, ik ga er is wat mee experimenteren!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan