Hoofdsponsor

1/72 3D bouwtekening Airfix 05024 Republic F-105G Thunderchief "Wild Weasel"

G

gdebiscop

Guest
Zoals reeds gemeld in mijn "even voorstellen" post, ben ik van plan om modelbouw terug te beginnen.

Ondanks dat ik zelf niks meer gemaakt had, bleef ik wel bepaalde fora volgen.

Het idee achter mijn eerste (gemakkelijke) project, vond ik op ARC.

Daar had iemand van een Airfix Lighting een 3D bouwtekening (instructie) gemaakt.

Aangezien ik hier een F-105G heb liggen, toevallig ook van Airfix, die niet echt thuishoort in mijn reeksen, heb ik besloten ook zo een 3D intructie te maken.

Het betreft dus volgende kit:

05024.jpg

De bedoeling is dus om het er zo te laten uitzien:
photos_1265249959.jpg


Van zodra mijn kelder in orde is, dus dit komende weekeinde, zal ik er (eindelijk terug) aan beginnen :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Speciale manier om je model te maken.
Ga je hem dan nog een laagje verf geven? Of wordt het identiek als op de foto?
 
Ik ga hem niet spijten zoals voorzien in het bouwplan, en ook de decals zullen niet gebruikt worden (dus als iemand interesse heeft...).

Ik zal enkel een basiskleur spuiten om zo de weg te werken sink holes te verbergen.

Eerst wou ik opteren om hem voor de helft wel te spuiten en de decals te gebruiken, doch dit ging me net iets te veel werk gaan opleveren met het afplakken van verschillende onderdelen.
 
Dat is weer eens een andere manier van een kit bouwen, ik had het nog nooit gezien.
Succes ermee.

Fred
 
Dit wordt dus een specialleke.
Ik zal maar gelijk een abonnement op dit draadje plaatsen om niks te missen.
 
Aangezien ik wegens ziekte momenteel niet verder kan, en ook omdat ik blijkbaar geen enkele deftige lijm nog heb (wat wil je na al die jaren stilstand), hier toch reeds enkele foto's van de inhoude van de doos:

sprue 1:
attachment.jpg

sprue 2:
attachment.jpg

sprue 3:
attachment.jpg

clear sprue & decals:
attachment.jpg

Momenteel ben ik ook nog aan het uitzoeken welke lijm ik heb best ga gebruiken en welk "koppelstuk" ik ga gebruiken om de zogezegde instructielijnen aan te maken.

Op dit ogenblik denk ik aan gewone koperdraad. Als iemand een ander idee heeft, ik hoor het graag!
 
Ik denk dat koperdraad misschien te zacht is en gaat doorbuigen.Staaldraad is sterker en je zou ook eens aan evergreen kunnen denken.
 
Dir project is momenteel on hold daar het ontbreken van 1 schietstoel en 1 piloot. Die zijn blijkbaar op miraculeuze wijze verdwenen. :wacko:

Weldra heb ik een "vervangkit" waaruit ik dan de nodige onderdelen kan nemen.
 
Naast me wat Evergreen tubes aangekocht te hebben, heb ik onlangs vanuit Zweden van een vriendelijke schaalvriend mijn tweede exemplaar van deze kit kunnen vastkrijgen tegen een spotprijsje.

Ik kan dus met een gerust hartje terug aan dit project beginnen.
 
Om de onderdelen stevig met elkaar te verbinden, kunt ge naalden gebruiken. Als de naalden niet lang genoeg zijn kunt ge 2 (of meer) naalden met een stukje messing buis aan elkaar maken.
 
Heel origineel, men moet er maar op komen om een exploded view te maken.

, en ook de decals zullen niet gebruikt worden (dus als iemand interesse heeft...).
Eigenlijk zou je de decals op net dezelfde wijze bij het model kunnen toevoegen, wanneer je ze eerst op een slide of ander doorzichtig plastic bevestigt en daarna uit knipt.
 
Voila, eindelijk aan begonnen... :$:$

Beetje werk aan de cockpit:

attachment.jpg

Beetje aan de vleugels:

attachment.jpg

En dan nog een paar kleine stukken, waarvan ook enkele voor de cockpit nog:

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan