Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 430 Challenge-Hamann Style [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

GTO62

Ferrari meesterbouwer
Registered
Lid geworden
13 dec 2011
Berichten
235
Bij deze nogmaals bedankt voor de fijne en gezellige dag die wij, "Hollanders", bij jullie hebben mogen doorbrengen.

Maar voorlopig is de pret voorbij en gaan we weer over naar de orde van de dag, er moet weer gebouwd worden. :huh:
Jawel, anders valt er de volgende keer niets nieuws te showen, dus...........aan de slag!
De bedoeling was eigenlijk dat ik gisteren heel stiekum nog een nieuw model mee zou brengen, maar dat is helaas niet gelukt.
Ik had net te weinig tijd om het model klaar te krijgen, helaas!! :( Dit wordt dus een zeer korte topic.

Waar ben ik mee begonnen: Een Ferrari 430 Challenge van de firma Hot Wheels 1:18 :


attachment.jpg

attachment.jpg


Hier voegen we een transkit toe voor een 430 Hamann van de firma APM:


attachment.jpg


Na het model geheel ontleed te hebben, body e.d. van zijn kleurtje ontdaan en opnieuw een ander verfje te hebben gegeven, dan krijg je een woord, dat laatste dagen een paar keer gevallen is.




G**R**O**E**P**S**F**O**T**O



attachment.jpg
attachment.jpg

Alles is in princiepe klaar om gemonteerd te worden en dat gaan we dan ook de komende dagen doen.
M.a.w. komend weekend kan hij al klaar zijn als het even meezit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
terug een mooie ,john

we volgen met spanning, en btw we waren gelukkig dat de "Hollanders"op de ledendag aanwezig waren
 
Nice....... kwijl,kwijl,kwijl.....

1/ John, ik had een fantastische babbel met je gisteren.
2/ Door puntje 1 was ik zeer blij dat die hollanders erbij waren, want ook Ton, Martijn en onze Demo-"bloem"-gever waren zeer aangename mensen om mee te praten.
3/ Maar de snelheid EN de kwaliteit die jullie neerzetten, daar sta ik nog het meeste in bewondering voor.
 
@Ton: Vandaar dat je twee afslagen gemist hebt, je let te veel op wat er in de auto gezegd wordt!! ;)

@Dominiek: Daar ben ik blij om enne....we doen ons best, hè!! :)
 
@Ton: Vandaar dat je twee afslagen gemist hebt, je let te veel op wat er in de auto gezegd wordt!! ;)

Ik had gewoon op de achterbank moeten gaan zitten en jou laten rijden :laugh: Had je eens echt kunnen paardrijden :P
 
Dit zeer er weer een mooie "volbloed" uit. Ik volg met veel belangstelling.

Mark
 
Hier voegen we een transkit toe voor een 430 Hamann van de firma APM:

Toch even een vraagje hier:
APM, is dit een merk of de afkorting van het merk?
Ik was even vlug gaan googlen, maar vond deze neit terug.
Heb je eventueel een link naar hun webpagina?

Edit:

Dit bericht mag verwijdert en genegeerd worden hier, ik heb het ondertussen gevonden: http://www.autoplacemodel.com
 
Laatst bewerkt:
weer een topper van formaat die zal gebouwd worden

we volgen


tom
 
Ik had gewoon op de achterbank moeten gaan zitten en jou laten rijden :laugh: Had je eens echt kunnen paardrijden :P

Ha, Ton, ik ben het dubbele aantal paarden gewend dan wat er in jouw transporter onder de motorkap zit. ;):laugh:

@Dominiek: APM maakt diverse transkits voor bestaande diecast-modellen.
Ook maken zij komplete kits, die best prijzig zijn, vaak tussen de 250 en 300 euro.
Zij doen samenwerken met MWS (Model Workshop) die deze kits bouwt in zeer kleine oplagen (+/-50 stuks) en dan gaat de prijs weer een stukje omhoog, momenteel +/- 700 euro. :ohmy:
Toevallig heb ik eind vorig jaar een F50GT kunnen kopen van deze firma voor een gereduceerd prijsje.

attachment.jpg

Waren een paar dingetjes van los en dat moet voor ons modelbouwers geen probleem zijn.
Ook nog een kit van de 250GT Breadvan kunnen bemachtigen voor een "klein prijsje", die gaat hier nog een keer de revue passeren.
Maar dan moeten er eerst nog een paar achterstallige klusjes weggewerkt worden.:)
 
Soms denk je wel eens, dat zet ik even snel in elkaar, maar de praktijk leert anders.
Maar dat komt ook een beetje door mijzelf, ik wil het net even netter en precieser dan HW.
En dan kom je nog wel eens wat werk tegen dat iets meer tijd vergt.
Dat geeft niet, dan doen we er wat langer over, alleen in mijn opruimwoede staat er al weer iets nieuws te wachten.


attachment.jpg


Jawel, eindelijk een rode, na een sombere periode van diverse soorten grijzen gaan we het voorjaar in met iets fleurigs.
Laat de lente maar komen!!! 8)


Maar eerst deze nog en het gaat goed tot nog toe. ^^
Aan de voorkant een klein stukje gaas aangebracht in het midden, je keek daar zo tegen het plastic aan, was niet mooi.


attachment.jpg


De uitlaten waren van plastic en waren gewoon tegen een rooster aan geplakt.
Deze heb ik nu van alupijp gemaakt en de gaten in het rooster uitgeboord.
Dat was best een benauwd werkje, er bleef aan de zijkanten niet veel meer over.
Maar het resultaat geeft een meer realistischer aanbeeld, de uitlaten lijken nu door te lopen.
Alleen de binnenkant moet ik nog afwerken.


attachment.jpg
attachment.jpg


Het motorblok was makkelijk, wat extra PE uit eigen voorraad en alleen wat matte blanke lak en hij ziet er weer als nieuw uit.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Volgende foto is speciaal voor Pascal:


attachment.jpg


Je had gelijk Pascal, vorige week op de ledendag hebben we het hier over gehad.
De onderzijde van het motorblok is totaal afwezig, ook bij de elite-versie!!
Maar éénmaal ingebouwd zie je daar helemaal niets meer van. ;)

Tot volgende update!!
 
John, wat een geweldige mooie auto is dit aan het worden.
Je oplossingen en creativiteit zijn een bron van inspiratie!

Groet, Ronald
 
Het wordt weer een juweeltje John.
Mooie vooruitgang, ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Weer een mooie update John. Toch wel spijtig dat HW de motorblokken niet meer volledig maakt, het is een trend die ze uit de plastic modelbouw hebben overgenomen :tongue:

Ik heb héél veel bijgeleerd tijdens onze gesprekken op de ledendag.
Hoe heb je de achterlichten van de body af gekregen ? Bij mij zaten ze met CA-lijm vast, en ik heb serieus wat moeite moeten doen om ze eraf te halen.
 
Dank je wel, jongens!! ^^

@Pascal: Ja, die achterlichten is altijd een moeilijk en teer punt, want je wilt ze er wel heel en onbeschadig uit halen.
Bij deze 430 heb ik met een klein schroevendraaiertje aan de onderkant van het glaasje lopen jutteren.
De onderkant mag eventueel iets beschadigen, dat zie je toch niet, de bovenkant moet natuurlijk heel blijven.
Bij die 599GTO, die ik nu gespoten heb, werkte dit totaal niet.
Daar heb ik aan de binnenzijde van de body de achterkant van de behuizing eraf geslepen.
Toen kon ik hem er zo uit tikken en van die behuizing zie je toch ook niets meer van als alles weer is opgebouwd.
Maar je moet soms geluk hebben dat ze weinig lijm gebruikt hebben, dan liggen ze er zo uit.
 
WOW again :)
Na deze beauty's te hebben mogen zien in het echt, sta ik toch terug te kijken, mooi man, we blijven jullie volgen :)
Is dat makkelijk dan om zo'n auto volledig uit elkaar te halen, of hebben jullie daar plannen van?
 
Mooi werk weer John.....De rosso corso kleur is FER300 en deze code slaat er misschien ook nog op: 407G5

en dan zijn dit de mengkleuren:

356 221,0 gr.
744 0,5 gr.
098 6,0 gr.
537 57,2 gr.

een beetje verf mixer moet dit toch wel herkennen
 
@Dirk: Nou, zo'n auto slopen is soms moeilijker dan weer in elkaar zetten.
Je weet nooit waar je moet beginnen, ik bedoel dan de volgorde van het uiteen nemen van de onderdelen.
Plus er zijn diverse delen die je heel voorzichtig moet los halen, zoals ruiten en lampen e.d. (Gelijmd)
Dit model had ik al een jaar uit elkaar liggen, dus je begrijpt dat ik de volgorde niet meer weet.
Maar met veel dry-fitten kom je een heel eind.

@Ton: Rosso Corsa heeft diverse tinten, b.v. 322 of zoals in mijn geval 622.
Rosso Corsa 622 komt ongeveer overeen met Motip 41530.
Dus waarom zal ik er thuis er een smeerboel van maken, wanneer Motip dit heel netjes in een spuitbusje doet voor mij!! ;)^^
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan