Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 430 Challenge-Hamann Style [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, da's weer genoeg off-topic en zover is het nog niet. (Hoewel het wel kriebelt!! ;))

We zitten nu echt in de laatste bouwfase en weer kwamen we nog wat kleine dingetjes tegen die voor verbetering vatbaar waren.
B.v. de veiligheidsgordels, die zijn bij HW echt miniem uitgevoerd, hier hebben we dus nieuwe voor gemaakt.


attachment.jpg


In de achterwand een paar PE-haken gemaakt voor de gordels.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Aan het interrieur heb ik eigenlijk helemaal niets gedaan, alleen alles in de matte blanke lak gezet, waaronder ook het dashboard.
Hierdoor verdwijnt die plastic speelgoedglans en ziet er zo wat realistischer uit.


attachment.jpg
attachment.jpg


De twee achterste zijraampjes waren bij de sloop van het model er niet zo best uitgekomen.
Ik heb toen besloten om ze helemaal zwart te spuiten en wat PE er aan toe te voegen.


attachment.jpg


En nu staat hij dus eindelijk op z'n wielen.


attachment.jpg


Nog een paar kleine klusjes en dan is hij klaar!! :)
 
Terug een mooi staaltje van auto bouwen hoor :)
zeer fijn afgewerkt terug, blijf ik volgen.
 
Een beetje doorgewerkt vandaag met als resultaat:


HIJ IS KLAAR!!!!! :)

Hierbij de eindfoto's:


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Zo, wat zal ik nou eens gaan doen? ;)
 
John pracht model geworden.
Het is zeker niet mijn bedoeling om negatief te doen.
Misschien is het wel een vertekend beeld door de makro-stand van het fototoestel.
Maar zijn de sleepogen niet wat groot uitgevallen ?
Voor het overige een prima afwerking, maar dat zijn we al van je gewend.

Mark
 
John,

Hij is prachtig geworden, mijn complimenten.
 
Dank je wel jongens!! ^^

@Mark: Negatief commentaar is niet erg, hoor, als ze maar gegrond zijn, want van oohhh's... en aahhh's... leer ik niets van.
En in deze heb je gelijk, ik vind de sleepogen het minst geslaagd van dit model.
Het liefst had ik ze weggelaten, maar de gaten zaten nu eenmaal in de roosters, dus ik moest wel.
De achterste heb ik al een halve cm ingekort, dat zag er helemaal niet uit.
Misschien de kleur had ik kunnen veranderen, hier heb ik n.m.l. niets aan gedaan. (lui?)
Hierdoor vallen ze erg op tegen de donkere kleur van het model! :$
 
Terug een zeer knap resultaat, proficiat.
 
Het is weer topper John! Deze kun je weer met veel tevredenheid aan de collectie toevoegen.
 
Sorry John, word toch oeeh aaah ;) maar serieus, wederom heel netjes!! persoonlijk vind ik de sleepogen eigenlijk wel een prima grootte hebben.
Alleen wat ik me wel afvraag is, wat heeft de originele auto voor bekleding op het stuur? is het leer heb ik niks gezegd uiteraard, maar bij alcantara misschien tanco?
 
sdfkkjskng wat een machtig machine is deze geworden....Petje af hoor...
 
Weer een fantastisch mooi resultaat John. Je laat het allemaal zo simpel en eenvoudig lijken. "Less is more", maar bij jou is die "more" wel altijd een droom van een model.

Diep respect.
 
een prachtig machien, john

wederom een kunstwerkje
 
Is zeer mooi geworden.
 
Dag John

Wat geweldig mooi model en dan die kleur, super.

Tot de volgende bouw, Ronald
 
Nogmaals dank heren en dame, krijg hier bijna rode oortjes van, ha, ha!! :$

Het stuurwiel is van leer, is makkelijker schoon te houden t.o.v. alcantara. ;) :) :laugh:

En Pascal, soms is het wel eens simpel, dat heb ik je nog verteld op de ledendag. 8)
 
Wat valt er nog toe te voegen aan de oohhh's... en aahhh's... Precies: oohhh's... en aahhh's...!;)
Mooie machine John.

Fred
 
Zeer knap machientje John.
En ik vind de trekogen nog wel meevallen.
 
Wouw! zo die opmerking zag ik nog niet staan.

inderdaad wederom een heel mooi model gecreeerd John.
En geweldig dat je daarvoor de Challenge gebruikt hebt.
Is zeker anders dan de overige 430 Haman versies die ik gezien heb.

Ben benieuwd naar je volgende uitdaging!
 
Uit welk auto boekje komen deze foto's John;), mijn complimenten met dit geweldig resultaat John dit is meer dan top modelbouw....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan