Hoofdsponsor

1/18 Ferrari 430 Challenge-Hamann Style [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus waarom zal ik er thuis er een smeerboel van maken, wanneer Motip dit heel netjes in een spuitbusje doet voor mij!! ;)^^

Helemaal gelijk....ik heb alleen -zoals beloofd- de kleur van de F40 voor je opgezocht :-)
 
Ah, ja, natuurlijk, dat was ik alweer vergeten, sorry Ton!! :$
Ik dacht eigenlijk dat dit als een geintje bedoeld was, stom van mij. :sleep:
 
Ik heb naar je ferrari's staan te kijken op de ledndag, schitterend hoe je ze maakt.
 
Het begint nu een beetje vlotter te lopen, dus we doen er nog een kleine update achteraan.
Één van de moeilijkste klusje die ik moest doen, was de achtervleugel.
Deze was eigenlijk bedoeld voor een 430 spider en daarvan is de achterklep breder.
De vier pootjes waar de spoiler op rust waren meegegoten in resin en die klopten niet meer, ze stonden te wijd uit elkaar.
Deze dus weggezaagd en vier nieuwe gemaakt van alu-pijp en vier spelden.
Doordat ik per ongeluk door de spoiler heen geboord had, heb ik voor deze oplossing gekozen.
De koppen van de spelden tot een minimum afgeslepen en gepolijst, hierdoor krijg je toch nog een nette afwerking.


attachment.jpg
attachment.jpg


Ook in de achterklep gaatjes geboord, dat was best effe spannend.
De spelden ingekort en deze weer in de achterklep gelijmd.


attachment.jpg
attachment.jpg


De dorpels had ik al gespoten en dus nu er weer ingelijmd.


attachment.jpg


Op de binnenkant van de deuren heb ik PE-schroefjes gelijmd.
De ramen en de spiegels erin en de deuren zijn ook klaar.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


En ook nog de koplampjes erin gelijmd.


attachment.jpg


Zo begint het al aardig op te schieten.
Alleen voor de twee kleine zijraampjes moet ik nog iets verzinnen, die zijn er bij de sloop van het model niet zo best uit gekomen, maar ik heb daar al zo mijn idee over, komt goed!!
 
Strak werk John, ik had hem nog niet gezien, alleen vond je de nieuwe velgen mooier of zaten ze in de Apm kit? want de originele HW zijn de echte challenge velgen toch of niet?
Komt trouwens de nieuwe Hw 458 GT2 ook nog in jou werkplaats te staan of hou je het bij de BBR uit Houten?
 
Is weer top werk John.....ik vind alleen de PE schroefjes wat "buitenmaats" :laugh:
 
Strak werk John, ik had hem nog niet gezien, alleen vond je de nieuwe velgen mooier of zaten ze in de Apm kit? want de originele HW zijn de echte challenge velgen toch of niet?
Komt trouwens de nieuwe Hw 458 GT2 ook nog in jou werkplaats te staan of hou je het bij de BBR uit Houten?

De HW-Challenge velgen zijn niet mooi en zijn te klein, deze zaten bij de APM-kit.
De kit zelf is eigenlijk gebaseerd op de normale 430 coupe, maar zoals altijd doe ik eigenwijs en probeer wat anders.
Toch gaan er de komende tijd weer "gewone gebakjes" gebouwd worden, lekker makkelijk. ;)
Die 458 GT2 gaat er waarschijnlijk niet komen, wel is er een 458 GT3 kit van APM in aantocht, vind ik dan weer leuker om te doen.
Eerst deze afmaken en de 599GTO en een 599XX staan al in de verf en dan ga ik, denk ik, een jubilaris bouwen. Wie het weet mag het zeggen!!

@Ton: HW had i.p.v. schroefjes plastic bobbeltjes gemaakt, is dit beter, toch?? :)
 
Ik hoor het al, die werkplaats staat straks weer prop vol ;)

Pfoe jubilarissen dit jaar...... 456 20 jr, F40 25jr, 250GTO 50jr??????????????????????? zit ze er bij ? :)
 
@Ton: HW had i.p.v. schroefjes plastic bobbeltjes gemaakt, is dit beter, toch?? :)

Nee dat is helemaal waar! Maar het viel binnen de perfectie van jouw bouw direct op :) daarom noemde ik het even!
 
Ik hoor het al, die werkplaats staat straks weer prop vol ;)

Pfoe jubilarissen dit jaar...... 456 20 jr, F40 25jr, 250GTO 50jr??????????????????????? zit ze er bij ? :)

De eerste vind ik lelijk.
De tweede wist ik niet, is nu een optie.
En over de derde heb ik nagedacht (Revell 1:12), maar is het ook niet!! ;)

Dus opnieuw nadenken!!
 
Zeer netjes opgelost met de spoiler.
De rest ziet er natuurlijk ook goed uit.
 
Heel mooi gedaan met die kleine PE-onderdeeltjes. Dit wordt weer een beauty.

Maar euh een Ferrari Hamann style ?? Is dat er een met een stoombad aan boord ? :wub:
 
Pascal, wat jij bedoelt is een HAMAM (Turks stoombad) ;):laugh::laugh:
Het zou echter wel weer eens iets anders zijn...:P

Mark
 
Interceptor schreef:

Pascal, wat jij bedoelt is een HAMAM (Turks stoombad)

Voor het geval je het nog niet warm genoeg krijgt van zo'n auto ;)


Rysc97 schreef:

De tweede wist ik niet, is nu een optie.

Ik voel me iig vereerd dat ik je aan een mogelijk idee heb mogen helpen:P haha

Maar verder zou ik het niet weten........:)
 
Heel mooi gedaan met die kleine PE-onderdeeltjes. Dit wordt weer een beauty.

Maar euh een Ferrari Hamann style ?? Is dat er een met een stoombad aan boord ? :wub:

Ha, je brengt me wel weer op een idee!! 8) Nah..., toch maar niet, hebben de duitsers vroeger al gedaan met een Ford. (badewanne!!)
Maar de Hamann style ga je pas helemaal op het laatst ontdekken, de achterspoiler is daar ook onderdeel van.

@Martijn: OK, nog één hint!! Hij was in 1962 sneller dan de 250 GTO.
 
Hoi John, prachtig werk. Ik wou dat ik zoveel tijd en passie in m'n (nogal simpele) modellen kon steken.
Complimenten hoor.
 
OK, nog één hint!! Hij was in 1962 sneller dan de 250 GTO.

Bij toeval heb ik waarschijnlijk het antwoord gevonden, ik zal het niet weggeven dus cryptisch: brood en bestel versie?

Je model is werkelijk prachtig.

Groet, Ronald
 
Ahaaa, nu je het zegt heb je het er over gehad ja, mag ik als excuus opperen dat dat voor mijn tijd was ;)hihi

Drogo_Ferrari_250GT_SWB_Breadvan_1962_27.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan