Hoofdsponsor

Datsun 240Z Rally [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.
2

2Dance™

Guest
HPIM0904-1.png

Als volgend project ben ik hier aan begonnen. En reeds bij het uitpakken van de doos merk ik al het verschil met het statisch gebeuren. Een hele boel zakjes en pakjes ten opzichte van de frames bij de statische modelbouw.

HPIM0924.png

En dan vol goed moed op zoek naar het eerste zakje ...... En dat ziet er zo uit :
HPIM0941.png

Ja nog meer zakjes ..... Voor een eerste keer een RC model wordt dit spannend en ik heb de indruk dat ik niet meteen het makkelijkste heb gekozen.
 
veel suc6 met dit mooi project gaan we zeker weer volgen 8)
 
Mooie om volgen, en dan nog RC, veel succes hoor ;)
 
Ik heb vorig jaar ook een gelijkaardige kit van tamiya in elkaar geknutseld en dat valt goed mee. Let er wel op dat je de vijzen niet te hard aandraait in het plastic want dat kan het zijn dat ze doordraaien (= zotdraaien)
 
De grootste tip die ik je kan geven als RC nitro rijder met 8 jaar ervaring..


zorg voor GOED passend gereedschap...
 
Hoi mannen bedankt voor de reacties en tips. Eerste ding waar ik tegen aan loop is dingen moeten in elkaar met seconden lijm dus vandaag naar de winkel om die te halen. Tweede is ik heb reeds een fitting van part 1 gedaan maar krijg die dus niet in elkaar. Dus heb deze even aan de kant gezet en probeer na de delen met seconden lijm in elkaar te hebben gezet opnieuw.
 
Wat gisteren niet lukte gaat vandaag vanzelf ons eerste deel zit in elkaar en met secondenlijm.

HPIM0942.png

HPIM0943.png
 
Veel succes met deze mooie auto.
Ben zeer benieuwd hoe dit allemaal in elkaar gaat steken.
 
Mooi project hoor, in een grijs verleden ( 20 jaar geleden....) van Tamiya The Frogg RC gebouwd en wat ik kan herinneren was dat een heel goed pakket.
In ieder geval veel plezier aan beleeft.

Succes met deze mooi wagen.

Fred
 
En we maken reeds vorderingen nu even wachten op een bestelling voor ik verder kan.

HPIM0944.pngHPIM0947.png
 
Ja moet gaatjes boren en wil het meteen goed doen met zo'n handboortje normaal is hij morgen binnen.
 
HPIM0963.png
HPIM0957.png

Zo staat hij nu in de kast ik moet eerst wat centjes sparen voor de nieuwe onderdelen alvorens we verder gaan bouwen aan deze.
 
Ik zie deze nu pas en ik vraag mij af waar je die secondenlijm voor hebt gebruikt.
Ik bouwde 20 jaar geleden tientallen Tamiya RC auto's en nooit nodig gehad...

Hopelijk heb je die lijm niet gebruikt in het dif (dat tandwiel met die metalen balletjes in en de metalen ringen), dat zou het niet overleven...
 
Ik hoop dat hij het wel gebruikt heeft,... eerlijk gezegd.

Het is ideaal om diverse schroefjes net even vast te zetten. Zoals die van de draagarmen bijvoorbeeld. Die rammelen altijd los. Klein drupje er op met een tandenstokertje en klaar is kees.

Maar gezien de datum waarom de ts voor het laatst heft geüpdate is de wagen nooit afgekomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan