Hoofdsponsor

1/24 Ford GT MATECH 1/24 simil-R

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
alvast bedankt gasten

de eerste stappen zijn begonnen:

allereerst , de kit oogt mooier dan ze alvast lijkt , allez toch de begin fase
kwa kwaliteit van de sprue's is naar mijn genoegen ondermaats ( speelgoed plastiek )
moet de lijm van tamiya gebruiken want die met revell smelt het plastiek meer weg en hard
langzaam aan elkaar.
vervolgens zijn de stappen goed uitgebeeld maar is het moeilijk om altijd de juiste stand
van een onderdeel te vinden .

de foto's
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


gr tom
 
Mooi begin Tom.
Speitig dat de kwaliteit van de kunststof minder is.
 
een mooi begin,idd

ondanks de mindere kwaliteit wordt dit toch een mooie ,tom
 
het lijkt op het eerste zicht inderdaad een raar soort plastiek Tom maar dat doet niks af aan het feit dat dit wel eens een heel mooi model kan worden . Ben benieuwd. Succes!
grz ; Sabre
 
vind dat wel spijtig van de kwaliteit... heb deze dit weekend ook bijna mee gebracht maar deze is dan toch wel prijzig ten opzichte van de kwaliteit dus weet ik niet of ik mij deze ooit ga aanschaffen.....
 
@ camaro69 : inderdaad spijtig , revell kits zijn dan nog beter dan dit merk vind ik persoonlijk dan en minder duur ook
vooral naar passing toe en richtlijnen waar je het kan bevestigen is zeer flauw gedaan

@ peter : we doen ons best om er schoontje van te maken ( deze kit is echt niet voor de eerste keer aan modelbouw te doen )

@sabre : het is natuurlijk niet onmogelijk om deze te bouwen maar voor de prijs mag het wel iets meer dan gewoon een kit zijn

@ trobwal : best eens afwachten denk ik

allez weer een beetje verder gedaan aan de ford GT
opkuis werk geeft iedere kit , bij deze ook ( bij witte sprue's moet je wel meer opletten dat je er geen vergeet )
de passing van het middelste en voorste gedeelte is allezins veel beter dan de motor gedeelte
toch heb ik een steuntje gemaakt achter het dashbord om hem in de juist positie te kunnen lijmen
en heb extra twee schroeven gedaan bij het monteren van de voor vleugel om hem steviger te maken

foto's zijn dryfit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de PE is wel van goede kwaliteit en goed passend ook


gr tom
 
Dit gaat een mooie worden, Tom, zeker gezien de nodige aanpassingen die jij doet.
Toch mooi om te zien dat dry-fitten erg belangrijk kan zijn, je hebt tenminste al de nodige verstevigingen aan moeten brengen.
Succes met dit model, Tom!!
 
Hallo gasten , alvast bedankt voor de reacties maar helaas
ben ik deze rap in de vuilbak gedaan

waarom :de body past niet , maar langs geen kanten
voor die deze kit in stock liggen hebben hoop dat jullie het beter er van af brengen dan ik want
ik kon met dit kit echt geen goede kant op

mag een slotje op
 
Ai, da's jammer. Er zijn inderdaad wat pas-problemen met deze kit (heb hem zelf niet gebouwd, maar er staat een bouwverslag in een frans magazine), maar die zijn op te lossen. Hopelijk kunt ge de kit nog recupereren, dan kan ik eens kijken hoe ze het in dat magazine hebben opgelost.
 
hallo pascal , toen ik de doos kocht wist ik niet dat dit echt tot de slechtste merken
behoorde kwa pasvorm en opbouw , tijdens de opzoekwerk merkte ik pas op
dat niet iedere doos evenwaardig was kwa pasvorm ( body is in vele stukken samenbouw )
je kan wel iets in warm water leggen voor een beter pasvorm maar het moet nog haalbaar
zijn om het goed te krijgen en dat was het niet .zodoende ik hem naar de vuilbak heb verwezen
enkel maanden geleden


gr tom
 
Hey Tom,

Je hebt toch niet echt het bouwpakket in de vuilbak gegooid hoop ik. De pasvorm is inderdaad aan de slechte kant. Ik wist niet dat het plastic zo heftig reageerde op Revell lijm. Misschien moet je eens seconde lijm proberen. Das veel beter. Ik gebruik dit ook meestal en als je dan bloem op je naden strooit, kan je na een paar seconden al beginnen met schuren, want de combinatie vzn secondelijm en bloem wordt veel harder dan gewone putty en zakt niet in. Ik heb 2 van deze kits liggen en ben zeker van plan ze te bouwen. Ik ken zelfs een paar gasten die deze kit gebouwd hebben en er een heel mooi resultaat mee behaald hebben. Hopelijk geeft dit je een beetje moed om toch verder te gaan mer deze build. Ander wil ik ze wel overnemen van jou als je het echt niet ziet zitten.
 
hallo eyckles , jammer genoeg is hij al in de vuilbak beland
en misschien ook al verbrand in de verbrandingsoven
dit is misschien wel de oplossing met seconde lijm en bloem , mooie tip trouwens
maar eigenlijk is het hem te doen dat sommige onderdelen in de doos voor de body
veel te klein uit komen om overal een juiste pas vorm te krijgen vooral bij de koplampen
schijnt dat de ene doos veel beter is dan de andere en ik had allezins een heel slecht doos van sprue's
gekregen


gr tom
 
Ale jong !

gooi nooit iets weg van modelbouw,
kunde toch altijd wel het een en ander van recupereren voor scratchbouw enz..

Ik plak met tamiya extra thin, en secondelijm, ik heb die revell lijl ook,
die vervormd inderdaad alles (zelf voorgehad met evergreen sheet van redelijke dikte.
 
@ Guy , Ale jong! ,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan