Hoofdsponsor

1/48 Revell F-117A Nighthawk [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Farchamber

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
156
Hallo hier ben ik dan met het verslagje over men F-117. Op zich een heel mooie vlieger en heel leuk om te maken ondanks deze van Revell is, 1 van de betere pasvormen behalve als je de vleugels moet aan de fuselage bevestigen, daar kruipt toch redelijk wat putty in ...
Nog 1 jammer punt en 1 dat ik nu niet snap: Bij de 1:48 versie is er geen mogelijk om de bomb bay open te zetten en door dat er toch geen bewapening bij zit blijft deze dicht, de rest wordt wel wat gecompenseerd door het feit dat de "flappen" kunnen bewegen en de staart ook.
Hier de foto's:

De doos
attachment.jpg

Quickboost ejection seat
attachment.jpg
De pit
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Close-up neus sectie
attachment.jpg
attachment.jpg
Close-up onderkant
attachment.jpg
De uitlaat
attachment.jpg
Landingsgestel
attachment.jpg
Hoe hij er nu bijstaat (Nog veel werk met putty, vooral waar de vleugels vasthechten)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Klein beetje spelen met de pit (de canopy wordt open gebouwd)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Voila dit is het voor het moment. :p


Niek
 
Laatst bewerkt:
Beetje zwart hé lol nee mooi werk al. Zeker zien dat je die randjes grijs bijwerkt ;-)
Gaat de piloot ook gebruikt worden ? Die heeft ook nog wat kleur nodig :p
 
Mooi spuitwerk niek !!! , maar een tip , ik zou er wat meer vlak kleuren qua beplating erop aan brengen , dit type vliegtuig heeft verschillenden iron kleuren in echt .
 
Ja de randjes worden zeker weggewerkt want de vlieger zelf is nog niet gespoten dus dat wordt zeker goedgemaakt. De piloot is nog een twijfelgeval maar ik denk dat deze wordt gebruikt.
 
Heeft iemand wat tips hoe ik dit vliegtuig best spuit qua kleur(en) en ivm pre-shading?
 
Hier terug een kleine update.

Het is al even geleden maar heb deze terug van onder het stof gehaald en de moed gevonden om deze eens te gaan afwerken. :)
Heb ongelooflijk veel moeten plamuren aan de vleugels en tailplanes maar het is bijna hoe ik het wil. Ondertussen wat in de cockpit gewerkt waar ook nog een spleet zit aan de schermen die moet opgevuld worden en hier en daar wat kleine touch-ups... De canopy zelf moet ook nog wat worden bijgewerkt en het glas moet ook weer een beetje worden proper gemaakt, wss wat restjes lijm van tape. :(

attachment.jpg attachment.jpg

Iemand tips om het canopy glas proper te krijgen? Heb tape afgetrokken en dit was het resultaat..
attachment.jpg

Ook tips ivm welke kleuren en manieren om deze vlieger realistische metaalkleuren te geven zijn welkom aangezien deze niet alleen zwart is.

Niek
 
Weer verder gedaan met deze nachtvechter en hij is dicht bij volledig afgewerkt. :) (eindelijk)

Pre-shading:
attachment.jpg attachment.jpg
Het probleem met de canopy ruit is ook zo goed als verholpen door men ruitje te "wassen" met wat sols plus en een oorstokje. De rest is beetje stof en wordt nog weggewerkt..
attachment.jpg
De wielen zijn ook klaar voor montage:
attachment.jpg
De eerste decals zijn ook een feit:

attachment.jpg
De pre-shade komt er niet overdreven door en ik tevreden. :) al mocht hij nog wat meer verweerd worden en dit zal normaal gezien nog gebeuren met oude kwast en wat metallic verf.
attachment.jpg attachment.jpg
Terwijl ik dit verslagje aan het typen was zijn alle decals al aangebracht en staat deze nachtvechter lekker te drogen na zijn "douchke" van glanzend vernis. Nu wat zou er nog allemaal moeten gebeuren; wel de wielbakken moeten nog sludge wash krijgen, cockpit moet bijgewerkt worden (hud en stangen om canopy omhoog te houden) de wielen moeten bevestigd worden en de uitlaat moet ook bijgewerkt worden en verweerd, en het lichaam zelf moet nog wat verwering krijgen. Dus toch nog beetje werk aan.

Niek
 
Mooi gebouwd... De preshading komt goed door... Benieuwd naar het vervlg!

Grtz Dave
 
Weer een kleine update en waarschijnlijk de voorlaatste voor deze vlieger. Het enige dat nog moet gebeuren aan deze vlieger is de landingslichten plaatsen, de canopy bevestigen en de uitlaat beetje bijwerken en verweren en mss nog de boarding ladder gebruiken voor een klein dio'tje. Hier de foto's:

attachment.jpg attachment.jpg
Sludge wash aan de wielbakken:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
Klein foutje gemaakt... de decal moest voor de plooi en dat radartje moest iets meer naar achter, k*thandleiding van Revell en had het te laat opgezocht. (want sommige versies hebben deze vierkantjes niet ...)
attachment.jpg
Mss een klein dio ideetje + nog 2 Gbu's erbij?? :)attachment.jpg
Hopelijk tegen het weekend af. :p

Niek
 
Misschien wat laat om te reageren, maar volgens mij is er iets misgelopen in de cockpit. De bovenkant van het instrumentenpaneel moet volgens mij op de zelfde hoogte komen als de onderkant van de hoofdsteun van de schietstoel. De piloot kan dan gewoon voor zich uitkijken en gebruik maken van zijn HUD display. Ik kan echter niet goed uitmaken of de stoel te hoog geplaatst is of dat het instrumenten paneel te laag zit. Volgens mij wel een aandachtspunt indien je overweegt om er een piloot in te plaatsen. Ik zou er ook nog aan willen toevoegen om voorzichtig te zijn met de verwering, het gehele vliegtuig was geschilderd of aangekleed met een RAM coating. Uw pre-shading met wit was voor mij op zich al voldoende en geeft het een perfect effect.
 
Hey luciano,

Merci om te reageren. Ja de schietstoel is een aangekochte van quickboost dus er is idd een hoogte verschil maar er komt geen piloot in en eens de canopy half open staat wordt dit minder gezien. Hier en daar zitten nog wat kleine foutjes in die jammer zijn of te laat zijn opgezocht. Qua verwering was ik ook content en de strepen aan de onderkant zijn ietsje té mss maar aan de bovenkant zijn ze genoeg en heb vele referentie foto's waar deze duidelijk te zien waren. :p toch blij dat er nog eens iemand op reageert en die ook zegt wat te verbeteren valt zo leer ik er iets uit!

Niek
 
Mooi resultaat en heeft er blijkbaar al wat vlieg uren opzitten.
Het landings gestel vindt ik zeker geslaagd.
Zwart is moeilijk te verweren vindt ik je zou al met wat tinten zwart moeten spelen of heel donker grijs.
Veel ervaring heb ik er ook niet mee maar dat zal misschien nog wel komen.

Mark
 
Ik sluit me aan bij hetgeen reeds gezegd is: de wielbakken vind ik mooi gedaan, de pre-shading vond ik net genoeg, de rest van de verwering vind ik dan weer een beetje te veel van het goede.
Ondanks het feit dat het onderwerp me persoonlijk minder aanspreekt vind ik dat je model gezien mag worden...
 
Bedankt voor de reacties en idd de onderkant is ietsje te maar de onderkant wordt toch weing gezien dus geen erg. :) Zoals beloofd hier het eindresultaat:
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Niek
 
Mooi resultaat. Heb je een laag vernis over de decals gespoten ? Op sommige decals is wat silvering te zien.

Persoonlijk had ik de strepen aan de onder- en bovenkant weg gelaten. In plaats daarvan zou ik het vliegtuig verweren met een zwarte wash, deze geeft dan een gebruikte look en geeft wat meer diepte aan het model.

PS : ik heb de eindfoto's in de gallerij gezet.
 
Ja de strepen aan de onderkant zijn iets té dat vind ik ook, de bovenkant is redelijk realist want deze zijn goed te zien op referentie foto's van de meer verweerde F-117's. :p Ja voor alle decals zijn geplaatst zijn er 2 lagen glanzend vernis over gegaan en na de decals 2 lagen mat, ook zijn alle decals met set en sol vastgezet. Wss ergens een klein beetje silvering maar denk dat alleen op de staart beetje zichtbaar is? Nog eens bedankt voor de tips!!

Niek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan