Hoofdsponsor

1/48 Revell Eurofighter Typhoon (Single Seater) [DONE]

Farchamber

Well-known member
Registered
Lid geworden
27 dec 2011
Berichten
156
Hallo beste modelbouwers,

Het is al een tijdje geleden dat ik nog iets postte maar heb het heel druk gehad en ook ben ik nog niet zo vertrouwd met dit forum... (problemen met foto's, dus hopelijk lukt het deze keer :p)

Ik heb eindelijk de moed terug gevonden om men F-16 af te werken die hier ook ergens op het forum staat, binnenkort volgen foto's. Ondertussen ben ik in de weer geweest met 2 jets op 1:48, namelijk de F-117A Nighthawk en degene waar ik het nu ga over hebben de Eurofighter Typhoon.
Ik wou deze maken omdat ik het een indrukwekkende vlieger vind en omdat de bewapening op dit "beest" niet normaal is! :p Ik ben van plan eens een Italiaanse jet te maken dus bij deze. :p

"Farchamber"


De doos:
attachment.jpg


De schietstoel zoals deze in de doos zit
attachment.jpg

Beetje detail (de computerschermen ga ik nog wat opnieuw doen (moet dringend die Clear green van Tamiya eens aanschaffen))
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
De helften al wat samen
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg De onderkant (beetje detail van het landingsgestel)
attachment.jpg
Beetje dryfitting

attachment.jpg

Zo staat hij er voor het moment bij

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voila bij deze weten jullie nu ook weer waar ik mee bezig ben :p

Ps: De cockpit en vleugels zijn al bewerkt met putty dus eventuele spleten die op bovenstaande foto's staan zijn al allemaal weggewerkt maar had geen foto's daarvan. :p

Tot later!

Niek
 
Mooie vorderingen, en de foto's zien er goed uit, dus je kent het al hier op het forum ;)
Benieuwd naar de vorderingen
 
Niek,

Hoe was de aansluiting bij de inlaat? Dat schijnt bij deze kit een beetje een probleemonderdeel te zijn.
 
@ Lex,

De inlaat was idd een redelijk pijnpunt, ik heb het zo goed mogelijk dicht gekregen, ik zal proberen eens een close-up foto ervan te posten. Het zal zowiezo afgedekt worden van mij omdat het een statische diorama word.
 
Dat is wel de makkelijkste oplossing!
Heb er ergens in de voorraad ook een setje met resin Eurofighter kappen liggen.

Volg deze met veel belangstelling!
 
Ziezo weer beetje verder gedaan met de Eurofighter, niet veel want heb het druk gehad met men F-16, (waarvan ik nu ook nieuwe foto's heb gepost) heb hem een basislaagje gegeven om bepaalde fouten beter te zien en er zijn er nog een paar. :p

Speciaal voor jou Lex heb ik wat detail foto's geplaatst:

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Voila dit was het alweer, zal weer eventjes duren wss tot ik weer iets post. (wss pas rond de paasvakantie)

Niek
 
Hallo hallo,

Eindelijk weer een update over men Typhoon! :p

Eerst en vooral pre shade:

attachment.jpg
attachment.jpg
Na pre shade basislaag:
attachment.jpg
De pre shade kwam er niet genoeg door dus heb ik deze vanmiddag nog eens over gedaan en nu is hij hoe ik het wou, heb wel geen duidelijke foto maar het valt misschien wel op op volgende foto.
attachment.jpg
De AIM 120B's moeten nog gespoten en gedacaled worden, de 1000 liter fuel tanks alleen nog decals.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Voila dit was alweer een kleine update, volgend op het lijstje:

Verdere decals aanbrengen, sludge wash,wielkasten,cockpit open bouwen, schietstoel detaileren, exhausts opnieuw spuiten, FOD cover maken voor de intake.

Tot de volgende!

Niek
 
Ziet er goed uit.
En nu ik deze zie laat me er aan denken dat ik er ook nog ergens één heb steken.

Mark
 
Bedankt Markske, ben er zelf ook content van ma tkan nog beter vind ik, ik blijf bijleren. :p
 
Bedankt Markske, ben er zelf ook content van ma tkan nog beter vind ik, ik blijf bijleren. :p

Met elk model leer je bij of probeer je iets nieuws.
Ik doe nu al verschillende jaren aan modelbouw en leer met elk model bij dat is het leuke aan de hobby.
Niet te veel in één keer willen en het nodige geduld natuurlijk.

Mark
 
Hey,

Pre-schaduw komt er mooi uit, mooi gedaan.
Ben benieuwd naar zijn volledige afwerking. ;)
 
Ziezo weer wat verder gedaan met de Typhoon. Alle decals zitten erop samen met de 4 AIM-120B's en 2 AIM-9 Sidewinders en een glanslak laagje. Hij is klaar voor een washke. Daarna wielkastjes bevestigen, refueling probe, hier en daar nog wat bijwerken, canopy erop en schietstoel verder afwerken en na dat alles de 3 fuel tanks en de 2 GBU-24's erop en een matte laag. Tot slot moet de FOD cover nog worden gemaakt, mss iets voor vanmiddag... Nog redelijk wat werk dus ... :p

Enjoy.

Niek.


attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
De AIM-120B

attachment.jpg
De Sidewinders

attachment.jpg
Wat er nog bijkomt :p

attachment.jpg attachment.jpg
 
Inderdaad erg goed!
En leuk om te zien dat het een Italiaanse Typhoon geworden is!
 
geweldig werk niek!
Ziet er echt prachtig uit! welke kleuren gebruik jij meestal voor de uitlaat?
 
Nu heb ik voor het eerst Alclad II jet exhaust gebruikt. Leuk om mee te werken. Je moet een blinkende zwarte onderlaag leggen en als die droog is mag je met die alclad erover spuiten. Die alclad kan je zo in je airbrush doen zonder te verdunnen en het is een mooi resultaat als het droog is.
 
Weer een verdere update van de Typhoon.
Wat is er ondertussen gebeurt: Alle bewapening hangt erop,alle decals en een washke gekregen.
Wat moet er nog gebeuren: niet zo heel veel :p FOD cover voor de intake, wash rond de uitlaat nog wat verbeteren + binnenkant uitlaat "vuil" maken, zijlichtjes van de vleugels,de airbrake vastzetten en wat bijwerken, cockpit openzetten en piloot + schietstoel schilderen.
Hier de foto's:

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
ziezo, morgen hopelijk de FOD cover.

Niek
 
de drybrush in de cockpit maakt veel goed, maar ik mis wat diepte op de zijpanelen, de luchtinlaat had ik persoonlijk aangepakt met verdunde putty van tamiya, hiermee kan je ahw schilderen met penseel. Het verdwenen detail nadien wel weer opnieuw scriben, da's een evidentie :(
 
@jerre wat bedoel je met de diepte op de zijpanelen? Ja de luchtinlaat was redelijk slecht qua pasvorm en wou hem zowiezo voorzien van FOD cover dus bij deze :) en ik ben nog niet zo vertrouwd met het scriben van panelen en details ...
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan