Hoofdsponsor

1/35 Steyr Rso [!]

Maar ik denk dat ik best het chassis van de flak nog wat inkort, maar we zullen dit wel eens bekijken als de bovenbouw van de flak er opstaat.

Of je kan de FlaK iets hoger plaatsen, zoals deze bouwer heeft gedaan:
main.php

Bron:Facebook: Jorge Porto Del Corral
 
Gewoon je lijm doseren met één of ander hulpmiddel en als er toch lijm ergens van tussen komt, voorzichtig wegwerken.

Ik kan verkeerd zijn André, maar zal de zitting van de schutter niet tegen de cabine uitkomen (er tegen zitten) ? want aangezien je het onderstel van de Flak al ingekort heb zou het wel eens krap kunnen worden, vooral als de Flak naar achter gericht is.

Inderdaad Peter daar begin ik ook voor te vrezen :(
 
tis misschien een raar voorstel, maar neem nu dat de schutterszetel te dicht bij de cabine zou komen, dan zou je misschien een soort extra onderstel gemaakt uit I-profiel of H-profielen kunnen maken die dan aan de achterkant buiten de laadbak komt. Het enige dat je dan eventueel zal moeten doen is het achterluik van de laadbak verwijderen of laten openstaan op 90°. Ik denk als je een driehoekige constructie zou maken uit die profielen je je Flak onderstel er al kan opplaatsen en zo verlies je bijna niets van het uitzicht van je houten laadbak. Die constructie zet je dan vast met klemmen of bouten in je houten laadbak
Allez ,tis maar een gedacht é.
 
Dat zou inderdaad een oplossing zijn maar dat zal ik terug een nieuwe laadbak moeten maken want bij deze zit de achterklep al vast :(

Cheers,
André
 
Je kunt proberen de achterklep los te maken of toch een andere bak maken die net al de nu voorkomende onvolkomenheden te ondervangen. Je moet er wel zin in hebben en ik kan me voorstellen dat je iets anders probeert. Sterkte met het bedenken!
Gr Johanna
 
Hoi Johanna, ik denk dat ik nog meer werk heb als alleen da achterklep.
Ik heb juist vernomen dat Italery des tijd een grote fout het gemaakt met hun RSO.
De laadbak zou te breed zijn, hij zou ongeveer één centimeter smaller moeten zijn.
Hij mag maar net over de tracks uitsteken!!
Dus als ik hem historisch correct wil krijgen moet ik een volledig nieuwe bak maken. :(

Cheers,
André
 
Bon courage, André. Maar is dat niet het 'leuke' aan onze hobby ? Soms eens herbeginnen geeft extra voldoening als het resultaat achteraf stukken beter blijkt te zijn.

De fouten herstellen van de fabrikant maakt dat je een uniek model maakt. Dus, veel succes, je brengt dit wel tot een goed einde.

Groeten Rik
 
Bon courage, André. Maar is dat niet het 'leuke' aan onze hobby ?

Hier Rik een foto van het leuke van ons hobby. :tongue::tongue:

DSC_0003.jpg

Nee nee het geeft inderdaad wel een beetje meer voldoening als het correct is ;)

Cheers,
André

Ps: nu kan ik meteen de achterklep open laten
 
Had je je Flack afgevuurd Andre ? :laugh::laugh:
Ach beter nu aanpassen dan als hij in de verf staat toch ook al is niet het leuk van het werk wat je al verricht had.
 
Dapper van je en wat al gezegd is, ik denk dat de nieuwe bak je meer plezier gaat opleveren dan te proberen iets van de bak te maken waar Italeri zo zijn eigen gedachten had en niet helemaal conform welke historische werkelijkheid dan ook.
 
Dit is part of the game, ik vind het ook erg maar als je een bevredigend resultaat wil neerzetten...komt wel goed André (best een drama-foto hoor, die van het ontmantelde bakje !)
 
Inderdaad Guy opnieuw opnieuw en nog eens opnieuw we kennen het allemaal maar misschien ook wel de enige manier om op het laatste een bevredigend resultaat te bekomen..;)
 
Hoi mannen,

Alvast bedankt vooral de aanmoedigingen dit heeft mijn echt gemotiveerd voor er eens stevig tegen aan te gaan.
Met als resultaat een laadbak die ongeveer 1 cm smaller is, en ik moet zeggen het is een enorm verschil.

007.jpg
008.jpg

Cheers,
André
 
Dit is zeker een verschil, de gehele combinatie ziet er nu veel beter uit, de lijnen kloppen ook meer en ik vind de kwaliteit van je eigen werk prima eruit zien
met alle verschillende materialen. Past de flak nu ook beter?

Cheers Johanna
 
Ziet er op het oog beter uit, minder buiten proporties, als ik het zo mag zeggen?
Niet dat het mij onmiddellijk was opgevallen bij je eerste werk, maar nu het te vergelijken is...
Verder vraag ik mij hetzelfde af als Jip, hoef je nu de laadklep niet open te laten om je flak ruimte te geven?
 
@ Johanna nee de bevestigingen van de flak heb ik ook een beetje moeten aanpassen.

@ Beyond de achter klep ga ik dicht houden het is toch niet de bedoeling dat de flak in actie wordt uitgebeeld ;)

Cheers,
André
 
Zeer mooi alweer André, en snel werk kàn dus ook goed zijn, getuige de foto's !
 
Het geheel ziet er veel beter uit zo André je hebt hiermee de juiste beslissing genomen...
 
Klassewerk André !

Dit extra werk zal zich lonen in de verdere stadia. Wanneer je attent wordt gemaakt op een fout, blijf je deze zien en je er aan ergeren, tot je ze tenslotte toch herstelt. Je hebt de juiste beslissing genomen, je RSO wordt er beter door. De Flak benadrukt hoe klein de RSO is.

Mooie vorderingen heb je gemaakt.

Groeten Rik
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan