Hoofdsponsor

De Agostini : Eendracht

  • Onderwerp starter Jolly Sailor
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jolly, Dirk (amazone) gaf je al een tip het eens zonder spant 11 te proberen.
En anders, spant 11 is groter dan spant 10 en kleiner dan spant 12 als ik de foto's bekijk. En daarbij heb je al referentiemateriaal van Erik (modelbouwerke)
Maak zelf een spant die daar tussen 10 en 12 in zit en neem er 1 of 2 mm bij. Na het plaatsen met een latje langs de spanten en aanpassen tot het gelijk zit.
Althans dat is een manier waarop ik het zou kunnen aanpakken.
 
Hulp ontvangen maar heb reeds een mailtje gestuurd om meer duidelijkheid te krijgen.

He Jolly.
Heb je mailtje ontvangen.
Is een beetje mijn fout.
Heb gewoon gekeken naar de nummers op mijn spanten.
Ik had beter naar je foto's gekeken en dan had ik gezien welke spant ontbreekt.
Vanavond ontvang je spant 11.
Zal er een meetlat naast legeen voor de verhouding en dan komt alles goed. :)
 
Vanavond ontvang je spant 11.
Zal er een meetlat naast legeen voor de verhouding en dan komt alles goed. :)

Spant ontvangen met als achtergrond geruit papier. Dus ....aan de slag. Moet 2 eksemplaren maken, zal even duren.

Het advies van Amazone, Pilatus, Wim500, o.a. apprecieer ik tenzeerste aangezien ik als "jonge starter" er niet veel van afweet.
Dit zal ik zeker toepassen zodra ik aan de ontbrekende nummers 71 tot en 75 kom.
De technische bladzijden van nr. 71 heb ik reeds ontvangen van modelbouwerke, waarvoor mijn dank, en geeft mij een goed idee van wat mij nog te wachten staat.

Het resultaat van mijn "fabricage" zal ik hier op de forum posten

Iedereen nog bedankt
 
Het is al een tijdje geleden maar hier ben ik terug.

na het ontvangen van de nodige scans v an modelbouwerke ben ik aan de slag gegaan.

Volgende stappen heb ik ondenomen.

1. Een degelijke printout van de scan, met verhoudingen.
2. Het produceren van een papierenkalk.
3. Het produceren van een spant in carton om een " idee" te krijgen.
4. Het uitsnijden van twee spanten ( heb 2 maal de eendracht " te bouwen.

Alles is hier te zien op de foto hieronder:

attachment.jpg

Links is de papierenkalk, rechst en midden de uitgesneden spanten in phase 1.
Daarmee bedoel ik dat deze nog helemaal moeten bijgewertkt, bijgeschuurd, en bijwaternodigis...
Maar dit is voor later, nu het mooie weer (?) er aankomt gaan we even overschakelen op buiten aktiviteiten.



Nogmaals dank voor de hulp.

Jolly
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er niet slecht uit.
En modelbouwen kan ook buiten zene.
 
Dag iedereen,

Long time no see...............

Even afwezig geweest maar zijn nu weer terug aan de slag gegaan.........
heb inmiddels de spanten afgewerkt à la Leekens ( +/- 90 % ).

Zodra fototoestel terug is uit verlof (was ergens in de buurt van Passau bliijven liggen ........ politie mailtje gestuurd en ja !!!!!!!!
gevonden en bij politie teruggebracht......en wordt naar ons opgestuurd .
prachtig gevoel !

Dus binnenkort foto's van het geleverde werk, dankzij jullie inspannigen en informatie.

op de ledendag zullen we er ook zijn.

Tot daar .

Jolly Sailor
 
Dag Iedereen,

Hierbij enkele foto' s van de Eendracht.
Dankzij het werk en de scans van Modelbouwerker en het advies van vele anderen is het mij min of meer gelukt om hetonbrekend spant Nr 11 te maken en op
de juiste plaats te zetten.
Heb daarna verder gedaan aan het eerste model ( heb er 2 te maken ) . De opgedane ervaringen en gemaalte fouten zullen mij zeker van pas komen bij het 2de
eksemplaar.
Dat ik nog verder advies en hulp zal nodig hebben staat zoals een paal bovben water. Al om te beginnen zou ik het ontzettend apprecieren mooest iemand mij een volledige copie ( scan ?)kunnen bezorgen van de Agostini boekjes Nr 71 tot en met Nr 75. Deze ontbreken en dus ook alle bijhorende onderdelen.

Alvast bedankt.
 
Hier zijn de foto's :

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor het "toonbaar" maken van de foto's. Heb gezien dat laatste nog gekanteld had moeten worden. Ik ga proberen om dit nog recht te zetten, letterlijk en figuurlijk.
Intussen zijn er verschillende oplossigen waaronder: lichtjes hoofddraaien, lichtjes scherm draaien, of ook nog lichtjes laptop draaien. Natuurlijk geen probleem voor de Tablets, of toch ???

Bzedankt voor de tip.
 
Kijk hier eens http://www.modelbouwen.be/myalbum/main.php?g2_itemId=1150

Daar zijn de scans tot nr 90 te vinden.

Dag Modelbouwerke,

Blijkbaar zijn het scans van de Amerigo Vespucci en niet van de Eendracht.
Ben nu bezig aan het eerste model van de Eendracht ( moet er 2 bouwen ) en daarvoor heb ik nodi een scan ( volledig van het nummer dus de historiosche tekst en het technisch gedeelte ) van NRS 11 , en 71 tot en met 75. Zo kan ik ook weten welke onderdelen er ontbreken.
Na deze zal ik beginnen aan de Amerigo Vespucci, ook van Agostini en ook met ontbrekende nummers !
Maar dat is muziek voor later.
Alvast bedankt.
Groetjes
 
Zal eens kijken, moet die scans toch ergens hebben.
Want ik bezit die Eendracht ook.
Laat wel even iets weten.
 
Hoi Modelbouwerke,


Long time no hear ....

Het allerbeste voor 2013 en veel lijmplezier !

Ik ben intussen een ietsepietske gevorderd met de eendracht ( ben aan nummer 51 begonnen ... nog 49 te gaan ).
Zal binnenkort een foto op de forum plaatsen ivm de vorderingen.

Graag had ik geweten of je al iets hebt kunnen terugvinden ivm met de nummers 71 tot en met 75 van de Eendracht van Deagostini.
En of dat een volledige scan van de nummers mogelijk is of zou zijn ? Graag had ik een lijst gemaakt van alle ontbrekende onderdelen van de 5 boekjes.

Dank bij voorbaat voor de hulp.
 
Hoi Sailor.
Ben vandaag toevallig bezig geweest met de eendracht.
Bezorg u een dezer de scans wel.
Heb ik uw e-mailadres al?
Kan je me dat anders bezorgen op volgende adres, modelbouwerke-apestaartje-modelbouwen-dot-be
 
Hola Modelbouwerke,

We komen dichterbij.... langzaam maar zeker. Vorderingen tot en met nr. 66 dus wordt beetje spannend want de ontbrekende nummers zijn in zicht ( ik heb ze wel niet, maar allez ...)

Heb wel foto's upgeload en ze staan publiek maar kan ze niet in dit bericht invoegen. Het betreft 5 foto's van phase 3.
Zal later bekijken wat ik fout heb gedaan.

Mag ik nogmaals vragen of je me kunt helpen met de nummers 71 tot en met 75. Vrees dat ik tegen einde van de weel vast kom te zitten zonder die nummers.
Alvast bedankt voor al je hulp.

Sailor for ever.
 
attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

attachment.php
[/IMG]

Dit zijn de foto" s van phase 3.
 
hoi vraag me af waarom je 1 kant open laat . ik vind het zeker niet mooier dan een dichte romp.

komt er op de tussen dekken dan nog iets te staan van vaten of zo.

ik zou het bovenste stuk waar de kanongaten staan tog dicht maken hoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan