Hoofdsponsor

1/24 Toyota 88C-V [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Om op de ingeslagen weg van auto's bouwen nog even door te gaan heb ik als volgend project weer een " Le mans bolide" . Uit 1988 , de "Minolta Toyota 88C-V . De kit is van Tamiya op schaal 1/24 en oogt heel mooi . Aan de box-art te zien zal ik mij verder kunnen bekwamen in het airbruchen.
Dit is hij dan :)
Sabre

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Deze gaan we zeker van dichtbij volgen.
veel plezier met de bouw.
 
Ik heb met deze auto de 24 uur van Le Mans gereden. Echt een super auto allen wat lastig met het uitkomen van de bochten.
Dit door de meer dan 1000 pk's. Iets te veel gas en je staat achterstevoren:@
Dat was wel op de playstation 3 in het spel GT5 ( Maar wel echt 24 uur gereden!) :laugh::laugh::laugh:

Succes met deze mooie auto.

Fred
 
Vooruitziend als ik ben (hm) heb ik al direkt een vraagje ; Hoe ga ik te werk om de ruiten van deze car donker te tinten ; Ik heb nog geen bevredigend antwoord gevonden op het forum , tenzij het gebruik van smoke ; Is dat gewoon sterk verdunde verf van een kleur naar keuze ? Of is deze iets speciaal om getinte ruiten te verkrijgen ? Hoe ga ik te werk ?
alvast mijn dank,
sabre
 
Je kan misschien de folie gebruiken die ze bij echte wagens gebruiken.
Ben ik zelf van plan om bij de Eclipse te doen.
 
Mooie wagen !! en erg zeldzaam ;) ik ben benieuwt wat je er van maakt!! succes vast!!
 
Je kan misschien je ruiten een tint geven met een spray die gebruikt wordt om achterlichten van wagens
te verdonkeren.
Ik gebruikte die spray destijds om mijn scherm van mijn helm te verdonkeren.
De spray kan je verkrijgen in de meeste auto onderdelen zaken.

grtn.
 
Zoals Camaro69 aanhaalt, gewoon met folie voor autoruiten.
Is een zeer dunne folie en bij Action nog geen 5€ voor heel je leven toe te komen.
 
Prachtige wagen ! Wat betreft de folie zou ik zeker eerst eens testen en oefenen op een stukje afvalplastic, want elk miniscuul luchtbelletje dat eronder blijft zitten, gaat heel goed zichtbaar zijn.
 
Prachtige wagen ! Wat betreft de folie zou ik zeker eerst eens testen en oefenen op een stukje afvalplastic, want elk miniscuul luchtbelletje dat eronder blijft zitten, gaat heel goed zichtbaar zijn.

Idd, elk luchtbelletje zie je goed zitten.
Als je met deze folie werkt moet je zien dat je het heel nat maakt.
Dan kan je rustig alle lucht er vanonder vrijven.
 
Of spuiten met de transparante verven van tamya.
Of anders van een ander merk een "smoke" gebruiken. Deze zijn normaal klaar voor de airbrush.
 
Er staan enkele mooie bouwverslagen van dit model op het net, maar ik heb er nog geen gezien waarbij men de ramen donkerder heeft gemaakt. Als ik u was, zou ik het ook niet doen. De auto heeft lichte kleuren aan de buitenkant en is zwart aan de binnenkant, op zich geeft dit al een "verdonkerend effect" aan de ramen. Als ge de ramen ook donker gaat maken, blijft er van de binnenkant nauwelijks nog iets te zien.
 
Precies Pascal, zou het niet doen als ik jou was, op Le mans heb je midden in de nacht met (destijds) 400 km/h op het klokje ook niet direct verdonkerde ruiten nodig ;)
 
mooie kit van tamiya

denk niet dat ze reden met donker getinte ruiten in hun bolide
FIA liet dit niet in het regelment toe denk ik
eerder de boxart die deze tint mee kreeg om hem mooier op de foto van de doos weer te geven

eentje om te volgens ,alvast veel bouw plezier

tom
 
Toyota 88C-V

Ontdanks de bemerkingen over de getinte ruiten , die zeker waar zijn , heb ik toch gekozen om te proberen deze lichtjes te verdonkeren . Ik ben op Google veel fotos van deze wagen gaan bekijken en bijna allemaal hadden ze die getinte ramen . En zoals Tom schreef oogt het ook heel mooi bij deze wagen ; Een mooi contrast met de wit-blauwe kleuren van het koetswerk; Vandaar. Hoe ik ze hun kleurtje ga geven weet ik nog niet , maar van de folie ben ik wel afgestapt en het zal dus brushen worden met smoke of een ander kleurtje . We zullen zien na enkele probeersels wat het resultaat gaat worden. Ik ben zelf benieuwd.
Ondertussen is de motor samengebouwd en samen met het aandrijfwerk op het chassis geplaatst. Na de Ford GT40 van Fujimi en de Shelby Cobra van Revell is dit mijn eerste (auto) kit van Tamiya en ik heb er niets anders dan lof over te vertellen. Alles past perfect in elkaar , nergens heb ik tot hiertoe iets moeten aanpassen of bijwerken. Een plezier om te bouwen. Op de box hangt een sticker , zoals je kan zien op de foto , :" Tamiya Masterpiece Models". Ik weet niet waar dat op slaat maar voor iemand zoals ik die recht uit de doos bouwt is dit een perfecte kit en nog ruim gedetaileerd ook zonder er allerhande setjes nog te moeten aan toe voegen.
Een minpunt (?) , opmerking is mischien dat de gordels meegegoten zijn met de zetel . Gelukkig zullen die in het interieur niet opvallen , maar bij een volgend project ga ik zeker die gordels zelf maken of bijkopen .
mvg ; Sabre

de gedeeltelijk samengebouwde motor

attachment.jpg

attachment.jpg


Motor en aandrijving op het chassis geplaatst

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het eerste kleurtje ; Zwart op binnenkant van het koetswerk

attachment.jpg

Grz; Sabre:$
 
Ziet er allemaal netjes verzorgd uit Sabre
 
attachment.jpg
De wagen staat op zijn wielen , tijd om het koetswerk aan te pakken . Het zal een leuke airbrushoefening worden
mvg ; sabre
 
Ziet er goed uit hoor!! misschien kun je de uitlaten vanaf de turbo en het blok nog een beetje weatheren alsof hij door de hitte is verkleurd ;)
 
dat is inderdaad geen slecht idee Schumi , ga ik doen
Sabre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan