Hoofdsponsor

1/24 Toyota 88C-V [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
de motorblok is goed geschilderd , meer aanvullend details hoeft
niet , mooi opgebouwd
decals op de banden zijn knap gedaan

messchien de motorblok een wash geven ( als je hem er gebruikt wil laten uit zien )

gr tom
 
attachment.jpg

Ik ben aan het bruchen gekomen en ben van Valejo overgestapt naar de Tamiya acryl kleurtjes . Het is wel een klein beetje aanpassen en zoeken maar ik kan nu al zeggen dat alles veel vlotter gaat met Tamiya verf . Ik kon die vroeger in de winkel (bij mijn deur) niet krijgen en bleef zodoende bij valejo die zeker niet slecht is maar waarbij ik echter continu de spuit moest kuisen . In ieder geval blijft het nog steeds bij vallen en opstaan en veel oefenen zeker . De "kas " heeft ondertussen zijn wit kleurtje gekregen ; Het resultaat is niet slecht maar de verf voelt wat korrelig aan (????) Ik verdunde eerst met isopropanol en daarna met glasex , beiden op 50/50 verhouding en met 1,5 bar. Hopelijk krijg ik het koetswerk gladder met het vernissen . Met polieren heb ik nog geen ervaring qua producten en werkwijze en wil dus vermijden mijn spuitwerk om zeep te helpen want slecht is het niet ; Ik denk zelfs dat ik best na het vernissen aan de slag kan gaan met polieren . Niet???
Sabre
 
Een tussenlaagje eens "aaien" met korrel 2000 kan zeker geen kwaad.
Hoe gladder je lagen, hoe gladder de lagen erboven worden.
Vergeet gewoon niet dat, indien je wil polijsten, voldoende lagen blanke lak erop legt, zodat je niet in een hoekje of kantje doorheen je vernis, maar ook je verflagen schuurt.
Ik leg meestal 7 à 8 lagen blanke lak ter berscherming alvorens er met de schuurpadjes op los te gaan.

Maar jou werk ziet er goed uit op de foto's. Dit voor zover ik kan oordelen hierop.
 
Bedankt Dominiek , ik ga inderdaad het voorste gedeelte van het koetswerk nog eens lichtjes opschuren en nog een laagje wit geven en later de nodige laagjes vernis leggen ; Ik ga ook de tamiya acryl verf (x-2 wit) nog meer verdunnen dan 50/50 en nu eens water gebruiken. Ik denk dat de verf nog te "zwaar" was of te snel droogde met isopropanol of glasex. Dat polijsten ? Doe je dat enkel met schuurpadjes of een schuurpapier met fijne korrel (2000?) of zijn er nog andere producten of technieken?
grz. sabre
 
Het koetswerk staat eindelijk in zijn wit-blauwe kleur . Het spuiten met de Tamiya verf viel beter mee dan met de Valejo kleurtjes die ik gebruikte bij mijn vroegere modellen (meestal vliegtuigen) Dit is pas mijn derde auto en het kan (hopelijk) iets mooi worden als het vervolg een beetje meezit want ik heb dit model wel een beetje onderschat wat schilderen betreft. Ik had veel problemen om tot een nette scheiding te komen van de twee kleuren omwillen van de vele "hoeken en kanten "van dit model. Het afplakken was niet simpel met gevolg dat ik verschillende "overlopers" had . Eerst bij het wit, dan bij het blauw. Het resultaat is dan ook niet denderend (zie fotos) maar mits links en rechts nog wat bijwerken en polijsten zal ik het daarmee moeten doen . Beter krijg ik hem niet denk ik. Ik kan dan stillaan beginnen denken aan vernissen en ben van plan om er deze keren genoeg lagen op te zetten zodat ik deze dan ook kan polijsten zonder problemen; Ik zit nu wel met de vraag wanneer ik de decals "plaats". Op een laagje decal set? ( micro sol) Of tussen twee laagjes blanc bij de start van het vernissen? kwestie van de decals niet te beschadigen bij het polijsten zie je.
mvg; Sabre


attachment.jpgattachment.jpg

attachment.jpg
 
Je kleur is zo te zien (kan aan de foto's liggen) vrij mat.
Je kan dan beter eerst een laag glansvernis zetten om silvering te voorkomen.
Daarna je decals plaatsen.
En dan spuit je verschillende lagen glansvernis om het af te werken. (laat de decals wel minstens 24 uur drogen.)

Voor de rest ziet het er netjes uit.
 
Je hebt gelijk Camaro , het resultaat is aan de matte kant . Dat is grotendeels te wijten aan het feit dat ik niet alle knepen van het airbruchen onder de knie heb en ook aan de Tamiya verf , waar ik de eerste keer mee werkte. De juiste verhouding om te verdunnen is mij nog niet helemaal duidelijk . Ik verdun met instanet (ruitenreiniger). Verder denk ik dat ik teveel "sproei" met een te grote afstand tussen spuit en werkstuk wegens schrik voor aflopen en gordeinen. Enfin , oefening baart kunst zeker. Ik zal de decals plaatsen na een eerste laagje vernis en daarna genoeg lagen spuiten , voldoende om te polijsten wanneer dit nog nodig moest blijken
Sabre
 
Wat betreft het verduisteren van de ramen:
Ik heb eens geëxperimenteerd met sol+, met een paar druppels zwarte printer inkt toegevoegd.
Je krijgt niet alleen een mooi glanzend raam maar al naar gelang de hoeveelheid inkt die je toevoegt wordt het ook enkele tinten donkerder...
 
Sabre,

Mooie auto en je maakt er ook nog eens een juweeltje van,
ik las dat je de ramen wilt tinten kan inderdaad met folie ook las ik in Scale auto magazine dat je kleurstof met pledge future shine kunt mengen zo kun je alle kleuren krijgen voor je ramen die je wilt (wel eerst even uitproberen op een afval stukje hoe dit uitpakt).

Succes met deze en blijf volgen

Gr
Dirk
 
Toyota 88C-V

Bedankt Bart en Dirk voor de info die ik zeker eens zal uitproberen bij een volgend model . Ondertussen had ik de ruiten al "getint" met de smoke kleur van Tamiya . Het resultaat schijnt nogal mee te vallen maar dat zal ik pas kunnen bevestigen als ik de masking ga verwijderen en de ruiten ga plaatsen ; Dat zal het volgende punt zijn want ondertussen heeft het model zijn decals gekregen en is het voorzien van een vijftal lagen blanke vernis. De decals lieten zich zonder probleem aanbrengen op een eertse laagje vernis en met gebruik van Mico Sol.
Al bij al ben ik tevreden met het resultaat . Zeker in vergelijking met de vorige twee kits . Het was moeilijk schilderen zoals ik eerder al aanhaalde maar de vernis maakte veel goed en de glans is er nu ook. Ik zou die nu nog wel mischien kunnen "polieren" om de glans nog te verhogen (?) maar met al die hoekjes en kantjes , nissen en uitspatingen in het koetswerk lijkt me dat niet gemakkelijk . Eerlijk gezegd weet ik ook nog niet veel over hoe en met wat te polijsten op dit model. Maar ik heb nog even de tijd om wat info bij elkaar te sprokkelen. Ik kan ondertussen alvast de ruiten gaan plaatsen en het model afwerken.
mvg; Sabre
 
attachment.jpgattachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

De fotos , na het plaatsen van de decals en het vernissen
grz : sabre
 
Die decals zitten er blijkbaar mooi op.
Netjes gedaan.
Een prustwerk of viel het mee?
 
Mooi resultaat.
De glans zit er mooi in.
 
Gisteren een bod gedaan op zo'n kitje,maar spijtig genoeg was ik al te laat.

Maar wat je er tot nu toe van gemaakt hebt,mag zeker gezien worden.

Benieuwd naar het afgewerkt model.
 
Met vertraging door pc problemen, maar hier zijn dan toch de fotos van het afgewerkt model
Grz Sabre

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het aan elkaar aanpassen (brushen)van de twee kleuren was niet simpel en heeft mij wel werk gekost . Uiteindelijk is het resultaat bevredigend maar verre van perfect. Het was in dit opzicht ook geen simpel model voor iemand die nog niet alle kneepjes kent van het airbruchen . Maar oefening baart kunst zeggen ze . Mijn volgend project zal echter toch éénkleurig zijn. Ook het tinten van de ruiten met smoke viel uiteindelijk redelijk mee , al geeft het op de fotos een nogal donkere indruk. De decals waren van een goede kwaliteit en lieten zich gewillig plaatsen

Groetjes , Sabre
 
hiersi,men favoriete wagen van gt5.

Op de foto's af te gaan is deze toch mooi gelukt?
 
Mooi model geworden.
Zijn het lijmplekken die te zien zijn op de koplampen?
Welke lijm heb je hiervoor gebruikt?
 
Dat is toch een plaatje geworden!

Van onze fouten leren we Sabre, je volgende model zal weer wat beter zijn met weer andere `foutjes`
Dus nogmaals gefeliciteerd met dit resultaat, erg mooi geworden.
(en ook ik heb er veel mee gereden op GT5^^ )

[mod] Ik heb de eindfoto's in de galerie afgewerkte auto's gezet [mod]


Fred
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan