Hoofdsponsor

1/35 WC51 Beep en .... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jip

Guest
Hallo,

Sinds een tijdje actief op dit forum en na wat rondkijken mijn eerste poging tot verslag. Vaak schrijf ik geen verslag omdat het meestal daarna niet verder gaat met een project, toch besloten te proberen die trend te doorbreken en kijken of het nu wel werkt. Momenteel ben ik met een aantal projecten bezig in diverse stadia en de ene keer ga ik met iets verder en de volgende keer strand het weer, dus hierbij de waarschuwing ..... ;)

Het project wat al een tijd loopt is onlangs wat verder gevorderd. Het begon als een bouwdoos van AFV, de WC51 Beep en de bouw verliep vrij vlot, geen aparte dingen en de onderdelen pasten goed. Na een tijdje de airbrush gevuld met eerst de OD primer van Vallejo en die kleur geleidelijk aan wat opgewerkt naar een lichtere kleur met olijf groen van Vallejo Air en daar wat vleeskleur aan toegevoegd tot dit het eerste resultaat was waarmee ik verder kon:
001-Verf.jpg


Daarna begonnen met de decals, die totaal geen zin hadden in het model, verpulverden, scheurden en wat zo meer, uiteindelijk een combinatie gevonden die wel werkte en zo was de Beep voorzien van wat variatie. Na de decals een laklaag aangebracht voor de verdere verwerking.
002-Met%20decals.jpg


003-Decals%20en%20laklaag.jpg


Stuurhuis.
004-Dashboard.jpg


Na een lange tijd van drogen heb ik het project weer opgepakt, ben begonnen met wat filters en wasjes en dit is de stand van zaken op dit moment.
005-Eerste%20viezigheid.jpg

Er zit een vlek op de stoel, die is ondertussen weggewerkt :-)

Omdat een wagentje alleen ook zo alleen is, de eerste figuur in een basislaag.
006-Start%20eerste%20figuur.jpg

Het is een figuur van Verlinden, in elkaar gezet, wat verbouwd en daarna schoongemaakt en voorzien van een zwart laagje Chaos Black van Citadel. Daarna met het gezicht begonnen, ook met allemaal Citadel kleuren en de jas en broek zijn in een basiskleur van Lifecolor gezet. De rest moet nog, het gezicht is al redelijk klaar en daar is alles mee gezegd.

Ben benieuwd naar jullie reacties, vragen zijn welkom en tot de volgende update.

Grtz Jip
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zeer mooi,
vooral je figuren vind ik super.
 
Ziet er goed uit en zeker het figuur al.
Lees dat je Citadel als verf gebruikt, is dit beter voor figuurschilderen of gewoon een persoonlijke voorkeur?
 
Klopt, ik gebruik Citadel verf en de wasjes en ik gebruik Lifecolor en Model Master acryls voor mijn figuren en heel af en toe olieverf, maar dat wordt minder. Ik heb ook Vallejo en dat gebruik ik ook, alleen vind ik het nadeel dat het niet mat opdroogt, raar glimt en kwetsbaar is. Citadel wordt veel in de Wargames wereld gebruikt en zelf vind ik de pigmenten mooier en de verfkwaliteit beter, toch blijft het persoonlijk en het is veel proberen en kijken naar je eigen kleding, de manier waarop schaduw en hooglicht zichtbaar is, dat is ook een leerzaam.
 
Je bent hier duidelijk niet aan je proefstuk bezig. Prachtig model. De grote broer van de Jeep heeft mij ook altijd al aangesproken en staat dan ook op mijn verlanglijstje...

We blijven dit met veel belangstelling volgen, je kleurschakering is zeer mooi. Je figuur is zeer levendig en zal een extra dimensie toevoegen aan je model.

Succes.

Groeten Rik
 
mmmmmmm zeker niet mis diene Yank
 
Mooi model, en je figuur is, zoals reeds gezegd, een mooie toevoeging aan het geheel.
Plan je hier een dio voor? Of komt deze op een sokkel??
 
Bedankt voor de reacties, ik was eventjes wat minder online om dit traject af te ronden omdat de interesse wat wegzakte en het was zonde om dit ook in een rij ... je weet het nooit .... te laten terecht komen.

Ik had wat twijfel over de figuren en het voertuig. Gelukkig had ik twee bouwavonden en daar heb ik met medebouwers gesproken en na wat tips en vooral stimulerende woorden ben verder gegaan en heb de figuren zo gelaten als ze waren op dat moment. Omdat het op een leeg plankje niet echt leek heb ik een klein ondergrondje gemaakt van pleister, steentjes en zand en het moet een straat in Frankrijk in de nazomer voorstellen met daarnaast een soort zandveld wat ik wel vaker gezien heb in Frankrijk. Gisteren vond ik dat ik het voldoende had afgewerkt, je kunt altijd iets bedenken en dat is vaak ook de valkuil om niet af te ronden en dat moment was voldoende om te zeggen, ok dit is het ...

007-Eindversie.jpg


008-Eindversie.jpg


009-Eindversie.jpg


010-Eindversie.jpg


011-Eindversie.jpg


Het geheel kan de kast in, de werktafel is schoon .....

Bedankt voor het kijken en reageren!
Grt Johanna
 
Zeer geslaagd hoor, de figuren zijn perfect in het dio.
En de wagen is ook van hoog niveau ;)

Applaus
 
Zeer mooi,
proficiat.
 
Hola deze heb ik blijkbaar gemist, dit is een pracht stuk. mooie dio.

Grtz Bart.
 
Ik sluit me volledig bij de voorgaande heren aan.
Klasse!! -foto-


Droop
 
Ik heb hier iets gemist, dacht hier gereageerd te hebben maar schijnbaar niet, excuses Jip.

Eerst en vooral die groene kleur, die vind ik prachtig mooi ! Ook de stowage is een verrijking aan het geheel, goed geschilderd !

De GI's idem dito en de scene ziet er echt goed gevonden uit.

De afgekalfde kasseitjes : sterk !

Vriendelijke groet G.
 
Dank voor de leuke reacties, het model staat in de kast, heb iets nieuws op de tafel gezet en daar gaan we mee aan de slag ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan