Hoofdsponsor

1/35 Betonmolen en kruiwagen. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
We blijven bezig Danny...

Vandaag de deuken verder uitgewerkt en na een primerlaag de roesttonen in acrylverf erop gespoten. Ook een AK Light rust wash ging erover.

SDC13081.jpg

SDC13084.jpg

Morgen doe ik verder...

G.
 
Dit wordt weer om van te smullen, ik volg.

Grtz Bart.
 
Die heeft te lang in de regen gestaan, Guy. Je moet beter zorg dragen voor je materiaal, verdorie ! Dat is allemaal niet goedkoop.

Maar toch, een prachtig roestkleurtje.

Groeten Rik
 
Het is wat Rik zegt, die heeft aardig wat te lijden gehad, je zou zelfs wat doorroesting verwachten ... ga je met haarlak aan de gang? AK heeft ook middeltjes wat je met de airbrush aanbrengt en dan kun je hetzelfde effect bereiken.

Voor de rest, het ziet er wederom prima uit en het vervolg ben ik benieuwd naar.

Grtz
 
Deze wil ik ook niet missen, dus blijf ik met veel aandacht volgen naar dat verweringsproces.

Mark
 
Dan laat ik jullie niet te lang wachten jongens, ik ben ondertussen hard met de betonmolen aan de slag geweest.

Na het roest en de verf was het tijd voor enkele washes en vooral cementeffecten. Mijn keuze was om een substantie te prepareren van pigmentpoeder Light dust + pleistergips + tipje zwart + water. Ik wou geen al te stugge brij maar goed hanteerbaar spul middels luchtstoten van de airbrush en manipulatie met het zachte penseel. Om na droging af te sluiten werd de molen verder bestoft met Light dust, welk op zo'n molen een overtuigend cementstof opleverde. Het resultaat moest een verwaarloosde betonmolen worden zonder alles te zeer onder het cement te doen verdwijnen.

SDC13086.jpg

SDC13087.jpg

SDC13088.jpg

SDC13090.jpg

SDC13091.jpg

Na een laatste nazicht gaat er nog pigment fixer overheen, aangebracht met de airbrush, en dan zet ik 'm in de laadbak van de Dodge.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is die betonmolen van hier op den hoek van het straat.
Zo kan ik het ook zene. :) :)

Nee, prachtig GUnit.
Net een echte.
Realistisch verweerd, niet te veel.
Zal zeer mooi staan in de laadbak van diene Beep.
 
Ik heb hier echt geen woorden voor....Nee, echt nie.
 
Hey,

Guy, ge hebt nen foto getrokken van uwen betonmolen zekers?? ;)
Heel goe gedaan man, wat is de bedoeling met den beep?? Gaat ge er een naoorlogs voertuig van maken die gebruikt wordt door een aannemer??
 
Dank jullie jongens, goed dat jullie het een leuk dingetje vinden.

Swaken, dat is de nagel op de kop, een hoop oude rommel eigenlijk, verwaarloosd en in een vergeten omgeving.
 
Prachtig G.
Gij maakt zelfs van ne betonmolen een kunstwerk.
 
knap werk , wat je toont
zijn foto's voor van te genieten , man


tom
 
Als ik ooit eens een echte betonmolen moet maken, gebruik ik jouw foto's als referentiemateriaal...
 
Ik heb hier wel woorden voor, maar kan ze niet vinden :D pffff kheb het al gezegd, en kzalt blijven zeggen. GUnit jij mag je toch tussen de groot mannen gaan stellen in de modelbouwwereld ze. Echt klasse!!!!

Vooral op die laatste foto's zoals Kookie zegt, daar zie je niet dat het om een model gaat.
 
Deze heeft al enkele uren gedraaid, terug fantastisch gedaan.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan