Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Prinz Eugen (1/700) [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 35

Discussie: Prinz Eugen (1/700) [DONE]

Lightbulb Prinz Eugen (1/700) [DONE]

Vandaag ben ik eens op zoek gegaan en aangezien ik het idee had om een hele Duitse vloot uit te bouwen is dit een geschikt vervolg.

.

Na deze zou er normaal nog de Graf Spee, Admiral Hipper en Scharnhorst moeten bij komen. Khoop dat deze lukt want kheb al eens in de doos gekeken en er zal redelijk wat schuurwerk aan te pas komen denk ik. Weet iemand ook welke kleuren overeen komen met de kleuren van revell? Want ik heb hier alleen maar revell aqua color staan... Of een site waar je ze kan vergelijken zo. Anders zal ik het op het gevoel doen en proberen van andere modellen wat af te kijken.

Kzou hem graag in deze configuratie doen maar natuurlijk met een persoonlijke toets terug. Zoals ik bij de Bismarck gedaan heb.

Hopelijk breng ik dit tot een goed einde!

grtz

Standaard

Lukas, welke verf wil je gebruiken?
    Revell Aqua komt met de laatste drie nummers overheen met gewone Revell Email.
    En voor andere merken kan je terecht op volgende site, hier vind je bijna alle kleuren terug.

http://www.paint4models.com/index.html
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

Kzou het graag bij revell aqua houden, kheb er nu redelijk wat staat en het zou geldverspilling zijn om allemaal nieuwe verf te gaan gebruiken...
    En bedankt voor de site!! Echt een handig hulpmiddel!
    grtz

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lukasvdb Bekijk bericht

Hopelijk breng ik dit tot een goed einde!

grtz
    Heb vertrouwen in jezelf Lucas! De Bismarck is ook een mooi schip geworden waar je veel van geleerd heb.
    Ga dat weer op de Prinz Eugen gebruiken en ook deze wordt weer een mooi schip.

Succes en laat de foto's maar komen!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

Voila hier een eerste update. Ik was wat ontgoocheld door de pasvorm van deze kit. Ik had eerlijk gezegd zin om het in de vuilbak te smijten maar kheb volgehouden en ondertussen zijn die imperfecties door het spuitwerk eigenlijk nog goed weg gewerkt. De zwarte waterlijn moet er nog komen + hier en daar nog wat retouchkes en details en dan de matte lak erop en de romp is klaar. Voor de camo en de superstructure zal ik revell aqua 79 gebruiken. De camo is mijn eigen creatie, daar ik wel van zo'n splintercamo hou. So far so good.

grtz!

Standaard

Ziet er zeker niet slecht uit Lukas.
    Mooie start gemaakt.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

volgende update, de waterlijn is gespoten en de rode vlakken waar de swastika's moeten inkomen ook. De romp moet nog wat herspoten worden omdat hier en daar wat verf door elkaar gelopen is enzo maar dit komt in orde. Dan kan ik de schroefassen schilderen, de matte lak erop en klaar.

kvind dit nog redelijk goed gelukt zo.

grtz!

Standaard

veel suc6 met de bouw .

het wil al goed vlotten zie ik

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

Hey,

Heel goe al, ********, ge maakt sterke vorderingen.
    Misschien heel subtiel wat donkere wash tussen de voegen van de beplanking doen, nu dat je bovenbouw er nog niet opstaat.
    Mooi

Standaard

danku voor de complimenten! Ik heb niet zo veel tijd om aan de prinz te werken maar ik probeer toch vorderingen te maken. Swaken, zo'n wash, zou je mij daar kunnen bij assisteren want ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan? Hoe ga je daar best voor tewerk?

grtz

Standaard

Nog even een update: Het dek is voor 98% ingekleurd. De voorste swastika is jammer genoeg kapot gegaan die decals van trumpeter zijn echt van slechte kwaliteit. De achterste swastika is goed gelukt en hiervoor heb ik decal setting gebruikt van revell en dit is ook redelijk goed gelukt. Het was wel een serieus prutswerkje! Graag zou ik ook nog een wash aanbrengen om het dek wat meer diepte te geven. Doe je dit door zwarte verf sterk te verdunnen en de overtollige verf ervan te vegen of hoe gaat dit in zijn werk?

wat vinden jullie ervan tot nu toe? Commentaren zijn altijd welkom!

grtz

Standaard

Hey,

Voor de wash kun je best gebruik maken van donkerbruine verf, geen zwart, dit is te hard. Daarin kun je kiezen uiteraard. Of je koop kant en klaar gemaakte wash, vb MIG's dark wash, of je maakt je wash zelf. Hiervoor kun je gebruik maken van olieverf, wel goeie gebruiken - vb sepia, die je heel sterk verdunt. Denk daarbij aan de verhouding van 5% verf en al de rest (95%) verdunner. Daarna spuit je eerst een blinkende vernislaag of gebruik je vloer kuisproduct (vb Klir van Johnson).
    Daarna breng je voorzichtig de wash aan in de groeven van de dekbeplanking, je zult zien, door de laag vernis/klir, loopt de wash vanzelf in de groeven verder (capilaire werking). Geen nood indien je er naast mocht zitten, nadien kun je met een tissue het dek afvegen in tegengestelde richting van de groeven (anders haal je de wash er terug uit).
    Indien je kiest voor de kant en klaar methode, dien je deze ook te verdunnen, anders is deze ietsjes te dik om als wash te dienen.
    Indien verdere vragen, stel ze maar gerust, we helpen je er wel door.
    Succes.

Standaard

OK bedankt swaken! Ik zal morgen eens gaan kijken voor die kant en klare na de les. Dat komt in orde. Ondertussen een kleine update: het dek en de romp zijn klaar. Alleh de romp nog niet helemaal want kheb wat problemen met het roer. Dit blijkt een zeer zwak punt te zijn en is al meerdere malen afgebroken. Voor de rest wat van de superstructure erop gezet. Volgende stap is de wash op het dek en de laklaag op de romp!

grtz

Standaard

ziet er erg goed uit

the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

Standaard

voila nog een keer een update na een tijdje op non-actief. Vanmiddag nog keer de airbrush uitgehaald en delen van de superstructure gespoten. Zoals je ziet moet er nog zeer veel met de hand ingeschilderd worden maar dit komt wel in orde!

grtz

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten