Hoofdsponsor

1/35 D9 Large full tracked dozer [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.267
Vandaag allerlei dingen te doen en dus geen tijd voor tijdrovende modelbouw klusjes en heb dus nog een kitje uit de stapel getrokken waar ik geen haast mee heb.

Het word dus deze D9 die ik gratis kreeg van iemand bij wie ik 2 redelijk geprijsde kitjes kocht, aan de D9 was wel een kleine start gemaakt maar voor mij geen probleem.
Er gaat dus gewerkt worden aan deze als ik even niets te doen heb en kan dus een tijdje gaan duren voordat hij gereed is.
De bedoeling is dat ik me lekker gaat uitleven op het schilderwerk met diversen technieken en als alles goed uitpakt komt hij misschien op de trailer te staan van de M1070 van Hobby Boss.
Het meeste werk gaat hem zitten in het vullen van luchtbelletjes en schoonmaken van de onderdelen vanwege de ongelukkige plaatsing van de gietblokken zie een klein voorbeeld hiervan op een van de foto`s.

DSC_7600.JPG


DSC_7598.JPG


DSC_7599.JPG


DSC_7601.JPG


DSC_7602.JPG
 
Deze ga ik proberen te volgen.
Ik heb deze kit ook al eens in men handen gehad om te kopen maar heb hem wijselijk terug gezet.

Mark
 
Deze kit is zeker de moeite om je eens uit te leven qua verweringstechnieken. In Art of Modelling stond ooit een bouwverslag over deze D9, met zeer goede beschrijving om er een lekker vuil beest van te maken.
 
benieuwd naar de bouw hiervan, denk dat je deze ook helemaal kan pimpen mocht je willen:

D9R_rpg-armor06a.jpg
 
Ik heb deze kit ook al eens in men handen gehad om te kopen maar heb hem wijselijk terug gezet.

Dat was waarschijnlijk een heel goede ingeving van je om hem terug te leggen en zeker als niet van schoonmaken houd :) maar ondanks die ongelukkig geplaatste gietblokken is de gieting zelf wel erg strak.

Mad Ice ik heb dat blad niet maar ik lees het meeste wel op het internet wat er in die bladen staat en ik steek hier op het forum waarschijnlijk meer op dan wat er in de bladen staat.

Silinoz, Mooi die IDF D9 met die Slat Armor erop, ik heb hier ook even over nagedacht om dit te bouwen maar besloten om hem toch maar gewoon te houden.
 
In de Art of modeling nr.13 Nov/Dec. 2010 kan je het artikel vinden.
 
Dit wordt weer een mooi modelletje. Ga ik zeker volgen Ron.
 
Als ik mij niet vergis is dat een Caterpillar. Hier een eindje verder in de achterhaven van Zeebrugge staan er zulke burgerexemplaren. Zo niet trekken ze er in ieder geval zeer goed op
 
Mooie D9, zie ook niet elke dag, ga deze zeker terug volgen.

Grtz Bart.
 
Hola, eentje op Ron's leest geschoeid ! Lekker !
 
Als ik mij niet vergis is dat een Caterpillar. Hier een eindje verder in de achterhaven van Zeebrugge staan er zulke burgerexemplaren. Zo niet trekken ze er in ieder geval zeer goed op



De D9 is inderdaad van Caterpillar.
 
Inderdaad het is een Caterpillar mannen.

GUnit, het lijkt er inderdaad wel op dat ik iets met aparte voertuigen heb.

Even een schriftelijke update, De binnenzijde van de cabine is bijna gespoten e de vloer heeft zijn eerste haarlak behandeling gehad en staan nu in de vernis.
De foto`s volgen nog had nu even geen zin om ze te plaatsen. :unsure:
 
Had even geen zin in soldeerwerk en dus iets gedaan aan de D9 en wel de binnenkant.
Ik maak hier geen kunstwerk van omdat als alles dicht zit en als de getinte ramen erin zitten je er totaal helemaal niets van terug ziet.
Afijn ik kan wel even wat uit testen zonder schade aan te richten, dat is ook weleens prettig.

Eerst de vloer in panzer grijs gespoten, haarlak erover en toen hull red eroverheen en een zeer vreemde reactie van de laats genoemde kleur die later wel weer goed opdroogde.
DSC_7616.JPG


Toen vernis erover om deze lagen te beschermen.
Toen weer de haarlak erbij en deze weer overgespoten met een gebroken wit.
DSC_7620.JPG


Conclusie ................. mwah ik ben er niet echt weg van, pluspunt ik weet hoe het de volgende keer weer beter kan en dat ik de hull red lichter moet maken omdat deze nu grotendeels weg valt.

Alle verfjes zijn van Tamiya
 
Nee :laugh::laugh: ik vind het rood te donker dat valt nu veel te veel weg helaas, maar in dit geval gelukkig niet erg want je ziet er toch niets meer van terug.
Maar als test aardig geslaagd in ieder geval.
 
als je olieverf gebruikt hoef je de laag niet ter vernissen als je er met haarspray over gaat hé ?

de laag boven de haarspray wordt natuurlijk geen enamel :p
 
Eerlijk gezegd mede plakkers denk ik niet dat je haarlak methode over olieverf kan doen, maar als basislaag van je voertuig gebruik je toch geen olieverf?????
Als je enamel bedoel (Humbroll) dan zal het wel werken maar daar heb ik geen ervaring mee dus ik zal zeggen probeer het eerst op een test stukje
 
Toch zeer geslaagd hoor Ron, hier een vuile wash over en wat stof...tataaaa !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan