Hoofdsponsor

1/72 DUKW Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik moet hier eens wat vaker komen kijken , dat ziet er netjes uit , de zelfgemaakte extra's mogen er best zijn.
vgr
Marc
 
Wat die (kraan-) steunen betreft, er zijn altijd details waar je bij toeval op uitkomt maar die toch een belangrijke rol spelen in het functioneren van een stuk materiaal
 
Even off topic Wim maar hoe insert je die link? Gewoon het adres erin kopieren? Wil dit ook doen eerdaags met de Yamato.
 
@Famo
Soms is de oplossing heeeel dicht bij (zonder dat je het weet ;) ).

>w

@lighting strikes

Paul, heel simpel het desbetreffende verslag in een nieuw tabblad van de browser openen - maak een copy (ctrl-c) van je adresbalk.
Ga naar het te schrijven bericht - klik op het icoontje met het aarbolletje (link) en plak (ctrl-v) de link er in.
Klik dan op het icoontje met de kleine en grote a (a/A) geheel links, dan zie je de url-tekens:

[URL*]http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7010[/URL*]

Die verander je als volgt:

[URL*=http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7010]Broken Willys[/URL*]

De sterretjes moet je weglaten en het rode is gewijzigde tekst/tekens.

Had het ook in een PB kunnen doen, maar misschien zijn er nog meer die het niet wisten.
 
Thnxs Wim. Zal het proberen. En ben je er al uit wat je met de dio gaat doen?
 
@lighting strikes
Ik ben er zover uit dat ik het niet te ingewikkeld ga maken. In ieder geval ben ik een aantal zaken aan het uitproberen in een voor mij nieuwe wereld.

Voor de DUKW kwam ik Evilbay nog een detailset tegen voor de lading; die heb ik maar aangeschaft en inmiddels na een grondlaagje in het groen gezet. Nu nog afwerken.
Het past perfect in de achterbak en ga eens kijken hoe ik de set er in ga zetten, vaten achteraan of vooraan.

main.php


main.php
 
Vaten vooraan, zonder twijfel.
Dit zou in het echt zo zijn om het gewicht te verdelen....
 
Direct al een heel ander beeld met die lading
 
Dank mannen :).
De plaatsing van de vaten naar de voorkant is eigenlijk dus heel logisch :), ik keek even alleen naar het mooiste plaatje.
 
Prachtig wim, het ziet er heel mooi uit.
 
Voor de DUKW kwam ik Evilbay nog een detailset tegen voor de lading; die heb ik maar aangeschaft en inmiddels na een grondlaagje in het groen gezet. Nu nog afwerken.
Het past perfect in de achterbak en ga eens kijken hoe ik de set er in ga zetten, vaten achteraan of vooraan
Het laden van een vrachtwagen (en de DUKW is tenslotte een vrachtwagen), gebeurt altijd volgens een vast patroon: de zwaarste lading wordt altijd geplaatst op de achterassen indien de zware stukken slechts een klein deel omvat van de lading, in dit geval die olievaten. Als je een vrachtwagen vol laad met vaten, wordt het gewicht verdeeld, zet je er een klein aantal in de "nek" van het voertuig, d.i. achter de cabine, loop je kans dat het voertuig, zeker op ruw terrein, doormidden breekt.
De constructie van moderne vrachtwagens is wel heel wat steviger dan destijds in WO2, zo'n moderne truck zal niet snel doormidden breken, in WO2 gebeurde het meer dan eens, niettegenstaande zal een chauffeur nog steeds de zwaarste stukken op de achterassen (laten) zetten, maar dat heeft dan nu te maken met baangrip en remkracht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de opmerkingen :).
Ik weet nu hoe ik de set ga plaatsen in ieder geval.
Blij dat ik de vraag heb gesteld, hoewel het logisch mag klinken had ik nog niet over de gewichtsverdeling nagedacht.
 
Bedankt voor de opmerkingen :).
Ik weet nu hoe ik de set ga plaatsen in ieder geval.
Blij dat ik de vraag heb gesteld, hoewel het logisch mag klinken had ik nog niet over de gewichtsverdeling nagedacht.
Zoals je de vaten hebt gezet op de tweede foto, is het perfect, pal op de achterassen!
 
Aan de gang geweest met het bekabelen van de takel. Aan een takel hoort natuurlijk een 'haak' te zitten. Deze gemaakt van een draadje messing van 0,2 mm. Het kan misschien beter, maar op dit formaat ben ik er tevreden mee.

main.php


In een modelbouwwinkel vond ik stevige draad van 0,2 mm. Deze gebruikt aan de zijkanten van de DUKW.
Tevens de detailset zo geplaatst dat de vaten boven de assen staan.

main.php


Een borduurdraadje in zessen gesplitst en één draad gebruikt om met deze te gaan takelen. Het 'haakje' bevestigd.
Het is nog wat pluizig, maar daar heb ik nog wel een oplossing voor vanuit de scheepsbouw.

main.php


En een totaaloverzicht van het geheel met de steunen. Die kort ik pas op het laatste moment in om een goede passing op het dio te krijgen.

main.php
 
Mooi en leuk werk wat je doet. Is altijd zeer bevredigend als je een oplossing zoekt en vindt. Ga zo door zou ik zeggen. Ik heb trouwens bij een winkel een doosje met vishaakjes gekocht van klein naar groot. Erg geschikt als haken en kosten 1 of 2 euro.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan