Hoofdsponsor

1/72 DUKW Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er goed uit, misschien de Willy's al lichtjes uit de DUWK laten takelen?

Grtz Bart.
 
Ik kom bijna nooit in het militaire gedeelte en was hier dus alweer een hele poos niet geweest:wub:
Maar dat is een mooi voertuig geworden, meer kan ik er niet van zeggen omdat ik er niets vanaf weet......

Fred
 
Bedankt voor de reacties :).

@lighting strikes - de opstelling wordt zoals op de foto's al een beetje te zien is.

@bubblegum - het is schaal 1/72 en de opstelling van de DUKW's past al op 22 x 15 cm.

@Danny_Jeurissen - ik ben ook benieuwd, dit is nog er nieuw voor mij.

@
D-DAY 1944 - het was wel de bedoeling de Willy te laten hangen, dat leeft wat meer.

@
the--Mouse - dat meer weten komt vanzelf als je gaat bouwen, dan ga je ook lezen en zoeken.

Met de uiteindelijke opstelling zit ik alleen nog met de vraag of ik meer ondersteuning zou moeten geven aan de DUKW terwijl hij de Willy takelt.
De DUKW is van zichzelf al bijna 6 x keer zo zwaar als de Willy, volgens mij moet dat kunnen.

Tevens ben ik nog aan het bedenken hoe ik dit een beetje leuk op een dio neer kan zetten. Wil ook niet gelijk te ingewikkeld doen als beginnend kitprutser.
 
Vandaag eens een basis gemaakt voor de ondergrond van de DUKW's. De afmetingen zijn 20 x 25 cm en het is gemaakt van een stukje MDF en een vuren latje.
Ben er alleen nog niet over uit wat ik zal doen, gewoon een beetje grond met wat sporen of nog iets extra's er bij zoals een schutting en wat struiken of zo.
Ideeën zijn meer dan welkom.

main.php
 
Ben echt benieuwd naar het diotje, tot nu toe is het allemaal al knap gedaan.

Cheers,
André
 
Ben echt benieuwd naar het diotje, tot nu toe is het allemaal al knap gedaan.

Cheers,
André

Dank je André, ga vanavond en van de week eens op zoek naar wat ideeën hoe ik het een beetje leuk kan maken.
 
Ha Wim,
Heb even voor je gegoogeled:
Maar deze is gewoon geweldig:
Maar ja, geen GP. Kijk maar eens hier. Cool.

Dank je Paul, die eerste foto heeft mij de inspiratie gegeven de 2e DUKW te bouwen.
Met dat vliegtuig is het inderdaad heel mooi, maar ik beperk me nu toch echt tot het sjouwen van een Willy's Jeep :).
 
Voor je dio zou ik een beetje inspiratie halen uit de tweede foto, en er een beetje water bij plaatsen... Om een beetje een sfeer te scheppen ;)
 
Ha Wim,
Je moet je afvragen hoe, wat en waarom. B.v. Tijdens D-day is een GP in een bomkrater gereden en kwam er niet meer uit b.v.. In de jaren 90 hebben ze in Frankrijk een weg die naar het strand liep opnieuw geasfalteerd. Tijdens het wegschrapen vonden ze opeens wat ijzer. Zat er een Sherman ongeveer 10 cm onder het asfalt met alles er nog in. Munitie, persoonlijk materiaal, etc. De oude commandant leefde nog en kreeg zijn pet terug! Is dus in een gat gereden en voor de snelheid van de aanval is hij vol zand gekieperd en vergeten.
 
Bedankt voor de input mannen :).

Beetje water en een tank onder de grond, daar kan ik wel wat mee :dry:.
 
Dat vliegtuigje erop heeft ook wel wat hoor Wim, maar begrijp dat je die niet gaat maken.
succes met de verdere aankleding van dit dio.

Fred
 
Inmiddels heb ik al een pril begin gemaakt met de ondergrond van het dio.
Om de boel niet helemaal in de war te gooien zal ik daar binnenkort een eigen topic bij de diorama's van maken.

Omdat ik twijfelde of het gewicht van de Willy's toch niet te groot zou zijn voor de DUKW was ik op zoek gegaan naar mogelijkheden om de DUKW tijdens het takelen te ondersteunen. In het topic van André (Churchill) zag ik al een goed idee en tijdens het doornemen van mijn eigen referentiemateriaal kwam ik ook nog iets tegen (niet eerder opgevallen!!).

main.php


Inmiddels van styreen pijpjes (ong 1,5 mm) gemaakt en op het voertuig geplaatst (en al geverfd).
Met een 0,8 mm messing draad, nog 2 stukjes pijp en vierkante stukjes styreen kwam ik op het volgende uit.

main.php


De messing pijpjes zijn nog wat te lang naar mijn zin, dus die worden nog bijgewerkt.
 
Zo Wim dat ziet er alvast mooi uit,en dat voor een scheepsbouwer zeg maar he ;).Deze blijf ik volgen hoor.
 
Dat ziet er mooi uit, en zoals je zelf aangeeft, iets te lang.
Als je op de foto kijkt zie je dat de buizen ongeveer even lang zijn, of iets langer, als een persoon, dus schat ik op zo'n 2 meter.
Dit zou overeen komen op ongeveer zo'n 28mm op schaal ;)
 
Ha Wim,
Je was lang stil.... Ach ja zomer........ Volg je verrichtingen met spanning. Ik hou wel van creëren van eigen oplossingen, zoeken van oplossingen, googelen etc. Is gewoon wetenschap. Reduceren, deduceren en combineren. Ga zo door.
 
Bedankt voor de reacties :).

@doomwad: ook een schepenbouwer wil wel eens wat anders ;).

@beyond: het is inderdaad een meter of 2, dus moet er een stuk af van die staanders.

@lighting strikes: met 3 projecten wordt het soms wat stiller bij de diverse topics. Zomervakantie heb ik net gehad, dus alle tijd zou je denken, helaas gaat nu de rest van het werk op vakantie.....
 
Nu ik toch het een en ander aan het aanpassen was, maar gelijk doorgegaan met een 'zeil'.
Op referentiefoto's zie je het werkelijk op vele manieren. Ik heb er voor gekozen om 3 staanders/bogen te maken van messingdraad.
Daarna één laagje van een tissue geverfd, die ik er na droging overheen heb gelegd en gelijmd.
Vervolgens nog een laagje verf gegeven: het verweren en verder aanpassen moet nog gebeuren.

Ik twijfel nog een beetje of ik ook een stuk zeil vanaf het raam laat lopen.

main.php


main.php


En mijn eerste figuurtje is zo goed als af, alleen nog een lichte wash geven.
Dit figuurtje wil ik de takel laten bedienen.
Het is me niet meegevallen om op deze schaal een figuurtje te schilderen.

main.php
 
Heel mooi gemaakt dat zeil Wim. Mooie vorderingen die je hier laat zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan