Hoofdsponsor

1/72 DUKW Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okay. Thnxs. Ben er nog niet uit welke ik zal gaan bouwen. Heb nog even de tijd. Yamato is calling!
 
wel mooi afgewerkt Wim
 
wel mooi afgewerkt Wim

Ben er nog mee bezig Famo :), er staan alleen nog referentiefoto's.
Na de ledendag zal ik eens foto's tonen van de 1e Dukw, de 2e voor de ombouw heb ik al in huis...
 
Mijn eerste foto's van de bouw:
De diverse onderdelen passen prima in elkaar. Het meest lastige was nog om de raampjes op maat te krijgen en erin te priegelen.
Al een eerste laagje olivedrab gegeven terwijl er nog een paar onderdelen gemonteerd moeten worden (jeugdig enthousiasme zullen we maar zeggen ;) ). Het board aan de voorzijde in tegenstelling tot de BB plat gelegd; ben van plan deze als voertuig op het land te zetten, dan is het niet nodig deze omhoog te zetten.

main.php


Gelijk bezig een Willy's Jeep te maken van Matchbox (1/76) om evt een dio te gaan maken.
Wat een flash etc zit daar aan trouwens.

main.php
 
Zo'n DUKW heb ik altijd al een knap ding gevonden.

Mooi model, Wim!



Droop
 
Ha Wim,

Laat je de wielflappen/deksels (?) eraf of erop. Ik heb gelezen dat ze ook vaak alleen de achterste erop lieten.
 
Thanks mannen :).

Lighting Strikes: ik laat het zoals het nu is op de foto. Mijn doel is om eerst de modellen maar eens op een fatsoenlijke manier neer te zetten.
 
@Beyond
En het blijft niet bij de Willy's, er komt straks nog een DUKW bij.
De 'vergeten' onderdelen toegevoegd op de reserveband en de stootkussens na. Na die delen ook te hebben gekwast ziet het er nu zo uit.
Nu nog een laagje groen en daarna P+.

main.php
 
Ha Wim,
Het ziet er goed uit. Ik mis alleen de jerry-can houder links achter of lijkt dat maar zo?
 
Dit DUKW'tje in deze schaal ziet er superleuk uit.
 
Dank mannen.

Lightning strikes: die jerrycans ben ik nog vergeten te noemen, die komen er nog op. Ben stiekum nog aan het zoeken naar meer van die zaken op 1/72, maar die zijn nog lastig te vinden. Ik zoek verder :).
 
Ondertussen op een laag tempo verder aan het prutten geweest en het staat er nu zo bij.
Nog enkele zaken bijwerken hier en daar. De figuur dacht ik al vrijgemaakt te hebben van flash, maar de macro laat me nu weer eens zaken zien die ik met het blote oog niet eens kan zien. Binnenkort gaat ie de P+ in en dan gaan we eens met een paar washes aan de gang.

main.php


main.php


main.php
 
Ha Wim,
Ziet er goed uit. De kleur is apart maar komt vast door de flits. Waarom heb je de kabelhaspel niet van extra draad voorzien dat ziet wat echter uit of komt dat nog. Ben benieuwd naar de afwerking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan