Hoofdsponsor

1/72 DUKW Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op zo'n kleine schaal is detail natuurlijk niet altijd even gemakkelijk, er bestaan wel fijnere kettingen, kan je vinden in winkels die houtscheepsbouw verkopen.. de fijnste die ik in huis heb is 0.6mm dik.
Nu ja, uiteindelijk maakt het weinig uit, zoals ik reeds zei: "in oorlogstijd gebruikt men wat voor handen is".
Ik sluit me dan ook aan bij Beyond om die ketting toch te blijven gebruiken.
Ik dacht even dat er ook sleepkabels werden gebruikt, maar dan zit je met een dubbele haak aan je laadboom.
Mss toch eens even onderstaande foto goed bekijken hoe die ketting werd vastgemaakt aan de haak en dat was wat is toen miszag.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=20534

Btw: "om een zeeschip mee vast te leggen" is een Antwerpse uitdrukking voor een zware ketting, dito kabel of dik touw, moet je niet letterlijk nemen hoor. :P
 
Ik zou toch ook voor de ketting gaan, oogt toch ook mooier en meer waarheidsgetrouw... Soms leidt het moeilijkste pad naar het mooiste plekje :)

mvg Dave
 
Wim, een ketting is veel mooier.
 
Op veler verzoek naast het touw nogmaals de ketting uitgeprobeerd. Een nieuw stukje gepakt en nu met de AB wat op kleur gebracht. De schakels van messingdraad gemaakt. Dit is een proefopstelling en het zal nog wat meer uitgebalanceerd moeten worden.

main.php


Ben nu zelf ook zo ver dat de ketting toch beter oogt dan het touw.
 
Dit geeft direct al een andere indruk vind ik :)
Ketting komt niet zo dik over als voordien.
Mooi gedaan alvast

mvg

Patrice
 
Walter, Patrice en Peter, bedankt :).

De Willy's hangt nu in de kettingen. Bedankt voor alle commentaren tot nu toe. Zonder commentaar was de kans groot geweest dat ik het gelaten had zoals het eerst was, terwijl ik nu veel meer content ben met het resultaat.

De eindfoto's van de eerste DUKW waren al geplaatst, evenals die van de 2e DUKW, alleen de laatste foto gaat vervangen worden door deze:


main.php


Hiermee sluit ik dit topic af en ga ik de figuurtjes plaatsen op het dio (voor de oplettende kijker kun je al een klein stukje zien).
 
Wim, over figuurtjes gesproken... je moet nog een detail toevoegen... aan weerskanten van de jeep moet een touw komen waarmee twee man de jeep rechthouden zodat hij mooi recht in de laadbak terecht komt.
Zoals verhuizers dat vroeger deden met meubels toen er nog gebruik werd gemaakt van een katrol ipv de ladderlift.
 
Rechtsachter ligt al een touw klaar, maar het is er maar één.
Twee touwen zijn toch wel nodig om het logisch te lijken; dat wordt dus nog een touw extra, die ga ik verder behandelen bij het dio.
 
Erg mooi, en die ketting vind ik nu zeer geslaagd! TOPwerk!

grtz Dave
 
Net de eindfoto's bekeken, Wim en het is een knap diorama geworden. Er wordt een verhaal verteld en er zit spanning in, een van de moeilijkste elementen van een dio. Chapeau!
 
Het is een mooi en niet alledaags dio.
Knap gedaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan