Hoofdsponsor

1/50 bouwverslag oseberg billing boats

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,
ik heb de schilden reeds in een (witte) primer gezet.
 
Ga je de schilden ook voorzien van nagels Johan?

Fred
 
Volgens mij zijn het schilden die ze zelf ook gebruikten dus ook strijd-beschadigingen zullen er op voorkomen. De romp ziet er mooi uit zo. Toch heb ik zelf de neiging om het nog iets donkerder te maken. En zou er niet wat kleurverschil moeten zijn tussen onderwater en bovenwater? En die dingen werden toch het strand op gesleurd maar ja hoe dat er dan uitziet. Het is btw geen kritiek maar wat gedachtespinsels van mij.
Maar ja, het is jouw feestje! :P
 
vandaag begonnen aan de schilden:
overzetten van de afstanden van het bouwplan(doorsnede van de boot) naar een vaste lat.
attachment.php

daarna de afstanden met de winkelhaak overgezet naar de "gebogen" zijkant
attachment.php

tenslotte .na het plaatsen van de afstandstukken de buitenste lat gekleefd.
attachment.php

morgen hetzelfde aan stuurboord.
 
Mooi om te zien hoe ieder zijn methode heeft, ik had gewoon een malletje gemaakt bij mijn schip.
Maar ook dit ziet er prima uit hoor Johan.

Nog bedankt voor het prettige gesprek van afgelopen zaterdag!

Fred
 
ook ik heb genoten van ons gesprek. ik kijk al uit naar de volgende ledendag, met een beetje meer tijd van mijnentwege.
 
Mooie vorderingen Johan en leuk om te zien hoe iedereen zijn eigen methodes heeft.

Zo te zien kunnen er straks gordijntjes om :)
 
na een 30-tal uren geprutst te hebben aan mijn schilden de ganse "santabotiek" in de vuilbak gekieperd omdat ik er niet tevreden over was. vanaf morgen maak ik er nieuwe.
 
Wat is er fout gegaan Johan?? ( Misschien een foto van de mislukking? Daar kunnen we van leren hé)

Fred
 
1° stond het kleuren me niet aan:@ en heb ik een ander kleur geprobeerd met alle gevolgen van dien,zoals de 1° kleur die niet wilde wijken(meestal de rode).
2° wil ik de schilden langs de achterzijde voorzien van handgrepen in gevlochten touw,maar door gebruik van de verkeerde(hout) lijm en teveel touw was dit niet om aan te zien.morgen ga ik naar onze sponser in Brugge een keer vragen welke lijm ik moet gebruiken(elke tip is welkom) uiteindelijk waren de schilden te dun geworden wegens teveel schuren.
foto's volgen (als de batterijen opgeladen zijn).:worried::(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tot ergernis van mijn vrouw gooi ik nooit iets weg. You never know. Murphy's law zegt: 1 day after you threw something away, you will need it!
Jammer in ieder geval van al het werk. Je had misschien gewoon fineer erop kunnen plakken dan worden ze weer dikker en tussen de oude schildlaag en het fineer had je misschien het touw kunnen plakken. Nou ja, misschien.... Dacht alleen hoe ik het misschien gedaan had.
 
ZOALS U ZIET DIT IS PRUTSWERK
ik ben dan ook gestart met het aanmaken van nieuwe delen.maar voorlopig heb ik problemen om triplex te vinden die max 2.5 millimeter dik is .(geen balsa.dit is niet sterk genoeg) ook onze sponsor had niks liggen die ik kon gebruiken . morgen terug op zoektocht.
attachment.php
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kan niet anders dan je gelijk geven Johan, dit zit er inderdaad niet zo netjes uit:(:(
Triplex van 3 mm is gewoon verkrijgbaar in de bouwmarkt volgens mij. ( gamma o.i.d. ;) )

( je hebt me wel weer een uitdaging gegeven om ook aan de achterkant van de schilden iets te gaan maken, maar weet nog niet wat;);) )

Fred
 
aha !
ik ga ervan uit dat ze toch hun schilden moesten kunnen vasthouden om ten strijde te trekken.
 
Weet jij toevallig of de schilden van planken gemaakt worden in het echt? Want dan zou je ook fineer kunnen gebruiken. Ik vermoed dat het 2 lagen in het echt zijn dwars op elkaar. Vind het wel meevallen en herstelbaar.
 
attachment.php

het begint steeds meer en meer interessanter te worden :nowink: het gat in de midden kan ik al maken maar hoe moet ik die bescherming (de bol ) maken?

ps: nu alvast bedankt voor alle hulp.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb daar deze voor gebruikt Johan:
IMG_6115.jpg

Als je de pen eruit knipt hou je een halve bol over en die zou je met secondelijm kunnen vastplakken.
( is maar een idee hoor ;) )

Fred
 
dat ziet er niet slecht uit ,straks efkes naar de gamma....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan