Hoofdsponsor

1/50 bouwverslag oseberg billing boats

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar pas op ....... met zoiets verdwijnt hout als sneeuw voor de zon. En je kunt het niet meer terugschuren.
Zegt een ervaringsdeskundige :@
 
de romp ziet er al mooi uit hoor.
maar niet te snel panikeren , er bestaat altijt wel een oplossing om het aan te passen. en geraak je er aleen niet uit vraag het aan je mede bouwers die helpen je graag een handje vooruit.

er bestaan ook nog ander'e schuur tolletjes die niet zo agresief zijn als deze die fred laat zien. en die ook van dremel komen.
 
ik denk eraan om te wachten met afschuren tot na de ledendag , ik kan dan nog efkes de kat uit de boom kijken en er op de ledendag eens over praten......
 
Neem je schip mee en Fred doet het misschien ter plaatse :)
 
hmm.... dat was bij mij ruim 2,5 uur werk..... en al die stof gaan ze in de zaal niet leuk vinden denk ik :34::34::34:

Ik breng haar mee en we overleggen dan wel hoor Johan ;) (ik bedoel het schip, en niet de tool hoor;) )

Fred
 
Laatst bewerkt:
ik heb dit schip al eens gemaakt heb toen alles gelijmd zonder spijkers te gebruiken
 
ik heb dit schip al eens gemaakt heb toen alles gelijmd zonder spijkers te gebruiken

Ik ken jou verslag Ruben en heb deze ook gelezen. De "spijkers" die Johan en ik gebruiken zijn niet om het schip bijeen te houden.
Ze zijn bedoeld om de klinknagels na te bootsen;)

Fred
 
attachment.php

de roeispanen staan klaar om te kleuren (maar ik moet nog beslissen in welke kleur)
 
Bij de Lidl hebben ze een leuk "dremel-achtig machientje nu te koop. Heb ik ook. Werkt perfect. T'is maar een idee!
 
dank voor de tip , ik heb hem vandaag ook aangeschaft en ben er tevreden over.
johan
 
onzichtbaar gedeelte geschilderd met sadolin tegen vocht.
attachment.php


gestart met het dek:
attachment.php

attachment.php


op de spanten moet nog een dunne afdekking komen
 
Dat gaat zéér goed vooruit alhier Johan!!

Fred
 
dank zij de regen kan ik niet verder werken in de tuin dus.....
 
attachment.php


mijn model heeft reeds 2 lagen beits gekregen (transparant beits vlg. de trox-kleurenkaart nr: 36)
rechts 2 lagen. links 2 lagen beits + extra geschuurd om een verouderings proces te bekomen.
na het plaatsen van de klinknagels en de bevestigingen van de schilden moeten er nog min. 2 lagen opkomen.
vraagje: hoe kan ik eventueel de schilden een oudere look geven na of tijdens het schilderen.

grts,

johan
 
Mooie vorderingen Johan.

Heb je de schilden al geverfd? Hangt van de verfsoort af hoe je het beste kunt verweren namelijk.
 
hoi johan voor de schilden ik weet niet juist wat je in ge dachten hebt maar er zijn wel een paar mogelijk heden.
wil je verf die afschilverd

156_002.JPG


dan heb je dit effect en het is met dit potje gedaan

175_001.JPG


als je het schild in de grondverf hebt gezet kan je deze krakling gel er op vrijven en als dat éénmaal droog is kan je het verven en krijg je het effekt van hier boven.

je kan ze ook gewoon schilderen en er een wasch over zetten het is maar wat je zelf mooi vind of wat je wilt gaan doen met de schilden.

de romp ziet er erg netjes uit hoor 8)
 
Dat is een mooie romp Johan! Ik vind de kleur ook erg mooi.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan