Hoofdsponsor

1/24 Ford Bronco '80 - goes offroad ! [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel, zou er wel iets willen inzetten van manneken maar weet niet waar ik die kan vinden. ;)
 
deze heb ik bv thuis.

truck%20accessories%20italeri%20720.jpg
 
Thomas, knap werk, ziet er mooi uit,
 
Kan iemand mij meer uitleg geven over het aanbrengen van Vallejo pigmenten?
Bedoeling is dat de onderkant + zijkant er nogal modderig komen uit te zien.

dank bij voorbaat.
 
Kijk even in de rubriek "how to".
Daar vindt je enkele onderwerpen over weathering.
En of het nu een tank of een ander voertuig is, de verwerking is hetzelfde.
 
Mooie bouw! Ga je hem nog een "middagje door de modder sleuren" bewerking geven?
 
Mooie bouw! Ga je hem nog een "middagje door de modder sleuren" bewerking geven?

Dank u wel,
Het is inderdaad de bedoeling om hem vuil te maken. Dus als iemand tips heeft om met pigmenten een realistische modderstructuur te geven, shoot me!
 
Er zijn veel tutorials op het internet te vinden( zoekwoorden MIG pigmenten, Valejo,mud,rust) de enige tip die ik kan geven is: eerst verweren en dan pas in elkaar zetten.
 
Hallo allen,

Ik heb de laatste tijd heel af en toe voort gedaan aan de bronco en die is nu zo goed als klaar.
Wat heb ik gedaan : roofrack heeft pootjes gekregen, - achterbumper is zwart gezet en hangt er nu ook aan, - attributen hebben hun plaats gekregen.

Wat moet er nog gebeuren : roofrack schilderen en vastzetten, - attributen vast zetten,- lichtjes vervuilen met stof en dergelijke (tamiya schminkpotjes) , - ravijn maken met boomstammen over als dio...

Hier de foto's van hoe hij er nu bijstaat, niet veel verschil maar toch :
DSCN6763.jpg

DSCN6762.jpg

DSCN6761.jpg

Opbouwende commentaar is meer dan welkom.
 
ziet er goed uit he... ga je deze zwaar vervuilen of beetje bestoft.... ben wel benieuwd.... ik lees dat je modder wilt maken... houtlijm mengen met royale dosis pigment... kan je zo dik maken als je wil... daarna aanbrengen en wil je een droge (opgedroogde modder) look dan nadien wat pigmenten over verspreiden dan krijg je een droger uitzicht.... wil je natte modder verkrijgen een klein beetje vernis aan uw moddermengsel toevoegen (wel op waterbasis nemen)... ik hoop dat dit voldoende uitleg is om met pigmenten te werken...
 
Dank u trobwal.
Dat is inderdaad de soort info dat ik zocht!!

Na veel wikken en wegen is dit hetgeen geworden dat ik wil bekomen als dio :
rence-track-width-mm-550-ngcs-jeep-crossing-bridge.jpg

Dus naar vervuiling toe, zal er wel iets van modder aan te pas komen, maar er zal ook wat stof en dergelijke bijkomen...
Ik denk dat het op het moment dat ik er mee aan de slag pas ga duidelijk zijn voor mezelf wat ik wil. :D
 
ik denk dat de onderkant goed bemodderd mag worden met natte modderplekken... en naarmate je hoger komt overgaan naar meer stof.... dan denk ik dat je het beste resultaat zal bekomen... nog 1 tip als je begint met pigment... wees spaarzaam... te weinig kun je nog altijd bijwerken maar teveel is wat moeilijker om terug te gaan verminderen.... ben benieuwd zunne...
 
Dat eindresultaat mag er best wezen.
En die wheatering komt ook wel goed.
 
We zijn gisteren begonnen met de start van het diorama. Vanzodra ik wat foto's heb zal ik een draadje openen in het daarvoor bestemde subforum.
Wel kan ik al vertellen dat wat we gaan maken lichtjes anders is dan de bovenstaande foto...

Ik zal een tipje van de sluier oplichten : bridge - riverbed

More to come soon...
 
Nu het diorama vordert heb ik me ook nog eens aan het vervuilen gewaagd van deze bronco...

aanschouw het resultaat :

PICT0443.jpg

PICT0444.jpg

PICT0445.jpg

PICT0446.jpg

PICT0451.jpg

PICT0455.jpg

PICT0456.jpg

PICT0459.jpg

Zo, bij deze is topic ook weer up to date. Laat gerust weten wat je ervan vindt.
 
Ik vind het er goed uitzien. Geeft echt zo'n stoffig uitzicht. Die komt recht vanaf route 66.
 
Bedankt!

Correctie : hij zit nog gedeeltelijk op route 66.. Alle ja, als je offroad door de Canyon meerekent bij route 66. :P
 
ziet er goed uit, je dio trouwens ook..... zal een mooi stukje worden als deze samenkomen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan