Hoofdsponsor

1/48 F-16AM Belgian Air Component Tiger Meet 2009 [!]

@Mark,

Zeker weten. Eigenlijk veel meer als ik zelf verwacht had en er komt nog meer aan!
De staart moet nog smaller gemaakt worden aangezien deze niet gebruikt wordt op de Belgische F-16's.
 
Ziet er goed uit Lex!! Geen keuze uit een A of C type staart in de kit??
 
@ Eric,

Nee er zijn 2 types staart maar die zijn beide niet voor de F-16AM.
 
We zijn langzaam verder gegaan. Hier de actuele tussenstand.

DSC_1083.jpg

Heb de PE erop gedaan;

DSC_1082.jpg

En begonnen met het afplakken van de canopy.
Het achterste deel van de canopy is een beetje getint. Ik heb dit na proberen te maken maar ben er niet tevreden over.
Iemand een idee hoe ik het oranje af kan zwakken?

DSC_1085.jpg
 
Al mooi werk Lex
Maar inverband met je PE platen die je allemaal hebt gelijmd.
Volgens mij heb je er teveel opgezet om er een belg van te maken.
Wij Belgen hebben ook intern verstevegingen geplaatst dus hier is het van belang over de juiste info te beschikken.
Er zit verschil op kijk maar eens naar het verschil tussen de belgen en de nederlanders bij de stifnerplates.

Voor de achterste canopy deel zou je het best smoke gebruiken tamiya heeft deze in zijn gama.

Mark
 
@Mark,

Goede tip van die stiffner plates! Zal het eens gaan opzoeken.
Kan ze gelukkig nog redelijk verwijderen dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Hmm Tamiya is net iets wat ik niet in de verfvoorraad heb zitten!
 
het kan zijn dat er nog een ander merk deze verf heeft.
Ik heb deze van tamiya en kom er heel lang mee toe aangezien ik er nooit veel van nodig heb.

Ik ga volgend weekend ook eens zoeken naar fotos moet een paar dagen weg voor het werk dus zal zien dat ik ze kan posten.

Mark
 
Heb in ieder geval de oranje clear verf van het achterste stukje canopy gekregen.
Nu even kijken waarmee ik het ga doen.

Mark, bedankt voor de foto. Zo te zien zijn er maar weinig externe stiffner plates!
 
Heb net even wat foto's erop nageslagen en je hebt helemaal gelijk Mark.
De Belgische F-16's hebben enkel de plates bij de staart.
In een eerder stadium heb ik ook al een foutje gemaakt dus ik denk dat ik er geen Tiger F-16 van ga maken maar een Nederlandse.
Dan houdt ik de tiger decals behouden voor een andere F-16 en neem deze lessen mee!
Ik ga jullie op de hoogte houden!
 
Heb besloten dat het een Nederlandse F-16 met een special tail gaat worden.
Als je de handleiding van Kinetic volgt dan sluipen er een aantal fouten in.
Zo zit de ECM antenne welke volgens mij uniek voor de Belgische F-16's wel in de doos maar er wordt omschreven dat er een rem parachute in komt.
Ook geeft de beschrijving aan dat er 2 antennes op de parachute housing moeten komen maar dat is ook niet zo.
Ook de PE delen hoeven bijna niet gebruikt te worden. Dit in tegenstelling tot wat de beschrijving zegt!
 
Heb besloten dat het een Nederlandse F-16 met een special tail gaat worden.
Als je de handleiding van Kinetic volgt dan sluipen er een aantal fouten in.
Zo zit de ECM antenne welke volgens mij uniek voor de Belgische F-16's wel in de doos maar er wordt omschreven dat er een rem parachute in komt.
Ook geeft de beschrijving aan dat er 2 antennes op de parachute housing moeten komen maar dat is ook niet zo.
Ook de PE delen hoeven bijna niet gebruikt te worden. Dit in tegenstelling tot wat de beschrijving zegt!

Hoi Lex
Om er nu een nederlander van te maken ga je in de problemen komen met je stifnerplates als je deze reeds verwijderd hebt.
De nederlanders hebben er meer dan de Belgen.
Maarals je een belgische tail wilt deze zijn te vinden.

Mark
 
Mark,

Gelukkig had ik ze nog niet verwijderd!
Heb de tail gevonden maar de verzendkosten zijn hoger dan de kosten van de tail!
Heb de kit tail nu zelf aangepast.
 
Mark,

Gelukkig had ik ze nog niet verwijderd!
Heb de tail gevonden maar de verzendkosten zijn hoger dan de kosten van de tail!
Heb de kit tail nu zelf aangepast.
Ik ben blij voor u dat je de platen dan og niet verwijderd hebt.

Mark
 
@Mark,

Zeker weten. Ze vouwen nogal makkelijk en dan is het weer lastig recht te krijgen!

@Sk8girl,

Bedankt!
 
En we zijn weer wat verder gegaan. Net de primer erop gespoten. Zo staat de F-16 er nu bij;

DSC_1086.jpg

DSC_1087.jpg
 
Prachtig gespoten Lex! de panellines komen er echt mooi in uit!
 
@ Machielske bedankt!
Ben het allemaal nog onder de knie aan het proberen te krijgen. Is pas het 3e model dat ik met de airbrush doe.
 
Ja dat begrijp ik zeer zeker!
Men F14 Tomcat is pas het 2de model waarop ik men airbrush op gebruik, en ik moet zeggen kheb int begin veel gevloekt toen ik op een oud proefmodelleke ant oefenen was. Heb zelfs een tijdje gevloekt datk een airbrush gekocht had en wou terug gaan naar men spuitbussen, gelukkig denk ik dar nu anders over :-)
Maarjah veel blijven mee oefenen en je krijgt zoals je bij je F-16 ziet een prachtig resultaat!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan