Hoofdsponsor

1/72 RPM Typ 79 KO-GATA (Japanse Renault) [DONE]

  • Onderwerp starter Thorstein
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
T

Thorstein

Guest
Hier zijn we dan weer met het volgende project ;)
Eens iets heel anders van merk.
Een renault tank maar dan overgenomen door de jappen.
Ik ga ook een dioramatje ontwerpen voor deze.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
veel succes met deze, hopelijk wordt deze even mooi als de vorige
 
zie je niet veel als model ergens staan
 
Leuk, een model die nog afstamt van "den Grooten oorlog"...
 
Update!
De Bouw van deze tank maakt al flink vooruitgang.
Deze is echt veel moeilijker dan mijn vorige bouwsels.
Dunne kunststof , en vooral veel kleine onderdeeltjes.
En de loopwieltjes bestonden dan elk nog uit 2 delen, de mechanische kant van de tracks bestaan zeker uit bijna 45 onderdelen.
De andere track moet nog gemaakt worden.
Ik ben al met het diorama begonnen omdat het anders te zenuwslopend werd ;).
attachment.jpg
Toen ik aan Japan dacht kwam meteen een rots tuintje in mijn gedachten op.
Ik nam een afgedankte cd, wat stuk geslagen stenen en een beetje foam om de basis te vormen.
attachment.jpg
attachment.jpg
Daarna heb ik alles met opvulkalk bedekt en bestrooid met gruis en zand.
attachment.jpg
Materialen hoeven niet veel te kosten Als je wat creatief bent ;)
attachment.jpg
Dan heb ik de stenen eerst mat graniet grijs geschilderd
attachment.jpg
Hierna werden deze rotsen met witte olieverf gebleekt lijkt echt niet ?
Als planten heb ik gewoon wat onkruid en mos dat "gevriesdroogt" was uitgezocht in de natuur.
Fixeren met haarlak dan schilderen,en dan blijft dat lang goed!
Het gras is dille kruid uit een potje.
Het boompje is een takje waarop een in houtlijm gedrenk propje wat zit ,dat dan bestrooid is met Oregano kruiden
attachment.jpg
attachment.jpg
Detail van de "plantjes" int levend groen geschilderd!
attachment.jpg
Voorbeeld van het totaal plaatje er zullen nog track sporen worden toegevoegd.
attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi plaatje en het ruikt ook nog eens lekker :)
 
Dat is nu eens een mooi dio met weinig onkosten.
En het is zeer overtuigend.
 
Oregano, dille, een mens zou er honger van krijgen .....
Lijkt mij toch een mooi modelletje, beter dan de vroegere Matchbox FT-17.
Je hebt groot gelijk dat een ondergrond niet duur hoeft te zijn; er is zoveel te vinden dat bruikbaar is en in principe weinig werk vraagt om er iets moois uit te verwezenlijken.
Ik blijf volgen.
 
ziet er wel mooi uit moet ik zeggen.
Wat het aantal onderdelen betreft vind ik dat wel beter zo. Hoe minder stukken hoe groter de kitstukken dan zijn en dat geeft meestal het gevolg dat de detaillering wel eens te wensen overlaat en alles er veel grover uitziet. En dat is niet altijd mooier , maar hoe minder stukken, hoe vlugger het gaat. Dat is dan het voordeel.
Nu, das elk zijn goesting é
 
Ik vind dit leuk, héél leuk gedaan, of hoe je knappe resultaten kan bereiken door creatief te zijn ! Benieuwd naar e tank kleurtjes !
 
Tankje af en geschilderd (de keuze voor groen is perfect in het dio).
Al bij al een heel gedetailleerd model maar waar toch heel wat plamuur en aanpassingswerken bij nodig waren. (en vooral geduld)
Er zijn weinig afgewerkte modellen van dit type te vinden op het net.
Dus bij deze is ons forum weer wat Rijker ;).
Het Volgende project zal de de forward command post van airfix zijn bij Diorama's.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een mooie plaatje geworden Thorstein.

Fred
 
Zeer mooi dio als ook de kleuren komen mooi tot hun recht,de rotspartijen zijn echt super gedaan...
 
Zeer mooi gedaan dit dio. Zeer leerijk, vooral wat de gebruikte materialen betreft.
 
Hey,

Zeer mooi gedaan uiteraard, maar toch een opmerkingsken, denk in het vervolg eens aan het feit dat een tankje gewicht heeft en daardoor in de grond drukt, met deze wil ik zeggen dat het tankje zweeft over je dio. Een tip hierbij is als je je ondergrondje maakt, terwijl het nog droogt om de afdruk van de tank erin te maken zodat hij in de grond staat, zal een heel anders effect hebben. Laat niet staan dat het zeer mooi is uitgevoerd en zeker mag gezien worden. Mooi, ben benieuwd naar je volgend project, we moeten de 'kleintjes' stimuleren op het net. ;)
 
Bedankt iedereen ben blij dat jullie het leuk vinden,
@ Swaken je hebt blijkbaar gelijk met dat gewicht, Dat is iets waar ik wat beter ga op letten in volgende projecten ;) .
 
Zeer mooi dio, proficiat, maar zelfde opmerking als van Swaken.
Is het nog mogelijk om de koepel af te nemen? Zo ja dan kan je nog altijd wat lood in het model steken.
Anders zou ik je misschien aanraden om de rupsbanden alsnog op de oppervlakte te drukken door er pinnetjes door te steken tot in de ondergrond. Als dit niet lukt kan je misschien de opening tussen rupsband en bodem opvullen met witte houtlijm vermengd met zand. Dat voorkomt het "zwevend" effect.
 
Thorstein gefeliciteerd met het uitrijden van deze ronde, een mooi modelleke en iets speciaals op een knap grondje ! Ook ik heb slechts één opmerking maar die is verder heel opbouwend bedoeld : het boompje kan je luchtig houden als je een takje zeeschuim zou gebruiken de volgende keer. Nu is het eerder een dicht bolletje, begrijp je ? Met vriendelijke groet, Guy.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan