Hoofdsponsor

1/72 Leopard 1 Italeri [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
enkele detailtjes aanpassen geven direct al een ander beeld van je model
 
ja da klopt,heb die manoeuvres meegedaan in 88 met 1ste jagers arolsen
 
Zag ze dagelijks hun capriolen maken in Spich in '85. Hun garages waren rechtover onze kazerne . Ik lag bij de stormfuseliers 1ste Cyclisten (heb daar wel nooit een fiets gezien....... )
Altijd al een mooie panzer gevonden.
 
Die cent geeft pas echt een indruk van de gro..kleinte ?!
 
Mooi,mooi. Ik heb gisteren nog zo oude Leopard 1 gezien in het Kwartier Brasschaat, prachtig gewoon.

Grzt Bart.
 
Het is en blijft een mooi voertuig :).
Nog maar een paar kleine deeltjes en het plakwerk is op de loop na gedaan, dan kan ik eens aan schilderen gaan denken met de kwast.De tracks hebben me wel even bezig gehouden van de week, dat viel nog niet mee, maar ze zitten er op.Eén van de haken aan de voorzijde had ik in mijn pincet om op de tank te plaatsen, net voordat ik er was hoorde ik: "ping" en weg haak. En nergens meer te vinden natuurlijk. Van een stukje messing op gevoel maar zelf een haakje gemaakt.De pasvorm is best goed te noemen, slechts één randje aan de voorzijde moeten vullen.


main.php



main.php


Aan de zijkanten van de koepel zitten de rookgranaathouders: daar passen trouwens niet alleen rookgranaten in, maar ook blikjes bier :).
 
Dat is echt een klein "prulleke" Wim :22:. Ziet er netjes gebouwd uit en de spleten zijn keurig weggewerkt zo.
Succes met het schilderen.

Dat "pinggggg" geluid heb ik ook meerdere malen gehoord bij het knippen van de spelden voor de Oseberg, erg frustrerend want je vind die kleine dingen dus niet terug.

Fred
 
Dank je Fred.

En dan opeens gaat het best snel, die laatste frutsels zitter er zo op.
Nog even van een stukje sprue twee antennes gemaakt en voila, een eerste laagje verf zit er al op.

main.php


main.php


main.php
 
Netjes gebouwd Wim. Welke verf gebruik je?
 
Zeer mooi Wim. Die klein schaal en het scratchwerk lukt je prima. Ik ben benieuwd naar de verfwerken.
 
Dank jullie :).

@Michel
Ik gebruik de enamel verfjes van Humbrol.

Vanmiddag geen verplichtingen, dus even door kunnen gaan met de Leopard.
Heb nog twee 'sleepkabels' toegevoegd. Die heb ik gemaakt van het ijzerdraad waar schilderijtjes aan hangen. Zo'n koord bestaat uit 8 draden, even uit elkaar halen en 2 draden weer in elkaar draaien.
Verder hier en daar al wat puntjes verf aangebracht. Op de foto zie ik dat de tracks nog wat verf kunnen gebruiken.
Mijn plan is om dit goed te laten drogen en dan met P+ er over gaan, decals aanbrengen en nog wat washes aan te brengen.
Eerst nog een noodreparatie - één van de zijspiegels is er af :(.

main.php


main.php


main.php


main.php
 
Boven de gun mantlet lijk ik nog streepjes te zien waar groen hoort te zitten, of ga je hier nog andere dingen mee doen ? Ik kijk uit naar de aanpak van het grondwerk !
 
mooi mooi mooi
Ga je er verwering opzetten ?
 
@GUnit
Boven de gun mantlet zie je inderdaad wat schittering. Die gun mantlet is een soort stofkap die toch een structuur had en net even anders van kleur was. Na het groen had ik er wat dun bruin op gedaan en toen de foto genomen. Het is de natte verf die je nog ziet. Zo heb ik bij de uitlaten en het rooster al wat dun zwart laten vloeien.
Het grondwerk probeer ik nog even simpel te houden, dat bestaan uit een bodem van muurvuller en daarna wat tissues doordrenkt met houtlijm. Daarna wat fijn zand er over gedaan en een laagje burnt sienna waterverf gegeven. Ga er nog meer mee doen, maar omdat het voor mij de eerste keer is ben ik een beetje aan het experimentern.

@Famo
Ga inderdaad een beetje subtiel verweren, beetje experimenteren. Het zal jullie niveau nog niet halen, maar als je er niet mee begint en nooit doet kom je er ook nooit :).

Er zullen nog wel een paar experimentkitjes komen, heb inmiddels ook de DUKW van Italeri in 1/72 :).
 
Mooi geschilderd, ik zie geen strepen :)

Ik ben ook een beginner in het verweren Wim en de raad die ik je wil geven is 'keep it simple'.
Later kan je dan weer een stapje verder gaan enz... Andes zie je het bos door de bomen niet meer ;)
 
Ik heb het zeker simpel gehouden Michel.

Wat stipjes geel, rood en blauw olieverf met white spirit verdeeld over de vlakken. Had dat al eens gelezen en ik moet zeggen dat het een mooi effect geeft. Het is alleen jammer dat je dat moeilijk op foto's terugziet. Hier en daar nog wat randjes donker gemaakt door een donkere wash te laten vloeien. het hout van het gereedschap heb ik met een eenharig penseel :-)) ) bruin gemaakt. Verder heb ik al een camouflagenet gemaakt van verbandgaas en aan de korf gehangen. Er komt nog een kleiner net en 4 balen.

main.php


main.php


main.php
 
Knap dat je op zo'n kleine schaal nog veel details laat zien!

Fred
 
Hoi Wim,

Je bent bijna klaar denk ik, het ziet er goed uit.
 
Hey,

Als ik in Soest lag, zag ik die tank ook alledagen, het 4e lanciers lag ook bij ons en moet zeggen die gasten onderhielden hun tanks zeer goed, hij ziet er dus ook zeer goed uit, mooi gedaan. ;)
 
Dank jullie :)
@Swaken, het was vaak ook meer poetsen dan rijden door het veld.

Volgens mij is hij zo goed als af. De korf is nu ook nog voorzien van een kleiner camouflagenet en natuurlijk de 4 plunjebalen van de bemanning.
Hier en daar een drybrushje verd, een zacht potlood langs sommige randjes gehaald. Daarna tracks vastgelijmd op de ondergrond en wat zeer fijn zand er over gedaan. Macrofoto's zijn wel genadeloos, ik zie op die foto's zaken die ik in het echt niet zie, maar dat begint al gewoon te worden ;).

Foto's:

main.php


main.php


main.php


main.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan