Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Leopard 1 Italeri [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 50

Discussie: Leopard 1 Italeri [DONE]

Lightbulb Leopard 1 Italeri [DONE]

Naast de houtbouw, Creole Queen en Boston Lighthouse (ligt even in de koelkast), wil ik zo af en toe ook eens een plastic kitje maken.
    Ditmaal is de Leopard I gevechtstank aan de beurt. Volgens mij voor velen een welbekende tank en anders eens hier kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Leopard_1

Tijdens mijn dienstplicht heb ik er zelfs nog 16 maanden op mogen bivakkeren; met lichting 78-6 al weer even geleden dus.
    De kit is een Leopard 1A2 van Italeri in de schaal 1:72. Deze tank lijkt zeer goed op de toenmalige Nederlandse uitvoering van de Leopard 1.
    Na het openen van de doos zag ik pas hoe klein 1:72 is, dat gaat een uitdaging worden. Bij deze alvast de foto's van de doos en de weinige sprues. Zoals ook bij mijn vorige plastic modellen gaat het mij vooral om het plezier en niet om tot het uiterste in de juiste kleuren of details te komen. Heb er al zin in om van de week te beginnen.

De doos:

Sprue en decals:

Sprue 2:
    Laatst gewijzigd door wim500; 26-02-12 om 22:59

Standaard

Ziet er een leuk kitje uit Wim. Zal ik in stilte volgen
    GROETJES
    PA FIFI

"Zo lang de FIFI met zijn auto's en bootjes aan het spelen is, steek hij geen kattekwaad uit"

Standaard

De Leopard 1 vind ik één van de mooiste moderne tanks ter wereld, ik volg.

Gtzr Bart.

Standaard

Met deze kan je ook meedoen in het holywood gedeelte, als ik het niet misheb deden deze ook mee in de film "a bridge too far" waarbij ze dan duitse panthers voorstelden.

Veel succes met deze..

Standaard

Bedankt voor de aanmoedigingen .
    Zal het nodig hebben, voor mij is het klein, het chassis is net geen 10 cm lang.
    Eén ding is me al opgevallen: in de koepel is aan de laderskant geen luikje aanwezig om de granaten te laden of de hulzen te lozen. Kijken of ik daar iets mee kan doen.

@Silenoz
    Ben daar met The--Mouse (Fred) jurylid/mod en uitgesloten van deelname.

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mijn nonkel heeft in zijn legertijd in duitsland ook met deze tank gereden. Mogelijks ga ik die ook eens maken als cadeau.
    Veel plezier ermee.
    Groeten,

Michel.

Standaard

Dank je Michel .

Zoals gezegd van de week begonnen. De 'loopwielen' werden van de sprue gehaald en direct viel me al iets op dat niet klopte. De kit geeft een loopwiel uit één stuk, terwijl ik zelf nog wist (en ondersteund door referentiemateriaal) dat deze uit 2 stukken bestonden. Met een fijn zaagje werden alle loopwielen voorzien van een groef in het midden. Voor mij waren dat al weer 2 avonden werk.

Loopwielen werden op het vlakke stuk matzwart gemaakt, geplaatst op een deel van het chassis, dat ik in olive drab heb geverfd.
    Ook hier ben ik tegen de wensen van de kitmaker ingegaan. Volgens de kit dient de binnenzijde van het chassis matzwart geverfd te worden, terwijl deze in het echt groen was (als de tank schoon was). De foto mag wel iets lichter in het vervolg zie ik.

Even een dryfit gemaakt en tot mijn verbazing kun je dwars door de tank heenkijken.
    Indien ik de optionele zijflappen monteer heb ik er geen last van, maar deze zaten er in de versie die ik wil maken nog niet op.
    Eens kijken hoe ik dit ga oplossen. Goede ideeën zijn welkom.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Succes met dit tankje Wim....pffff wat klein!

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

mooie bouw aan deze, nu je de groef gemaakt hebt, plaats je ook de middentanden op de tracks die tussen de twee loopwielen komen?

Om het gat dicht te maken, een stripje plasticard erin kleven, is de methode die het meest toegepast wordt...

Standaard

Dank je Fred, maar inmiddels al wat gewend om met pincetten te moeten werken .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silenoz Bekijk bericht
    mooie bouw aan deze, nu je de groef gemaakt hebt, plaats je ook de middentanden op de tracks die tussen de twee loopwielen komen?

Om het gat dicht te maken, een stripje plasticard erin kleven, is de methode die het meest toegepast wordt...
    Zat ook al aan een stukje plastic te denken inderdaad.
    Wel heel apart dat die die flappen optioneel zijn, maar dat je dan wel de boel moet aanpassen als je ze niet gaat gebruiken. Maar daar zijn we dan ook modelbouwers voor .

En die middentanden, ...hmmm..., had gehoopt dat niemand dat zou opmerken.... denk niet dat ik die ga maken.

Standaard

Iemand die ik kende heeft dezelfde gemaakt, ik denk dat ie halverwege geraakt was met de tanden op de tracks, en toen iets anders begonnen tussendoor en nooit meer herbegonnen, mhhh, ga die nog eens moeten aankaarten als ik hem zie...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Heb deze tijdens de "Grote manoeuvres" in '88 (Golden Crown) nog aan het werk gezien bij het Ijzeren Gordijn, en in Lüdenscheid waar het 2de Jagers te Paard (2JP) gekazerneerd was. Succes ermee Wim !

Standaard

Af en toe zie ik onze Belgische Leo's nog eens, wordt dit een Belgische?

Grzt Bart.

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten