Hoofdsponsor

1/35 JS-2 Model 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb me laatste paar dagen bezig gehouden met de koepel, deze heeft diversen washes gehoud met olieverf in diversen tinten bruin en groen om alle kleuren een beetje bij elkaar te krijgen.
Alvast gestart met de chipping, en nu gaan we verder met het aanbrengen van vuil, regenstrepen,roest en stof.
Aan de hull zelf is nog niets gedaan eerst maar even kijken hoe het met de koepel afloopt.

0001.jpg

0002.jpg
 
Het verschil tussen koepel en hull is zeer duidelijk...
Ziet er goed uit, de koepel ;)
 
Knappe voortgang in de koepel Ron, je hebt dat ruwe staal gewoon perfect na weten te bootsen, evenals de wijze waarop de verflagen zich gedragen op het oppervlak.
 
Ik kan GUnit alleen maar bijtreden, die koepel is heel mooi verweerd Ron.
 
Zoals reeds eerder vermeld, prima werk.

De lasnaden komen zeer mooi naar voren.

Groeten Rik
 
Thnx heren,

Ik ben blij dat de kleuren mooi samen zijn gekomen na al de diversen washes en dat wat geduld (dat hier te weinig aanwezig is :wacko:) de zaken goed doen dus we gaan lekker rustig verder om nu eens een model neer te zetten waar ik ook eens tevreden over ben ;)
 
De koepel is af op wat details na die met het kwastje gedaan mogen worden gedaan.
Ik ben niet echt tevreden met het resultaat van de zijkanten deze is iets te monotoon van kleur met die regenstrepen.
Ik heb hier voor het eerst MIG rainmarks voor gebruikt en gelijk voor het laatst, ik maak mijn eigen sapjes wel de volgende keer :(

Wat plaatjes voor in het boek

DSC_7875.jpg

DSC_7874.jpg

DSC_7873.jpg

DSC_7872.jpg
 
Dat is inderdaad waar ik ook aan liep te denken Silenoz en ga het uitproberen als ik met de hull bezig ben want als het niet werk dan kan ik het nog camoufleren met iets :-)
 
Ik vind het toch een redelijk goed geslaagd resultaat, Ron.

Misschien kun je het product nog gebruiken in combinatie met wat anders ? Ik weet niet op welke basis het MIG product werkt, maar stel dat het op acrylic basis is, misschien gebruiken met Tamiya of Revell verven ? Zo kun je verschillende tinten bekomen om meer variatie te verkrijgen.

Veel succes nog.

Groeten Rik
 
Tja voor rainmarks valt dat allemaal nogal bleek uit moet ik zeggen. Als je de rainmarks op vrachtwagens en grondverzetmachines bekijkt slaan die meer donker om niet te zeggen zwart uit.
Opletten met al die merchandising spulletjes, het is soms nog het best om zelf je sopjes te maken
 
Ik ben het niet helemaal eens met je Famo, het lig ook nog waar of beter gezegd van welke ondergrond de stof is verzameld. donkere aarde, zand enz.
Maar dat houd niet in dat ik niet onderste boven ben van mijn rainmarks, afijn weer wat geleerd zullen we maar zeggen.

Ondertussen ook niet stil gezeten met de JS en een start met de hull gemaakt.

Diversen washes in bruin tinten en wat groen om de kleuren wat bij elkaar te krijgen.
Wat chips aangebracht
En alvast wat basis stof met Humbroll 72 aangebracht.

Volgende stap de mat vernis erop en met de pigmenten aan de slag en gelijk nog wat puntjes op de i zetten.

DSC_7892.jpg

DSC_7893.jpg

DSC_7894.jpg

DSC_7895.jpg

DSC_7896.jpg
 
Ik vind hem een prachtexemplaar, ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
Hoedje af! (moest ik er één dragen) ziet er mijns inziens prachtig uit!

grtz Dave
 
Prachtig resultaat wat je hier al gemaakt hebt :wow:
Ga je deze nog veel bewerken? Of ben je er bijna??
 
Thnx mannen.

Beyond ik moet nog wel diversen dingen doen hoor voordat de bovenzijde van de hull af is en dan ga ik starten aan de onderzijde.
 
De ene reservetank die ontbreekt maar de spanriemen die er nog hangen, de verfslijtage rond de luiken en dat stukje verfslijtage op de koepel achter dat ronde luik en het gaatje in het motorrooster. Dat zijn de dingen die het hem ook doen vind ik.
Nu heb ik nog een vraagje. Dat dubbel luik van de boordcommandant bestaat maar uit 1 helft, is dat 2de stuk er opzettelijk afgelaten ? of heb ik eerder in deze topic iets over het hoofd gezien?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan