Hoofdsponsor

1/35 JS-2 Model 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,

Ron, zeer geslaagd zou ik zo zeggen, laat gerust die matrasveren erop, hij ziet er 'woester' uit zo (allez, is mijn gedacht he...) ;)
 
He Ron,

Dit wordt een leuk project, ik zou de matrassen ook laten zitten, zo ziet het er niet alleen woester, maar ook stoerder uit en dan met twee macho's erachter .... wie durft dan nog ;)

Gr Johanna
 
lang geleden dat ik hier nog eens kom kijken
zeer mooi PE werk!
 
Ja, zoals reeds aangehaald, Ron : die matrassen laten zitten. Ze ogen goed, zijn strak gebouwd en zullen zeker een meerwaarde geven aan je model.

Wel niet te vroeg vastzetten of je komt in de problemen bij het schilderen en verweren...

Groeten Rik
 
Een sterke bouw Ron, is dit de zgn. bedspring armor ? Mét kan, maar zonder had ook knap geweest.
 
Bedankt voor de reacties heren en dame.

Ik zit steeds te dubben of ik die schermen ga gebruiken, het staat wel goed maar er is iets waar ik mijn vinger niet op kan leggen waarom ik het nu ook weer niet zo geslaagd vind .
Ik denk dat ik die schermen maar eerst in een kleurtje spuit en verder afwerkt en dan weer eens kijk hoe het dan uitkomt op de JS?

GUnit moet je niet aan je projectje werken? :laugh:;)
Maar inderdaad dit is die bedspring armor, ook al is het niet gemaakt van bed bodems in het echt :)
 
Dat heb ik tot vannacht gedaan Ron, en zometeen gaat het laatste zeteltje eraan geloven. Maar zou het niet kunnen dat je er wat schade aan mist ? Deze schermen werden soms deels uit mekaar gerukt, gedeukt...ze zien er wel nieuw uit, ik probeer mee te denken met je.
 
Ze zijn ook nog nieuw G. ik had ze er net opgezet :laugh:
Ik zal eens op Google kijken of ik hier iets over kan vinden hoe die dingen eruit zagen
 
Wat de bouw betreft zit het werk erop gelukkig en kan hij nu een tijdje in de doos bivakkeren totdat ik zover ben om het te spuiten maar eerst eens de Centurion afmaken.

DSC_7767.jpg

DSC_7769.jpg

En nog wat laatste toevoegingen zoals een paar casting nummers, en als klein detail een gebroken riem die het sleepoog op zijn plaats hoort te houden.

DSC_7770.jpg

DSC_7768.jpg
 
Heel mooi model Ron !

De 'sag' van je tracks oogt zeer realistisch. Friuls zijn toch het beste wat momenteel op de markt is, niet ?

Mooie casting nummers ook. Ik kijk al uit naar de schilderwerken.
Nog veel succes toegewenst !

Groeten Rik
 
Ongelooflijk lekkere foto's, knap werk dat je weer aflevert Ron, die cijfers zijn dat aftermarket plastic exemplaren ?
 
Thnx mannen voor de reacties.

Rik, In principe werk ik weinig met Fruils als er losse schakels i de kit zitten gebruik ik die meestal en daar kan je ook een natuurlijke sag van de tracks mee verkrijgen met een beetje geduld.
Daar ik deze kit overgenomen had en de Fruils erbij zaten heb ik ze uiteraard gebruikt.

GUnit, Die plastic nummers heb ik al jaren liggen hier en worden/werden gebruikt op modelspoorbanen, de naam is even ontschoten maar als jet het wil weten dan hoor ik het wel van je en zoek ik het even op
 
Mooie bouw tot nu toe. Wel benieuwd naar het merk van die casting-nrs. Ik zoek er nog voor 1/72.
 
Zeer mooi, inderdaad.
Wat zo'n nummers betreft, ik heb eens gelezen dat je de nummers van op de gietramen kan gebruiken.Zachtjes afsnijden en lijmen :)
 
@Ron: bedankt voor de info, moet eens op zoek gaan

Zeer mooi, inderdaad.
Wat zo'n nummers betreft, ik heb eens gelezen dat je de nummers van op de gietramen kan gebruiken.Zachtjes afsnijden en lijmen :)

gebruik deze methode, maar de meeste cijfers zijn te groot voor 1/72. Diegenen die passen zijn apart gehouden tot wanneer nodig..
 
@Ron: bedankt voor de info, moet eens op zoek gaan
gebruik deze methode, maar de meeste cijfers zijn te groot voor 1/72. Diegenen die passen zijn apart gehouden tot wanneer nodig..

Graag gedaan Silenoz en een andere optie is in 1/35 bouwen :laugh:
Maar 2 mm lijkt me ook aan de grote kant voor 1/72?
 
amaai, dit ziet er heel goed uit. Ook de PE is een prachtige toevoeging

Grtz Bart.
 
Ze zijn ook nog nieuw G. ik had ze er net opgezet :laugh:
Ik zal eens op Google kijken of ik hier iets over kan vinden hoe die dingen eruit zagen

Persoonlijk zou ik een matrasvering scratchen omdat die "skirts" in PE er zo clean uitzien terwijl de bedsprings eigenlijk gewoon de matrasveringen waren die de russen stalen uit de huizen. Het schijnt dat ze er later ook maakten.( zie tekst bij foto)
Ik heb hier een boek met deze foto in

attachment.jpg


bron : soviet tanks in combat 1941-1945
 
Zo dat was alweer een tijdje geleden dat ik iets aan de JS heb gedaan :huh:
Vandaag de moed en zin bij elkaar gezocht en het model in twee kleuren primer gezet om alvast de kleur verloop voor te bereiden.

Een paar foto`s van dit zeer interessante spuitwerk.... niet dus :lol:
20120613_111330.jpg

20120613_111441.jpg

20120613_111502.jpg

20120613_111515.jpg

20120613_111528.jpg

En nu maar hopen dat hij sneller in zijn basis laag is gespoten :8
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan