Hoofdsponsor

1/35 JS-2 Model 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar ik het een beetje zat was om de Fruil track voor de Cent in elkaar te zetten heb ik maar even de JS erbij gepakt.

Ik heb de spatborden ingekort aan de voorzijde want niets is zo mooi als die brede tracks van de JS te zien :) en teven diversen beschadigingen aangebracht aan de spatborden.
Nu ze erop zitten mis ik toch wel iets, vind het niet echt overtuigend overkomen op de een of andere manier misschien komt dat nog wel als de dieseltanks en andere onderdelen erop zitten maar nu :tongue: :laugh:
Ik ga nog wat plaatjes zoeken van het monster voor wat inspiratie.

DSC_7568.jpg

DSC_7569.jpg

DSC_7570.jpg
 
Benieuwd hoe je aangebrachte structuren uit de verf zullen komen Ron, die Russen hebben soms echt grove oppervlakken.
 
Inderdaad, ik zag menig Russische tank in Bovington en de structuur kan je makkelijk vergelijken met een slecht gecementeerde muur!
 
Inderdaad deze tanks waren geen schoonheden wat het gietwerk betrof.

Gisteren heb ik de dieseltanks en rookpotten in elkaar gesoldeerd en ik merk nu al dat het solderen mij steeds beter af gaat want zelfs de mini stukjes kon ik solderen, dus voor het eerst geen lijm gebruikt bij deze onderdelen :)

Een overzichtje van de onderdelen
DSC_7615.jpg

Helaas wat het PE iets te lang van de rookpotten maar de naad zit nu zo dat hij uit het zicht verdwijnt als ze op het voertuig komen
DSC_7611.jpg

Op de dieseltanks kwam nog een leuk PE lasnaadje te lopen deze was iets van 0,3mm breed
DSC_7609.jpg

Om eerlijk te zijn is solderen nog steeds geen hobby van me maar het voordeel is dat alles in ieder geval lekker stevig vast zit :)
 
Mooi werk Ron !
Al doende leert men, en oefening baart kunst.

Mooie reservoirs die je hier laat zien. Uiteraard moet je de naad verbergen. Bijkomend voordeel : je verbergt ook dat de uiteinden van de gerolde plaat niet altijd mooi gerold kunnen worden, wat hier eigenlijk niet het geval is. De mantel van je reservoirs zijn mooi rond gerold.

Dikke proficiat ! Prachtig werk.

Groeten Rik
 
Strak soldeer werk. Dit word wel weer een cool project zo, Maar ben je niet met te veel dingen tegelijk bezig ;)
 
Al doende leert men, en oefening baart kunst.

Inderdaad Rik en het gekke is dat je steeds kleinere onderdeeltjes wil solderen :)

VisjeMar, Eigenlijk wel ja maar als mijn bestelling verf binnenkom voor de Centurion dan gaat het meeste weer even de ijskast in ;)
 
Weer zo'n soldeermaster die mij waterachtig maakt !
 
Soldeer master wil ik niet zeggen hoor GUnit maar het werk word in ieder geval steeds netter en het gaat ook wat vlotter dan in het begin :)

Maar weer een paar onderdeeltjes gesoldeerd en is bijna alles gesoldeerd en gaan we eens wat bouwen aan de JS voor de verandering :laugh:

DSC_7661.jpg
 
Héél fijn is dit ! Onooglijk klein...
 
Inderdaad GUnit erg klein spul, je zal er bijna gillend gek van worden.

Vandaag de koepel voor het grootste gedeelte afgemaakt.
Om te beginnen een RB metalen loop, mooi loopje met schroefdraad waar je de mondingsrem op kan schroeven zoal als de real thing.
Tevens alle handrails vervangen door 0,5 koperstaaf.
En als laatste de lasnaden wat grover gemaakt, hier helaas geen foto van omdat dit spontaan in mij opkwam om alsnog te doen.

Sorry voor de enkele slechte foto maar de camera had weer eens kuren.

DSC_7680.jpg

DSC_7681.jpg

DSC_7682.jpg

DSC_7683.jpg
 
Wat een verfijnde loop ! De rails zitten er gelikt op, zo schoon aangepast !
 
De loop is inderdaad een mooie verbetering. Moest je daarvoor aanpassingen maken om deze te kunnen plaatsen?
 
Heel mooi werk !

Niets kan de werkelijkheid beter benaderen dan een gedraaide metalen loop. Prachtwerk.

Ook je metalen handrails zijn een hele verbetering, zo moet je geen angst hebben om iets te beschadigen bij het verweren, metalen handrails kunnen beter een stootje verdragen als die plastiek exemplaren uit de kit.

Een lust voor het oog, we blijven volgen...

Groeten Rik
 
Iedereen bedankt voor de reacties ;)

De loop is inderdaad een mooie verbetering. Moest je daarvoor aanpassingen maken om deze te kunnen plaatsen?
Nee Beyond ik kom hem zo erin lijmen zonder grove werkzaamheden.

We zijn weer een paar stapjes verder.
Ik heb wat koper werk bevestigd en wat plastic standaard spul, nu nog een paar kleine dingen doen en verder nog wat geduld hebben totdat de nieuwe spatborden arriveren omdat ik de oude verpruts had :(

DSC_7732.jpg

DSC_7733.jpg

En de schep met een zelf gemaakt houten steeltje van een coctail prikker die op juiste dikte werd geschuurd :mrgreen:
DSC_7736.jpg
 
Al die brandstoftanks geven een speciale aanblik. Dat schopsteeltje ziet er prima uit. Ik heb genoten van de mooie foto's...
 
De PE brandstoftanks en de metalen loop zijn een grote meerwaarde aan je model.

Je schop is netjes gemaakt, doe zo voort, dit blijft een lust om te volgen.

Groeten Rik
 
Van de week kwamen mijn nieuwe spatborden van ET binnen en konden we weer verder aan de JS
Tevens heb ik de figuurtjes alvast een basis kleurtje gegeven en de anti panzerfaust schermen er los op gezet om een idee te krijgen hoe alles eruit komt te zien.
Over de schermen ben ik er nog niet uit of ze wel gebruikt gaan worden maar hier kan ik nog wel even over nadenken een tijdje.

DSC_7761.jpg

DSC_7763.jpg

DSC_7764.jpg

DSC_7765.jpg

Nu nog wat klein werk verrichten en hij is klaar voor de spuit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan