Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory - De Agostini - schaal 1:84 door Dempsey [wip]

bedankt voor de aanmoedigingen. Heb er veel zin in... weldra volgt er een update met de eerste latjes maar eerst nog wat piepen :D
 
:) hopelijk is het geen nest muizen die zich schuil houd in de romp ;)
 
Hey , tof dat je terug verder bouwt , gaan we zeker op de voet volgen.
succes er mee
vgr Marc
 
Ben (beetje) dom geweest...

Ben nog steeds aan het schuren maar nu wilde ik de onderkant beginnen en nu blijkt dat ik mijn Victory niet meer van de bouwplank krijg. Om niet krom te trekken heb ik houtjes gelijmd tegen de kiel/bouwplank... ik krijg ze niet meer los. Heb al zitten duwen, trekken, proberen snijden maar heb een beetje schrik om dingen kapot te trekken.

In water leggen wordt moeilijk want dan komt alles los... enig idee om mijn stomme, stomme, superstomme, domme handeling weer ongedaan te maken? :wacko::nowink:
 
proberen zo dicht mogelijk tegen de romp je bouwplank af te zagen en dan het grove werk afschuren/snijden met de dremel tot je net nog iets verwijderd bent van je effectieve romp en de rest voorzichtig met de hand afschuren .......
 
proberen zo dicht mogelijk tegen de romp je bouwplank af te zagen en dan het grove werk afschuren/snijden met de dremel tot je net nog iets verwijderd bent van je effectieve romp en de rest voorzichtig met de hand afschuren .......

bedankt voor je reactie: zal dat proberen :-)() alleen is het zo dat er een gleuf is op de bouwplank (5mm) waar de romp in vastzit... maar ik moet iets want zo kan ik niet verder.
 
al met een houtbeitel en hamer geprobeert ?

je zal toch grove middelen moeten inzetten an als je het anders niet los krijgt
 
Beste An ( mag ik toch zeggen he ? ) in de "Action " hebben ze een machientje voor veelvuldig gebruik en kost een 50€ , ik denk dat je het kent van de reclame daar zit daar een tooltje bij daar kun je vlak tegen de muur of eender welk plat vlak afzagen zonder iets te beschadigen en dat machientje kan je verder gebruiken ook om te schuren dus vast en zeker geen eenmalig gebruik
Denk er eens over na
Het is denkelijk de enige oplossing om de schade te beperken tot het minimum en als er toch de dikte van die houten spantjes af is kan je er gewoon stukjes op kleven op het einde ziet men er niks meer van , wat denk je ?
grtz Marc
 
dikkie dik... sorry zit ff zonder fototoestel...

Dirk en Marc... ook bedankt. Ondertussen heb ik toch al wat houtjes losgekregen (zonder schade) maar er zijn nog een paar 'koppige' die mijn mooie boot niet willen loslaten...

Ik zal dus inderdaad wat grovere middelen moeten inzetten of toestelletje...alvast bedankt voor de tips!!!

grtjs,

An
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan