Hoofdsponsor

1/32 Revell Heinkel HE 111-P1

Mooi toestel Koekie en mooie vorderingen alhier, en dat voor een eerste vliegtuig.

Fred
 
Koekie,

Mooi groot toestel,

Details zijn heel mooi , en voor je eerste vliegtuig object ziet het er geweldig uit.

Blijf volgen.
 
Ik heb nog niet veel verder gebouwd, maar heb al heel wat schuurwerk achter de rug.
In een van de vorige posts zien jullie die lastige uitwerpmarkeringen.
Die heb ik dus met secondenlijm opgevuld (slaat wit uit door versneller te gebruiken).
attachment.jpg

Daarna een paar avondjes schuren met zelfgemaakte schuurstokjes van verschillende korrel:
attachment.jpg

attachment.jpg

En dan een laagje Vallejo primer er op met de AB :
attachment.jpg

attachment.jpg

Dat ziet er niet slecht uit, al zeg ik het zelf.

Voor vandaag is dat eigenlijk alles, ik ben al verder gegaan met de bouw, maar het is te vroeg voor foto's

Tot later.
 
Prachtig weggewerkt . Geen commentaar ;-)
 
Heb je al bedacht of je hem vliegens of als stand alone gaat maken? Bij een stand alone moet je even opletten op de stand van de ailerons want die springen bij bepaalde toestellen, in zijn vrij, b.v. vaak in neerwaartse positie. Bij elk land cq toestel kan dat anders zijn. Ga je volgen. Ben gek op vliegtuigen. Heb ook nog een grote liggen 1/24 P40 flying tigers Vintage fighters. Dus ben benieuwd naar wat je allemaal uit gaat spoken.
 
Ik denk dat ik haar op haar wieltjes zal zetten, dus moet ik even verifiëren of de ailerons inderdaad naar beneden moeten staan of niet.

Enne, ik bouw haar oob, dus geen spoken hier...hoop ik.
 
Hier ben ik weer.
Tussen de dagelijkse sleur door nog wat bezig geweest met de Heinkel.
De pit is voorlopig klaar, en de achterwand daarvan heeft ook z'n verfjes, washes en zo gekregen.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De twee romphelften zijn, aan de binnenkant, ook reeds in hun basiskleur gezet. (het middelste deel dan toch...)
Ik heb met de basiskleur eerst alle ribben gespoten en daarna het hele vlak, op die manier krijg je al een soort van schaduweffect.
Daar moet ook nog vanalles mee gebeuren, zoals een pin wash, een drybrush, misschien wat met olieverfjes spelen.
Ik kon het ook niet laten om eens een dryfit te proberen met de cockpit erin:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werk (na dat verfgedoe) is het inbouwen van het binnenwerk van de romp en de raampjes...daar ben ik wat bang voor.
Ik vrees voor lijmdamp als ik plastieklijm zal gebruiken, maar met houtlijm of zo ben ik weer bang dat het niet voldoende vast komt.

Enige suggesties?
 
Ziet er erg goed uit. Die 2 hangende dingen in de stoel zijn dat de gordels? Hoort er niet een derde deel bij. Weet het niet hoor maar dit ziet er wat komisch uit. Olieverf? Ken ik nog niet. Ik gebruik van die vette poeder van Tamiya. Perfect vind ik dat.
 
Die twee hangende dingen zijn inderdaad de gordels, maar die zaten er zo opgegoten. Niks aan veranderd.

Olieverf is gewoon wat de naam zegt, verf op basis van olie.
Je kan daar heel andere effecten mee verkrijgen dan met enamel of acryl.
Wordt in de voertuigenbouw constant gebruikt.
 
Die markeringen zijn heel netjes weggewerkt Koekie, daar zie je niets meer van.
 
Mooie vorderingen koekie. Ik weet dat ge deze OOB wilt bouwen, maar omdat de cockpit heel zichtbaar blijft zou ik toch de gordels vervangen door een aftermarket-setje. Er bestaan heel mooie gordels uit papier en PE voor deze schaal.
 
Ik steun wet S. Je kunt de cockpit daar erg mooi mee maken. Je kunt ze ook maken van heel dun plasticcard, iets verwarmen en in vorm duwen. Verder lijken ze me erg kort. Maar als je OOB bouwt moet je idd niets veranderen. Ik vind het zonde want het ziet er zeer realistisch uit.
 
Ik ben inderdaad geneigd om die gordels te vervangen.
Ik was al zelf aan de slag gegaan met papier en plasticard, maar ik krijg de sluitingen niet voor elkaar.
Iemand een idee om die te maken?
Of ik schaf me het aftermarket setje aan...
 
Ja vree mooi allemaal maar ik steun ook pascal om de gordels echter te maken, bekijk m'n su-25 topic, daar heb ik gordels gemaakt met wat dunne ijzerdraad en tamiya masking tape. Natuurlijk zijn er hier die het nog mooier kunnen hé ;-)

Let op dit is 1/72 he

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=3871

su25-8.JPG
 
Laatst bewerkt:
Gordeltjes zijn besteld, bedankt voor de link.
 
Zoals ik reeds eerder schreef: ik ben geen snelle bouwer, dus weinig te beleven hier...
Er is ondertussen een washke van olieverf op de romphelften aangebracht, en daarna ga ik daar nog wat meer diepte aan geven met een lichte drybrush.
Meer zal niet veel zin hebben,vermits er enkel iets van te zien is door de kleine raampjes.

Oh ja, ook eens een testje gedaan met de raampjes, ik heb ze met gewone hobbylijm vastgezet en ze blijven tenminste op hun plaats en ze zijn niet beschadigd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb jullie raad opgevolgd en heb dus een setje gordels besteld.

Dit zat in het zakje:
attachment.jpg

Heel klein spul allemaal...
attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En het uiteindelijke resultaat:

attachment.jpg

sommigen zullen merken dat er twee verschillende gespen zitten op de schoudergordels...
Stommiteitje mijnentwege, stukje pe niet vastgehouden tijdens het lossnijden en poing! Weg!

Heb dan van een overschotje een ander moeten maken.
Ik denk niet dat het erg zal opvallen...

Dat was het weer voor nu.
tot later
 
Ziet er goed uit.
De gordels zijn ook super.
Maar wat bedoel je met gewone hobbylijm?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan