Hoofdsponsor

Bouwverslag Pilatus Porter PC-6 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
hopelijk steekt er dan geen strak windje op,als ge nekeer van de grond aant gaan bent :laugh::laugh:

1000€ is een hoop geld idd,maar ga maar eens vissen of wielertoerist spelen.Met 1000€ kom je er ook nemeer,dag van vandaag.

En als ge opgestegen bent,mag je natuurlijk altijd eens filmen en hiet posten.
 
Ziet er erg goed uit...indrukwekkend.Vooral de grote prop geeft een idee van het vermogen straks. Ben erg benieuwd naar de eerste vlucht.

Ron.
 
Beginnersfout ...

Voilà, het ondenkbare is gebeurd :ohmy:: Vliegtuig gecrashed tijdens landing 8e vlucht ...

Ik heb maandag 4 vluchten gemaakt.
De Pilatus vliegt echt zalig ! Stijgt mooi op en laat zich goed vliegen.
De landingen waren wat zoeken, en hij is een paar keer van de piste gereden, met een koprol tot gevolg, maar geen schrammetje

Gisteren met volle batterijen en volle goesting opnieuw naar het vliegveld getrokken.
De landingen waren nu een stuk beter !
De laaste vlucht verloopt ook prima. Ik krijg er echt plezier in, en het toestel voelt al een stuk vertrouwder aan ... En dan slaat het noodlot toe.
Ik verwittig de andere piloten dat ik ga landen, zie dat ik iets te ver zit, en wil dit corrigeren door een kortere bocht maken, als plots de linkervleugel wegzakt, en hij zich een fractie van een seconde later recht in de grond boort :(

Oorzaak: mijn snelheid niet hoog genoeg gehouden tijdens het bochten + te scherp willen bochten = stall
Met heli's heb je daar geen probleem mee, daar kan je super kort mee bochten. Met deze Pilatus duidelijk niet ! :tongue:

Dat is balen natuurlijk ....

Enfin, de schade valt relatief mee, en beperkt zich alleen tot de neus en 1 vleugel.
Het is zeker te herstellen met een minimum aan kosten, maar leuk is anders, hé

Wordt vervolgd,

DDV
 
Ai....dat doet toch wel pijn al wil je het niet toegeven...Ik had in het verleden als tweede plane de Cirrus van Graupner destijds (zwever). Hoog in de lucht ging het prima tot na ca.10 minuten een vleugel afbrak...Alles kapoet ook de ontvanger enzo. Dus ik weet best dat je dit wel pijn doet :(

Ron.
 
Hier enkele actie foto's van de Pilatus Porter die Dany van de club genomen heeft:

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Echt een zalig machien :laugh:

Groeten,

DDV
 
proficiat met je nieuwe aanwinst en de maiden :-)
 
@Patrice: Jazeker heeft hij ondertussen al gevlogen.

De foto's die ik gepost heb zijn trouwens van na de herstellingen ...
En ik vlieg er mee zodra het weer het toelaat :)

Intussen is de 3-blad propeller vervangen door een 2-blads.
Die hebben een beter rendement, dus ik kan langer vliegen op dezelfde accu (en ze zijn ook de helft goedkoper ;))

Ik denk eraan om tijdens de wintermaanden een leuk extraatje uit te werken: een parachutist popje (al dan niet RC gestuurd) mee omhoog nemen en droppen -> dat moet wel fun zijn

Dus nu nog uitdokteren hoe we dit best voor elkaar krijgen :8
We zien wel ...

Groeten,

DDV
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan