Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Bouwverslag Pilatus Porter PC-6 [DONE]
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 27

Discussie: Bouwverslag Pilatus Porter PC-6 [DONE]

  1. #1

    Lightbulb Bouwverslag Pilatus Porter PC-6 [DONE]

    Een vliegtuig, zo lelijk dat het opnieuw mooi wordt ...





    Ik heb het hier over de Pilatus Porter PC-6 semi scale 2.07m van Topmodel.
    't Is de kleinste van de reeks. Zijn broers zijn respectievelijk 2.5m en 3.4m groot

    De 2.5m trok zeker mijn aandacht, maar dan zou ik ook van auto moeten veranderen als ik hem wil vervoeren.
    Ik denk niet dat ik dat thuis uitgelegd krijg

    'k was eerst niet van plan hier en topic rond te maken, maar er beweegt hier zo weinig op het luik 'RC vliegtuigen' van dit forum, dat ik toch besloten heb om een en ander te posten.

    Waarom dit toestel ?
    Ik zocht ook een toestel dat relaxed te vliegen was, maar toch alles heeft. Zodanig dat ik mijn vliegskills en vooral landingskills wat kan verbeteren.
    Dat is wel nodig gebleken bij de Mustang P-51
    Daarbij moest het een toestel zijn dat later, als je het goed kent, nog voor iets anders kan gebruikt worden. En niet zoals zoveel trainers zomaar stilletjes onder het stof in een hoekje blijft staan .
    Het is een perfect sleeptoestel voor zwevers, en ik ga hem daar dan ook voor uitrusten.

    Na lang speuren op het net heb ik de knoop doorgehakt en voor de 2.07m wingspan van Topmodel gekozen.
    Het is ver de enige in zijn categorie die een "scale"-look heeft en een verend landingsgestel. Zowel hoofdlandingsgestel als staartwiel zijn verend opgesteld !
    De kwaliteit van de kit wordt in verschillende reviews geprezen, wat niet van andere merken kan gezegd worden.

    Enfin, we wachten af ...

    Groeten,

    DDV
    Laatst gewijzigd door DDV; 30-01-12 om 22:20

  2. #2

    Standaard Materiaal is binnen

    Voilà, ik ben zaterdag het materiaal gaan ophalen.

    Enkele beeldjes:



    Het beestje zal goed overpowered zijn met de AXI 5320/18 GOLD LINE motor en een 90A JETI SPIN OPTO regelaar op 6S1P batterijen.
    Bedoeling is toch van zwevers te slepen, en dan moet je power hebben.
    Natuurlijk gaan we full elektrisch ! Ik ben het zat met die methanol motoren


    De doos van Topmodel is gewoon een witte doos. Als je dat vergelijkt met de doos van de Topflite P-51D Mustang uit de USA. Amaai, het contrast kan niet groter zijn. Maar de inhoud is perfect verpakt en in fantastische conditie.



    Even uitpakken en op tafel leggen ter controle:





    Alles is aanwezig, en zoals ik al zei: topklasse.
    - Nergens een blaasje of kreukje in de bespanning.
    - alle benodigdheden netjes verpakt



    En nu kunnen we beginnen met de bouw, hé !
    Het is een ARF, met nog héél weinig te doen. Alleen is de handleiding nogal summier ...

    Wordt vervolgd !

    Mvg,

    DDV

  3. #3

    Standaard

    serieus beestje,ga je nog details toevoegen?
    mvg

    peter alias hugemikus

  4. #4
    Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20-06-11
    Berichten
    2.454

    Standaard

    ook al beweegt er niet zoveel in het RC hoekje, mijn interesse heb je al.

    alvast succes met de bouw
    vgr
    Marc

  5. #5

    Standaard

    veel succes met deze. steek je deze zo samen uit de doos?

  6. #6

    Standaard

    Hallo !

    Yep, samensteken uit de doos. Het is een ARTF (Almost Ready To Fly) model.
    Maw: je moet wel nog de motor en alle electronica inbouwen en hier een daar een onderdeel lijmen., zoals de ailrons, flaps en staartvlak.
    Maar je moet geen hele vleugels in elkaar lijmen en bespannen ....

    @hugemikus: neen, ik ben niet echt van plan om nog details toe te voegen.
    Het is al een beetje een scale model, en ik voorzie een 3-blad prop. tot zover de ambities.
    Eerst en vooral wil ik er goed mee leren vliegen, en dan ben ik van plan om het sleepgebeuren in te bouwen.
    We zien wel

    De eerste stap is nu de ailrons & flaps vastlijmen en de servo's monteren.

    Wordt vervolgd !

    DDV
    Laatst gewijzigd door DDV; 01-02-12 om 18:32

  7. #7

    Standaard

    Iteressant topic ! Is deze kit standard uitgerust met een bedienbare trekhaak om de sleepkabel aan vast te maken ? Of gaat ge dat zelf maken ?

  8. #8

    Standaard

    @Wet Sellery: neen, deze versie is niet standaard uitgerust met een sleephaak. De 2 grotere modellen wel.
    Ga ik dan ook zelf moeten maken, maar dat stelt niet zoveel voor (hoop ik). Wat wel van belang is: de plaats waar je de haak bevestigd ...

    Ondertussen hebben we al een en ander gedaan:

    Verlijmen van blokjes op de servodragers, en vastschroeven van de servo's:



    Een bovenaanzicht:



    Plaatsen en verlijmen van de scharnierpunten op de ailrons:



    Het verlijmen van de ailrons en de flaps in de vleugel is onderstussen ook al gedaan, maar daar heb ik geen foto van gemaakt.

    Volgende stap: monteren van de servo's in de vleugel en connectie met de ailrons & flaps.

    Groeten,

    DDV

  9. #9

    Standaard

    Nog enkele prentjes van de vorderingen:

    Ingebouwde servo:



    Plaatsing van staartvlakken:





    Als't nu nog niet haaks staat ...

    Groeten,

    DDV

  10. #10

    Standaard

    Er is niet veel tijd, maar af en toe lukt het om een gaatje te vinden, en dan doen we gestaag verder:

    Opbouw van de motor met regelaar:


    Plaatsen van het geveerd () landingsgestel:



    Zelfs het staartwieltje is geveerd:



    Een overzicht foto:



    Best een groot beestje !

    Verder ga ik functionele deuren maken, anders wordt het zeer lastig om de batterij tussen 2 vluchten om te wisselen.

    Wordt vervolgd !

    DDV

  11. #11

    Standaard

    dat ziet er al heel mooi uit hoor . veel suc6 verder met de bouw.

    ben je van plan om er dit sezoen nog mee te vliegen op de vlieg shows ?

    the end-product is not the model, but the knowledge of the building process itself

  12. #12

    Standaard

    Merci !
    Neen, shows zal ik hier niet mee vliegen denk ik. Gewoon goed mee amuseren

    Groeten,

    DDV

  13. #13
    Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15-03-10
    Berichten
    5.364

    Standaard

    Wel een hele leuke kist hoor. Zal je veel plezier van hebben.

    Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

  14. #14

    Standaard

    Misschien een rare vraag maar ik heb vroeger ook aan rc vliegen gedaan.En bij het monteren moest ik de motor (3,5 cc tot 10 cc) altijd plaatsen met een neiging naar links(als je ervoor staat) ivm de torsie. Dus scheef monteren zeg maar(horizontaal). Hoeft dit niet met een electromotor ?. Ik zie tenminste in de foto`s de motor aardig recht zitten .

    Ron.

  15. #15

    Standaard

    @homeghost

    Jawel hoor, dat moet nog steeds. Dit onder hoek plaatsen is om fysische reacties op te vangen, en dat verandert niet, of je nu elektro of verbrandingsmotor gebruikt ...

    De constructeur van de kit heeft dat al mooi ingebouwd, door de baseplate de juiste hoek te geven naar links (als je ervoor staat) , en ook naar wat naar onder gericht.
    Je ziet dit misschien niet op de foto, maar het is er wel !

    Bedankt voor de reactie !

    Groeten,

    DDV

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •