Hoofdsponsor

1/35 Centurion ARV Mk-2 [wip]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Recoveryman slaagt weer toe ! Mooi en weer iets om naar uit te kijken !
 
Mooie vorderingen aan een apart voertuig. waarmee heb je die rubbers dan nagebouwd/aangepast?
 
Thnx mannen.

Silenoz ik heb die rubbers niet zelf gemaakt ze waren bijgeleverd in resin maar de maten waren niet goed zodat er overal wel iets af moest worden gehaald.
 
begint er al op te trekken
 
Zulke rare dingen, daar hou ik nu van zie. Een ARV is toch altijd iets speciaals, heel belangrijk in elk leger en toch zo dikwijls over het hoofd gezien in onze hobby.
 
mooi, die PE rekken zullen echt een meerwaarde brengen.

Grtz Bart
 
Weer wat verder aan dit model, ik dacht even dat het eind in zicht kwam maar dat viel dus weer even tegen door het uitzoeken hoe sommigen onderdeeltjes nu precies in elkaar gestoken moesten worden, maar ach het is een hobby en tijd speelt geen rol gelukkig.

Ik heb twee beugels nieuw gemaakt van o,6mm koperstaaf want de PE steunen waren in principe waardeloos om deze deze steunen in het echt rond zijn en iet plat, het nadeel van PE dus dat het plat is :-)
DSC_7561.JPG


Op de rekken achterop kwam nog een plaat PE, deze heb ik erop gesoldeerd wat als ik die zal lijmen dan valt hij er al af bij een beetje wind.
De naad word nog verder afgewerkt met een lasnaad.
DSC_7563.JPG


Voor de rest wat panzerplaten aangebracht bij de koepel en die anderen luiken, de PE voorspatborden en een berg PE beugeltjes.
DSC_7564.JPG


DSC_7565.JPG


DSC_7566.JPG


Nu moet ik nog tientallen .30mm munitie kistjes schoonmaken die overal over op het voertuig zijn te vinden en nog berg accessoires.
Hier en daar komt er nog een kabeltje te lopen en wil ik de .30 machinegeweren vervangen door iets beteren en alles nog eens goed nalopen op naadjes, dus nog genoeg te doen.
 
Mooi gedaan, daar steekt veel tijd in precies.
Het wordt nog moeilijk spuiten met al die hoekjes en kantjes Ron.
 
Bedankt Michel en inderdaad word nog een leuk werkje om deze netjes in de verf te krijgen :wacko:
 
Dat ziet er weer zooooo vet uit ! Ron, je bent een goede scratchbuilder !
 
Aaaaaaaaaaacccccccchhhhhhhh prachtig é, niet ? ik vind dat toch.
Maar 1 pijnlijk detail van de PE-fabrikant !! Die gleuven in de beschermplaten. Ze maken dat daarin om die stukken beter te kunnen plooien. mijn voeten ja !
Om die te dichten raad ik solderen aan maar gemakkelijk is wel wat anders , had hetzelfde probleem met mijn maultier

.attachment.jpg
 
Dank u wel meneer Famo voor het wijzen op die gleuven :tongue: :laugh:

Ik heb de gleuven dicht gezet met een 0,5mm stripje plastic, een stevig drupje CA erop en direct wat meel erop en laten drogen en daarna geschuurd en klaar is Ron de gleuven waren dicht en aan de achterzijde niets te zien van deze reparatie ^^
Ook ben ik aan stoeien geweest met een lasnaad maken op het zelfde onderdeel waar de twee delen aan elkaar waren gesoldeerd maar met Milliput en gewone putty leverde niet het resultaat op wat ik wilde en heb dus wat vrijheid genomen en net op naad een zeer dun stripje plastic geplakt, niet correct maar wel netjes afgewerkt.

Toen de Fruils en wielen eronder en klaar was het beestje :)

DSC_7574.JPG


DSC_7575.JPG


DSC_7576.JPG


Nu met de Cent. door de wasstraat en hij kan in de verf.
 
Ziet er al aardig uit Ron.
 
Mmmm, nice...;)
Heel schoon zo'n werker, benieuwd naar de afwerking hiervan.
 
Aaaaaaaaaaacccccccchhhhhhhh prachtig é, niet ? ik vind dat toch.
Maar 1 pijnlijk detail van de PE-fabrikant !! Die gleuven in de beschermplaten. Ze maken dat daarin om die stukken beter te kunnen plooien. mijn voeten ja !
Om die te dichten raad ik solderen aan maar gemakkelijk is wel wat anders , had hetzelfde probleem met mijn maultier

.http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=16574

Dergelijke naden zijn nochtans gemakkelijk dicht te maken. Eerst eens schuren om evt onzuiverheden te verwijderen.
Een beetje vloeimiddel aanbrengen. Bvb : soldeerpasta, of S-39, een tipje soldeer afsnijden en dit op de naad leggen. Het messing verwarmen tot het soldeer openvloeit.

!!! Let wel op !!! : Bij het gebruik van S-39 moet het werkstuk na het solderen onmiddellijk goed gereinigd worden om oxidatie van het messing te vermijden. S-39 is een nogal agressief zuur vloeimiddel.

@Ron : een pracht van een recovery-vehicle dat je hier neerzet. Prachtig ! Ik kijk al uit naar zijn jasje.

Groeten Rik
 
Thnx heren morgen mag hij in de wasstraat en dan in de primer en nu wachten op de verf die ik besteld heb :angry:
Ik had een bestelling gedaan bij Mol/Minitair en gisteren mijn bestelling binnen gekregen maar niet de verf die ik nodig had dit is nu al de tweede keer op rij dat het fout gaat met bestellen bij die gasten :wacko:, alles word wel weer netjes opgelost door ze maar het word nu wel een beetje irritant.
 
Mooi gebouwd Ron, benieuwd hoe hij uit de wasstraat gaat komen.
 
Thnx heren morgen mag hij in de wasstraat en dan in de primer en nu wachten op de verf die ik besteld heb :angry:
Ik had een bestelling gedaan bij Mol/Minitair en gisteren mijn bestelling binnen gekregen maar niet de verf die ik nodig had dit is nu al de tweede keer op rij dat het fout gaat met bestellen bij die gasten :wacko:, alles word wel weer netjes opgelost door ze maar het word nu wel een beetje irritant.

Ja Ron, best irritant als je moet wachten op je bestelling. Ik probeer als ik bestel artikelen te bestellen die voorradig zijn, zo ben ik zeker dat ik niet te lang moet wachten op de levering. Maar laatst had ik het toch aan mijn fles, blijkbaar had ik bij een artikel over het hoofd gezien dat het in bestelling was.
Doordat ik boven de 65 € totaalbedrag zat was er gratis port, nadeel is dan natuurlijk dat je moet wachten tot de levering compleet is...:tongue:

We wachten wel met je op je verf, want ik wil voor geen cent missen hoe je deze klassebak in de verf zet !

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan