Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/35 Centurion ARV Mk-2 [wip]
Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 87

Discussie: Centurion ARV Mk-2 [wip]

  1. #1

    Standaard Centurion ARV Mk-2 [wip]





    Entering service in 1956, this ARV replaced the earlier Mark 1 and was significantly upgraded, especially in the provision of a winch with 31,000 kg towing capability.

    Armament 1 x .30 L3A4 Machine-Gun
    2 x 5 barrel stroke dischargers
    Crew 4
    Weight in action 50,295 kg
    Length 8.966 in; Height 2.895 in; Width 3.39 in; Track width 0.61 in; Ground clearance 0.45 in
    Maximum road speed 34.6 km/h
    Range (roads) 102 km
    Engine type: Rolls Royce Meteor Mark IVB; Engine power 650 bhp; Engine capacity 27 litres; Fuel capacity 1,045 litres
    Ammunition capacity .30 - 2,000 rounds.

    Bron; http://arcaneafvs.com/

    Daar mijn anderen twee projecten even in een fase zitten van drogen en zo heb ik deze er maar bij gepakt om te te starten of bete gezegd verder aan te gaan.

    Het model is van Accurate Armour deze firma is bijna mijn hofleverancier van dit soort modellen en is uiteraard volledig resin.
    In dit geval word het geen Engelse uitvoering maar een Australische in Vietnam, het verschil tussen deze twee zijn een paar extra dingetjes zoals een schild om de MG en achterop nog twee stalen platen.

    Daar ik een hekel heb aan resin onderstellen heb ik een half begonnen centurion van AFV van iemand overgenomen en ga daar het onderstel van gebruiken, scheelt mij weer een hoop werk en ergernis.
    De pasvorm tussen de AFV bodem en de bovenzijde is bijna perfect er moest alleen een rand plastic wat boven de spatborden zat verwijderd worden en ik had een perfecte pasvorm.

    Ik ben begonnen om de sommigen naden uitte krassen omdat er resin resten in zaten


    Ik moest wel een stuk van de achterzijde van AA verwijderen en deze in de plastic onderkant van AFV zetten en daar zat het meeste werk in tot nu toe, en ik zie op de foto dat ik nog een beetje moet schuren om alles goed recht te krijgen.


    Ik vond de spatborden een beetje aan de dikke kant dus wat hebben we gedaan


    Hier een slechte foto van het verschil in dikte tussen de plastiek en resin spatborden


    Ondertussen nog even door gezaagd met dit als resultaat,


    Nog wat meer zagen en wat lijm en putty erbij en we hebben weer spatborden




    Al met al een aardige start aan dit beestje
    Laatst gewijzigd door Ron; 28-01-12 om 00:38

  2. #2

    Standaard

    Dit zie je niet veel een ARV, ik volg...

    Grtz Bart.

  3. #3

    Standaard

    Klopt Bart dat je dit soort modellen niet zo vaak zie op forums en helaas moet ik zeggen als liefhebber van dit soort voertuigen.

  4. #4

    Standaard

    wordt weer een speciaaltje, ga deze zeker volgen...

  5. #5

    Standaard

    Had even geen zin in resin prutsen vandaag dus heb ik alvast vier wielophangingen in elkaar gezet en moet er nog twee maken.
    Het mooie aan deze ophangingen is dat ze functioneel zijn maar of dat echt geschikt is voor de ARV uitvoering dat denk ik niet, ik vrees dat daar de veren te zwak voor zijn uitgevoerd want er komt nog een aardig gewicht aan resin op de veren te staan





    En ik had alvast de terugloop wielen gemonteerd om te kijken met de tracks erop of ik wel op de juiste hoogte ben uitgekomen wat betreft de tussenruimte spatborden en tracks.


  6. #6

    Standaard

    Hey,

    Me like ARV's , geef me het gevoel van den pure mekaniek weer.... mmmmm

  7. #7
    Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25-07-08
    Berichten
    2.606

    Standaard

    Veel plamuurwerk precies Ron, ik heb nog niet met resin gewerkt maar plastic lijkt me gemakkelijker.
    Groeten,

    Michel.

  8. #8

    Standaard

    Tja , om eerlijk te zijn hebben die takelpanzers wel dat ietsje meer dan de gewone gevechtsversie.


    If you want to save a few horses, drive a Famo

  9. #9

    Standaard

    ARV`s zijn echt bruut geweld

    Michel, Resinkits zijn in mijn ogen niet echt moeilijker mits een beetje ervaring met resin geen kwaad kan.
    Bij resin is het zo dat je de tijd neem dus de onderdelen goed schoonmaken en veel droog passen en je heb vaak iets meer plamuurwerk, dit alles geld wel voor een goede resinkit want bij een slechte kit heb je iets meer werk en dan is het niet echt leuk meer zo`n kit en dan kan je beter een plastic kitje bouwen
    Ik heb nog wel een stuk of twee a drie slechte kits hier liggen en die komen met zijn tijd ook wel hier voorbij

    Ondertussen weer wat stapjes verder met deze rakker.
    De bovenbouw en kisten zitten erop gemonteerd, deze zijn met een twee componenten lijm vast gezet wat meer droogtijd vraag maar dit was nodig om echt alles zo strak mogelijk op elkaar te laten aansluiten, de lijm heeft een trek kracht van 175 kilo dus de onderdelen zullen wel niet meer los komen als ze uit hun klemmen komen
    Op het motordek heb ik al de mee gegoten handels vervangen door koper.
    En we zijn weer een dagje zoet geweest.








  10. #10

    Standaard

    Mooi gedaan die wijzigingen. Hoe ga je het dikteverschil oplossen tussen de beide spatborden?

    Ik weet niet of je deze kende, maar vond de kisten aan de rand van de bestuurder zo raar gestapeld dat ik toch een beetje nieuwsgierig werd:

    http://www.primeportal.net/recovery/...centurion_arv/

  11. #11

    Standaard

    Silenoz, die dikte hoef ik niet op te lossen want die hoort daar bij een Australische versie, als je deze Australische versie vergelijkt met een Engelse van Accurate Armour dan heeft de engelse versie gewone rechte spatborden zonder verdikking dus het zal wel iets typisch Australisch zijn zoals een paar meer dingen die op de kit komen.
    Helaas weinig info over mijn versie te vinden maar ik ga zeker nog wat dieper spitten om toch minsten een foto te vinden waarop dit te zien is

    Die foto op Prime portal zijn van een Nederlandse Cent. en die wijken iets af van de Engelse versies dus deze setting van de kisten is correct.

  12. #12

    Standaard

    ik bedoelde niet dat het verkeerd was, vond het intrigerend, meer van, hoe geraak je in die onderste...

    Er bestaat blijkbaar een boek met een walk around van de arv die je bouwt : Australian centurions in vietnam vanuit de reeks military briefs (deel 3)

  13. #13

    Standaard

    O dan had ik je verkeerd begrepen Silenoz wat die kisten betrof, de klep van de kist scharniert gewoon aan de onderzijde zoal bijv die opberg kistjes in de zijkant van een Duitse SdKfz 251.
    Ik zit nog steeds te denken aan de verdikking in die spatborden, heb gisteren een uur lopen lopen surfen naar afbeeldingen hiervan en nog niets gevonden.... bedankt he Silenoz

  14. #14

    Standaard

    Ik heb een grote database van militaire voertuigen, ik zal een kijken of ik er eentje kan vinden.

    Grtz Bart.

  15. #15

    Standaard

    amaai, zo'n beestje zeg


    If you want to save a few horses, drive a Famo

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •