Hoofdsponsor

1/35 Vingette Victory 1941.... [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.740
Ik heb al een tijdje in gedachte om eens een klein vingette te maken met een klein ondergrondje op 1/35 schaal,dus ben ik eens gaan rond neuzen in mijn dozen en heb daar dan het geschikte slachtoffer gevonden,een Duitse Fallschirmjäger van Dragon ;)...
Deze jongeman bouwde zonder al te veel problemen hier en daar was wat putty nodig om het geheel mooi te kunnen afwerken..
Het tafereeltje speeld zich af op Kreta in het jaar 1941..

De eerste schilderwerken zijn begin deze week van start gegaan en ik ben gestart met het hoofdje en hier dan de eerste foto's van een gelukkige Fallschirmjäger...;)

Afbeelding045-8.jpg

Afbeelding046-7.jpg

Afbeelding044-7.jpg

Afbeelding043-7.jpg

Afbeelding042-4.jpg

Afbeelding041-6.jpg

Afbeelding040-6.jpg

Tot hier dan de eerste beelden...
 
Hey ,

Ziet er weer goed uit, die Spaanse school geeft toch goeie reultaten is het niet??
 
Bedankt Swaken de foto's zijn wel van dicht bij genomen en eigenlijk moet je figuurtjes op 1/35 bekijken van op ongeveer 20@30 cm dan zijn de resultaten veel keer mooier...
 
Zeer mooi tot zover Danny, eerst was ik geneigd te denken dat je het oogwit nog een tikkeltje zou moeten afzwakken, maar toen viel het me op dat dit hem een vrolijke uitstraling geeft, zo'n beetje pretoogjes. Prima dus denk ik !
 
Deze heeft een mooie vrolijke uitstraling, ik volg terug hoor.

Grtz Bart.
 
Zeer mooi tot zover Danny, eerst was ik geneigd te denken dat je het oogwit nog een tikkeltje zou moeten afzwakken, maar toen viel het me op dat dit hem een vrolijke uitstraling geeft, zo'n beetje pretoogjes. Prima dus denk ik !

Dit is de bedoeling Guy dat deze jongen geniet van een gewonnen veldslag en ik speel nog wat met het idee om dit nog wat te versterken om op zijn Duitse helm een Engelse helm te plaatsen....:nowink:
 
Hier zijn we dan weer met een kleine update van het figuurtje,echt zoveel is er niet gebeurt maar toch wel de moeite om het niet ongemerkt te laten voorbij gaan...;)
Voor de basis kleur heb ik gekozen voor Green Grey 886 van Vallejo wederom zeer verdund aangebracht in verschillende laagjes en na een nachtje alles te laten drogen ben ik begonnen met de eerste highlights aan te brengen wederom zeer verdund in een verhouding van 1/10,in het begin ga je zeer weinig merken maar na enkele laagjes en veel geduld komt het eerste resultaat tevoorschijn ;)...

Afbeelding055-3.jpg

Afbeelding056-4.jpg

Afbeelding057-5.jpg

Afbeelding058-4.jpg

Afbeelding059-3.jpg

Afbeelding060-3.jpg

Afbeelding061-5.jpg

Afbeelding062-4.jpg

Afbeelding063-2.jpg

Tot hier dan deze update..
 
Leuke uitdrukking zo...en weer mooi geschilderd.

René
 
zeer geslaagde start zou ik zo zeggen danny
 
Ik sta steeds verbaasd als ik jouw figuren zie, grote klasse hoor!

Grtz Bart.
 
Geweldig bedankt jongens voor deze mooie complimenten,ik heb met figuren mijn ding gevonden en als ik ze daar bij dan nog in een klein Vingette kan verwerken heb ik twee vliegen in een klap...
 
ziet er weer top uit danny blijf voorlopig in stilte volgen want voor figuren te schilderen kan ik alleen maar van jou leren
 
Mooi schilderwerk Danny !!

Ik kan echter z'n pose niet goed plaatsen... wat dóet deze frohe Fallschirmjäger eigenlijk ?

vrolijke groet :)
Peter
 
Mooie FSJ Danny !

Komt zijn broek in Tarnanstrich ? Het khaki is in ieder geval een goede basis, gevolgd door groene en bruine vlekken, en dan nog de fijne lijntjes.
Zoals we van jou gewend wordt dit weer een juweeltje.

Groeten Rik
 
Mooi schilderwerk Danny !!

Ik kan echter z'n pose niet goed plaatsen... wat dóet deze frohe Fallschirmjäger eigenlijk ?

vrolijke groet :)
Peter

Deze stoere bink staat een sigaretje te roken peter en is afkomstig van een setje dat ik ooit eens heb aangekocht...

Rik het zal iets in deze richting worden 1941 in Kreta...

Clipboard01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie foto Danny. Reenactment ?

In ieder geval een prachtige referentie voor je schilderwerk. Kun je goed de schaduwpartijen afleiden, donkerder en lichter schaduwpartijen. Vuile vlekken...laat je maar eens goed gaan... met je penseel;)

Groeten Rik
 
Die groene grasknie lijkt me weer 'ns wat anders dan zo'n zandknie ?! Ik zit hier weer te knie-zen...

Voortreffelijk Danny !
 
Bedankt jongens dit weekend hebben we niet stilgezeten en wat tijd genomen om alle schilderwerk een beetje te verfijnen als ook de helm is onderhanden genomen alleen de veldfles en de sigaret moet ik nog toevoegen...

Afbeelding001-21.jpg

Afbeelding002-17.jpg

Afbeelding003-24.jpg

Afbeelding004-20.jpg

Afbeelding005-20.jpg

Afbeelding006-21.jpg

Afbeelding007-15.jpg


Als het een beetje mee zit kan ik van de week aan het ondergrondje beginnen...
 
Laatst bewerkt:
Mooi schilderwerk aan deze.... vooral de overgangen, heel fijn gedaan ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan