Hoofdsponsor

1/72 Citroen Traction Avant 11cv, Ace [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swaken

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 feb 2009
Berichten
3.441
Hey,

Terwijl de Fw 190 wat ligt te rusten, en eerlijk gezegd ik ook, zijn we ondertussen al begonnen met een tweede model die normaal gezien ook op dit diorama moet komen.
Het betreft een Citroen Traction avant die gebruikt wordt door de luftwaffe als liaisson wagen om piloten van en naar het vliegveld te brengen. Ik ga hem normaal gezien in het panzergray verven omdat de periode die ik wil uitbeelden rond midden / driekwart '44 ligt. Maar meer daarover ten gepaste tijden als het diorama begint te groeien.

De traction is van het merk Ace, iets dat van achter het gordijn komt en echt rudimentair is meegegeven, wat wil zeggen juist de nodige plastieken onderdelen om het voertuig te maken en dat is het. Maar het model ziet er wel goed uit, niet te veel flash, wel wat ruwe oppervlakken zodat schuren tot de orde van de dag hoort om hem strak te maken voor de spuit / verf opdracht. Normaal gezien ga ik deze RUDD maken, maar kon het al niet laten om enkele "verbeteringen" aan te brengen. De verbeteringen zijn onderaan het voertuig aan te treffen in de vorm van de ophangingsdriehoeken, stuurstangen en draagarmen (die echt maar blokjes plastiek waren in de kit). Eveneens werden wat spatborden aangebracht met koperfolie, en dit naar de beschikbare documentatie uiteraard.

Hier wat fotokes,

model001a.jpg


model002.jpg


model003.jpg


model004v.jpg


model005.jpg


model006.jpg


model007.jpg


model008.jpg


Natuurlijk nog wat werk aan, momenteel de banden aan het opschuren, en ga dan nadenken over de binnenkant, dit omdat er een deurtje open ga staan zodat er inkijk is.
Ten gepaste tijde updates.....;)
 
Prachtig zo'n klein 2CV ukje ! Ik ga deze met veel plezier volgen !
 
ferm hee die spietlappen,altijd goe bezig onze soit
 
Hey,
Merciekes, jongens.
@Guy, uw foto's behoren ook tot de docu-map, kwestie van een goeie referentie te hebben (hopelijk mocht dit ???) ;)
 
Yep weer een kleine pruts van Swaken sie.
Reeds goeie verbeteringen aangebracht
 
Jawade, ik vond 1/35 bij de Guy al klein.
En dan komt er hier ene even op 1/72 aan gereden.
Ben benieuwd zene.
 
Natuurlijk Swaken, ik ben vereerd. Ik zou me alleen niet blind staren op het dashboard omdat ik daar per abuis verschillende types heb "gemengd". Meteen één van de redenen dat ik hem geklasseerd heb.
 
Hey,

Merciekes jongens voor jullie comments.
Ten gepaste tijde nog foto's..... ben bezig met het interieur te bouwen, en er gaat deze keer een figuurtje in, maar later wat meer daarover.
@Guy, mercie dat ik je foto's ook mag gebruiken en neen, ik zal me niet blind staren naar het dashbord, ik heb nog foto's van op het net met daarin het juiste dashbord, alhoewel er verschillende types van deze traction bestaan. Degene die wij bouwen / gebouwd hebben is voor oorlogs van bouwjaar, dit te zien aan de roosters / Kleppen aan de zijkant van de motorbeplaating, en aan de wielen.
Eveneens goeie documentatie in steelmasters gevonden en in MBM.

Voila se, tot de volgende. ;)
 
Hey,

Hier ben ik terug met een kleine update. Kon eerst geen foto's posten maar na wat technische bijstand gaat het nu toch.
Wat hebben we gedaan, awel, veel. Eerst en vooral hebben we aan de binnenzijde de binnendeuren uitgesneden, kwestie dat ge deuren ziet zitten natuurlijk want dat was 1 glad vlak. Daarna hebben we wat detail erop gezet in de vorm van draaihendels en deuropeners en wat kleine versiering. Blijkbaar kunt ge daarin zo ver gaan zoals ge wilt, want er waren verschillende uitvoeringen en in verschillende kleuren, als het maar zwart was.
Aan de ene kant van het voertuig heben we de deur volledig uitgesneden om ze open te stellen, dit wordt later wel duidelijk. Als de beide zijkanten gedaan waren hebben we die voorzien van pinnetjes van draad om in het dak te steken zodat dit veilig en verzekerd vast zat. Nadien een rondje schuren tot de blozen...... je weet wel he. ;)
Hierbij hebben we dan een tussenschot gemaakt tussen motorcompartiment en interieur en het dashboard onder handen genomen en voorzien van wat detail in de vorm van de versnellinghendel en een detailken in het midden met een koperen plaatje (stukje ets-overschot).
Alez, foto's,

model009.jpg


model010b.jpg


model013.jpg


model014.jpg


model015.jpg


model012.jpg


model016s.jpg


Het begint er toch al op te trekken vind ik, maar ik moet nog wat schuren zodat hij goed glad staat, want de moulle was blijkbaar goed beschadigd daar er putten en brokjes uit het oppervlak waren van het dak en de motorkap, dat heb je natuurlijk met dingen van achter het gordijn...;)
 
toch al een mooie karkasse,niet
 
mooi wagentje ,

mooie aanpassingen die je doet en dit op deze schaal is geen simpel klus


tom
 
Zo kennen we ons Swaken sie, maarre.......heb ik niet horen zeggen dat ge het "simpelkes" ging houden ?????
 
Hey gasten,

Mercie voor jullie comments.
Ondertussen gezien op de foto dat het gleufje/barstje nog zichtbaar is aan de voorruit waar de deur is uitgesneden. Gene paniek, da's ondertussen al opgevuld en effen geschuurd. Het dashboardje is ook aangepakt en wacht op zijn kleurken.
Ja, ik hou het simpel he, da's gewoon wat kleine detail toevoegen omdat die deur openstaat, en ja, er komt zelfs een 'peetje' in te zitten, iets dat niet mijn gewoon doen is, maar om het verhaal op het diorama te laten kloppen moet dit nu zowel, vandaar.....
Maar... later meer daarover.;)
 
Laat maar komen Swaken, topkwaliteit op deze schaal is nooit weg !
 
Hey ,

Mercie jongen voor jullie comments, gewaardeerd uiteraard, als het topkwaliteit is weet ik nog niet, maar ik beschouw het model als zijnde gebouwd, nog niet geschilderd he.....
We kunnen beginnen te denken aan de luchtborstel maar eerst en vooral goed ontvetten met een zeepsopje en daarna goeie ontvetter om zeker te zijn.

Wat hebben we nog allemaal veranderd, awel, veel.
Eerst an vooral werd het dashboard onderhanden genomen en wat opgevrolijkt met wat scratch.
De lichten vooraan werden uitgeboord en worden voorzien van nieuwe gescratchte verduisteringschermen. Eveneens de achterlichten werden uitgeboord. En het belangrijkste is dat de carrosserie past op de onderplaat. Daarvoor hebben we achteraan wat moeten opvullen met Evergreenstrips en uiteraard effen schuren met de gehele body. Vooraan werd er eveneens wat opgevuld om de passing goed te krijgen.

Allez, foto's...

model18.jpg


model17.jpg


model20.jpg


model19.jpg


model21n.jpg


model23.jpg


model24.jpg


model22.jpg


Voila, ik kom terug als het verfjasje erop staat, tot dan....;)
 
Mooi, en dat terug op z'on kleine schaal.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan