Hoofdsponsor

1/72 Citroen Traction Avant 11cv, Ace [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gdvrdrie dat komt weer dik voor mekaar hier. Jij kan kleine dingen GROOTS laten lijken Swaken.
 
Hey,

Mercie jongens, ik ga pogen om vandaag het verfjasje aan te doen.
@Guy, da's omdat ik grote foto's neem van kleine dingen :):) ;)
 
wordt al een schoon citroen.... tje
met veel detail werk er aan


tom
 
weer mooie vorderingen, die cocktailprikkers zien d'er toch zo groot uit...
 
Hey,

terug van weggeweest, en wat kunnen verder doen se.
Ondertussen staat het beestje in zijn verfjasje, zowel binnenkant als buitenkant, de binnenkant is afgewerkt en wacht om samengestoken te kunnen worden, maar eerst en vooral moeten de vensters erin, en daar zijn we nog mee bezig.
Onderstussen ook een figuurtje gezocht en bijgewerkt, lees - chirurgisch geamputeerd van de ledematen en vervolgens onder een andere hoek terug aangezet, om het verhaal te doen kloppen. Het figuurtje moet nog wel geschilderd worden, maar kan er later in gepast worden via de deur van de passagier.

Ik enkele foto's getrokken, maar let op, dit is schaal 1/72, en genomen met versterkte macrofunctie, ge ziet letterlijk het stof op het model liggen, soms is dit zeer vervelend, sorry daarvoor, maar in het echt ziet hij er beter uit, moet ik toch zeggen.
allez,....

model26.jpg


model25.jpg


model27.jpg


model28.jpg


model29.jpg


model30.jpg


model31.jpg


model32.jpg


model33.jpg


model34.jpg


model35.jpg


model37.jpg


model38e.jpg


model39.jpg


Het interieur werd gekozen volgens de foto's die ik beschik, en daarmee gezegd zijnde zijn het geen lederen zetels, maar stoffen zetels. Blijkbaar hadden niet alle 11cv's lederen bekleding en hebben we gekozen voor deze stoffen toestanden.
Het dashboard werd bewerkt en voorzien van een kleine decal uit de sparebox (reservedoos) met daarover een glaasje van klir.

Voila se, ik hoop dat het jullie wat aanstaat.... :)
Voor de volgende update zal hij vermoedelijk af zijn. Tot dan. ;)
 
Mooi werk op deze kleine schaal Swaken en close up foto`s maken bepaalde zaken erger dan het lijkt terwijl er niets aan te zien is.
 
Ik wacht braaf op de eindfoto's van dit bakje !
 
Knappe prestatie Swaken ! Vooral wanneer je de schaal in rekening brengt.

Ik werk al met een loupe op schaal 1/35, nog kleiner en ik heb een microscoop nodig ?

Keep up the good work.

Groeten Rik
 
Hey gasten,

merciekes voor jullie comments.
@Ron, indd man, daar heb je gelijk in, uitvergroten is soms niet goed, maar voor die kleine prutsen te fotograferen kan je niet anders, anders wordt het te wazig om naar de foto's te kijken.
@Guy, de citroen komt samen met de fw 190 op een diorama, vandaar dat hij misschien niet thuis hoort onder de ribriek van afgewerkte modellen, wilt ge hem erin, geen probleem uiteraard.
@ Rik, ik moet ook werken met vergrootglas, maar indd, het is verdomd klein die dingen, maar ik neem de tijd om het goed (proberen) te doen. Veel licht is ook goed omdat de ogen dan rusten en zich niet moeten forceren om die kleine dingen te zien.
Tot later ;)
 
Hey,

Allez, 'k zijn er weer geraakt om te posten.
Met enioge fierheid kan ik vertellen dat mijn autotje van 6 cm af is, de chauffeur zit erin alles zit goed samen, en al met al valt hij goed mee.
Gelukkig kon ik beschikken over een setje goeie wielen om het model te sieren, anders was dat een ander geval geweest. Het betreffen wielen van een andere set die we af geggoten hebben in resin om dan te kunnen gebruiken bij de mijne, weeral gered se. ;)

model40.jpg


Vervolgens wat kunnen verder werken aan de onderkant, lees vuil maken, wat toch een favoriete bezigheid is van een modelbouwer, maar al met al niet teveel vuil gemaakt omdat het meer een liaisonvoertuig van de Luftwaffe betreft en geen veldcros-auto. Met wat gemengde pigmenten kunnen we al heel wat bereiken...

model43.jpg


model42.jpg


model41e.jpg


Nadien konden we doordoen met de chauffeur en deze op zijn plaats zetten, het was me een gepuzzel, maar is toch gelukt met deze eindfoto's als resultaat, hopelijk geniet ge er van ......
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Voila se, dat komt dan bij den 190 te staan, en daar gaan we nu mee verder doen, maar dit is voor een andere topic op een andere plaats. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja manneke, das geslaagd moet ik zeggen. Tis al geen grote wagen op zich, dus op die schaal is het zeker niet groot maar wel knap gedaan en goed afgewerkt , ook de details !
 
Swaken, zeer mooi gemaakt, alleen jammer van de gaten aan de voorkant. De kofferdeksels waren vooraan iets meer afgerond... Ik weet het wel, op deze schaal... Ik ben eigenlijk aan het muggenziften :O
Enkel ter info hier enkele foto's ;)

main.php


main.php


main.php


Maar zoals de voorgangers melden, zeer mooi gemaakt :)
 
inderdaad zeer mooi, ook het interieur ziet er leuk uit.

Grtz Bart.
 
Hey,

Mercie jongens, ik weet het, het is klein en die verdomde macro-foto's doen er geen goed aan natuurlijk.
In het echt ziet hij er een stuk mooier uit, maar ben toch tevreden met het resultaat.
Niet te vergeten dat het een productie is van achter het gordijn en zeker geen Tamiya productie is die in elkaar valt bij het er naar kijken. Er was veel opkuiswerk voor nodig om dit te verkrijgen.
ps, de gaten aan de voorkant vallen echt niet op, maar macro he....;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan