Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Citroen Traction Avant 11cv, Ace [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 45

Discussie: Citroen Traction Avant 11cv, Ace [DONE]

Lightbulb Citroen Traction Avant 11cv, Ace [DONE]

Hey,

Terwijl de Fw 190 wat ligt te rusten, en eerlijk gezegd ik ook, zijn we ondertussen al begonnen met een tweede model die normaal gezien ook op dit diorama moet komen.
    Het betreft een Citroen Traction avant die gebruikt wordt door de luftwaffe als liaisson wagen om piloten van en naar het vliegveld te brengen. Ik ga hem normaal gezien in het panzergray verven omdat de periode die ik wil uitbeelden rond midden / driekwart '44 ligt. Maar meer daarover ten gepaste tijden als het diorama begint te groeien.

De traction is van het merk Ace, iets dat van achter het gordijn komt en echt rudimentair is meegegeven, wat wil zeggen juist de nodige plastieken onderdelen om het voertuig te maken en dat is het. Maar het model ziet er wel goed uit, niet te veel flash, wel wat ruwe oppervlakken zodat schuren tot de orde van de dag hoort om hem strak te maken voor de spuit / verf opdracht. Normaal gezien ga ik deze RUDD maken, maar kon het al niet laten om enkele "verbeteringen" aan te brengen. De verbeteringen zijn onderaan het voertuig aan te treffen in de vorm van de ophangingsdriehoeken, stuurstangen en draagarmen (die echt maar blokjes plastiek waren in de kit). Eveneens werden wat spatborden aangebracht met koperfolie, en dit naar de beschikbare documentatie uiteraard.

Hier wat fotokes,

Natuurlijk nog wat werk aan, momenteel de banden aan het opschuren, en ga dan nadenken over de binnenkant, dit omdat er een deurtje open ga staan zodat er inkijk is.
    Ten gepaste tijde updates.....

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Prachtig zo'n klein 2CV ukje ! Ik ga deze met veel plezier volgen !

Standaard

ferm hee die spietlappen,altijd goe bezig onze soit

Standaard

Hey,
    Merciekes, jongens.
    @Guy, uw foto's behoren ook tot de docu-map, kwestie van een goeie referentie te hebben (hopelijk mocht dit ???)

Standaard

Yep weer een kleine pruts van Swaken sie.
    Reeds goeie verbeteringen aangebracht

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Jawade, ik vond 1/35 bij de Guy al klein.
    En dan komt er hier ene even op 1/72 aan gereden.
    Ben benieuwd zene.
    Grtz Erik.
    Bezig aan een treintafel en hier en daar de diepvriezer uitladen.

Standaard

veel succes met deze, belooft wat te worden...

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk Swaken, ik ben vereerd. Ik zou me alleen niet blind staren op het dashboard omdat ik daar per abuis verschillende types heb "gemengd". Meteen één van de redenen dat ik hem geklasseerd heb.

Standaard

Hey,

Merciekes jongens voor jullie comments.
    Ten gepaste tijde nog foto's..... ben bezig met het interieur te bouwen, en er gaat deze keer een figuurtje in, maar later wat meer daarover.
    @Guy, mercie dat ik je foto's ook mag gebruiken en neen, ik zal me niet blind staren naar het dashbord, ik heb nog foto's van op het net met daarin het juiste dashbord, alhoewel er verschillende types van deze traction bestaan. Degene die wij bouwen / gebouwd hebben is voor oorlogs van bouwjaar, dit te zien aan de roosters / Kleppen aan de zijkant van de motorbeplaating, en aan de wielen.
    Eveneens goeie documentatie in steelmasters gevonden en in MBM.

Voila se, tot de volgende.

Standaard

Hey,

Hier ben ik terug met een kleine update. Kon eerst geen foto's posten maar na wat technische bijstand gaat het nu toch.
    Wat hebben we gedaan, awel, veel. Eerst en vooral hebben we aan de binnenzijde de binnendeuren uitgesneden, kwestie dat ge deuren ziet zitten natuurlijk want dat was 1 glad vlak. Daarna hebben we wat detail erop gezet in de vorm van draaihendels en deuropeners en wat kleine versiering. Blijkbaar kunt ge daarin zo ver gaan zoals ge wilt, want er waren verschillende uitvoeringen en in verschillende kleuren, als het maar zwart was.
    Aan de ene kant van het voertuig heben we de deur volledig uitgesneden om ze open te stellen, dit wordt later wel duidelijk. Als de beide zijkanten gedaan waren hebben we die voorzien van pinnetjes van draad om in het dak te steken zodat dit veilig en verzekerd vast zat. Nadien een rondje schuren tot de blozen...... je weet wel he.
    Hierbij hebben we dan een tussenschot gemaakt tussen motorcompartiment en interieur en het dashboard onder handen genomen en voorzien van wat detail in de vorm van de versnellinghendel en een detailken in het midden met een koperen plaatje (stukje ets-overschot).
    Alez, foto's,

Het begint er toch al op te trekken vind ik, maar ik moet nog wat schuren zodat hij goed glad staat, want de moulle was blijkbaar goed beschadigd daar er putten en brokjes uit het oppervlak waren van het dak en de motorkap, dat heb je natuurlijk met dingen van achter het gordijn...

Standaard

toch al een mooie karkasse,niet

Standaard

Voila ,das modelbouwen

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Mooie details die je erbij maakt

Standaard

mooi wagentje ,

mooie aanpassingen die je doet en dit op deze schaal is geen simpel klus

tom

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste