Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/12 Yamaha fiat 2007 rossi [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 56

Discussie: Yamaha fiat 2007 rossi [DONE]

Lightbulb Yamaha fiat 2007 rossi [DONE]

Hallo gasten ,

ben begonnen aan een nieuw project :

de bike is van rossi die in de M1 Moto GP klasse van het jaar 2007 geeft gereden
    waarbij ik gebruik zal maken van een bouw kit van tamiya yamaha 2005 (nr doos 14115 )

de decals zijn een set van STUDIO 27 1/12 fiat 2007 voor bouwkit 14104 en 14105 van tamiya
    de bouwkit 14114 en 14115 gaan hier ook voor omdat enkel de nummers van de piloten hier van rossi zijn
    toegevoegd in de doos op vraag van vele bouwers die fan zijn rossi , geeft tamiya deze opnieuw uitgebracht

heb een kant en klaar figuur gekocht omdat je hem deze niet kan verkrijgen in bouwpaket eender welk bouw
    merk , de figuur zal op de benzine tank zitten en één hand aan het stuur houden

het enige extra kit die ik bij gekocht heb is de set voor de voor vorken uit metaal van tamiya
    anders word hij zo uit de doos gebouwd omdat dat de side's( zijkanten ,onderkant en voorkant ) aan de motor komen
    en bijna geen details zal zien van de motorblok zelf.

de doos

de inhoud

de extra set voor de voor vorken

de studio 27 decals voor 2007 fiat rossi

hier de aangekochte figuur van rossi 2007

Reeds al enkele stappen gebouwd , waarvan hier de foto's

Zal eerst alles bouwen voor ik alles met airbruch verder afwerk
    omdat in sommige stappen de zelfde kleur frame vragen en zo meer
    zodat ik alles in één keer de juiste kleur kan doen

tot de volgende update
    gr tom

Standaard

Jaaaaaaaaaaaaaaa Tom, laat maar komen, vind die bikes van je altijd de moeite waard om te volgen.

Standaard

veel succes met deze. benieuwd naar het vervolg, maar nu eerst verder schuren... ;-)

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

Mooi project, het figuur vind ik zeer mooi voor een kant en klare.
    Groeten,

Michel.

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Weer een mooie fiets Tom, en dat figuurtje ziet er ook goed uit.
    Succes met de verdere bouw.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

alvast bedankt gasten ,

is inderdaad een mooi kant en klaar figuur van rossi

ze worden in beperkte oplage gemaakt en waarschijnlijk gedeeltelijk zelf ingeschilderd en met decals voorzien
    t's van het merk minichamps

Ga trachten in kleinere stappen jullie de opbouw te tonen van de bike

gr tom

Standaard

Hallo gasten,

een beetje verder gewerkt aan de bouw van de bike

De achter velg van de bike werd onder handen genomen , er zijn rondom naden en dat
    is niet met de werkelijkheid en om dit klus te kunnen doen heb ik fijne tand stokers gebruikt
    waarop ik schuurpapier op gelijmd heb om tussen de spaken te raken en toch tot een mooi
    resultaat te kunnen komen ( andere tools BV een vijltje kan er namelijk minder goed in )

Vervolgens heb ik het achter remschijf ook onder handen genomen
    het is niet dat de remschijf juist is, de kleine rondingen in de schijf zijn
    juist maar normaal moeten ze langs beide zijden zo zijn uitgewerkt
    daarom heb ik besloten om ze door te boren met een fijn boortje
    zodat het toch een beetje meer juist overkomt

In de bouwdoos kit zijn de voorvorken nogal veel voorzien van pinmarks en een set van
    tamiya met metalen voorvorken zijn al die problemen weg en moet je geen opkuis
    doen van naden en sinmarks en nog een voordeel is dat de metalen onderdelen
    al het juiste kleur hebben

gr tom

Standaard

Goed bezig Tom en die voorvork is wel een verbetering

Standaard

Mooi werk. In verband met de remschijf, maak je daar ook nog de "remsporen" op? Ik bedoel wrijvingsporen van de remblokken, die de diameter volgen?

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

De remschijf wordt echt wel veel mooiere met al die kleine gaatjes erin.
    En de voorvork van metaal is ook een mooie verbetering. ziet er strak uit Tom.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

hallo gasten ,

@ Yvan : thanks
    @ Ron : thanks , de set is van zeer goed kwaliteit en heb er goed aan gedaan om het te gebruiken
    @ silenoz : thanks , wel zou het inderdaad kunnen gebruiken je tip , want deze komt op een dio te staan en de race is gedaan en hij
    jucht naar de mensen . de banden zullen al een versleten band hebben
    @ the-mouse : thanks , inderdaad een hele verbetering van de remschijf , de voorvorken hebben een zeer mooi kleur
    en zullen de bike een meerwaarde geven ( allez hoop ik toch )

een beetje verder gewerkt aan de bike

de sinmarks in de voorste remschijven heb ik opgevuld , al zal je er niet zoveel van zien

Omdat de moto in een diorama komt , heb ik in het achter velg een bout gelijmd en vervolgens een
    gat gemaakt in de achterband ook ( al was dit niet zo gemakkelijk ) en vervolgens getest op het dio
    ondergrond en het bevestiging is geslaagd ( de voor wiel en velg zijn ook al gedaan maar wacht tot
    ik de juiste afstand weet om het uit te proberen )

vervolgens heb ik de carénage al het nodige er aan gelijmt en op geschuuurt en een
    dryfit gedaan om te zien of alles past ( en t'is oké)

vervolgens met louw water en een soort schuur wasspons achtig de carénage opgeschuurt

De andere stukken zijn al in een badje gedaan maar zonder dreft
    (ga de tip eens uit proberen met ontsmettings alcohol )

gr tom

Standaard

Mooie vorderingen bij deze. Is naar ik denk niet het meest gemakkelijke schuurwerk, maar 't gaat wel de moeite lonen achteraf.

In verband met het voorwiel, in plaats van een gaatje in de bodemplaat een klein sleufje maken, zo kan je nog eventuele speling opvangen mocht het nodig zijn.

Standaard

hallo gasten ,

@ silenoz , heb al de moer in het voorste velg gemonteerd zodat op later tijdstip in de bouw
    deze ook aan het dio zal kunnen bevestigd worden zodat er meer stevigheid komt als het figuur
    er op zit ( weegt nogal veel da ventje )

weeral een beetje verder gedaan deze dagen aan de bike
    inmiddels is de bouw er van gedaan en kan er overgegaan worden tot het schilderwerk
    ik het bouw boekje nu niet gevolgd omdat al zeer benieuwd ben naar het deel van de
    carénage ervan ben ik maar met deze dingen begonnen

eerst heb ik de onderdelen ervan met ontsmettings alcohol bewerkt
    (weet niet meer wie op het forum dit uitgetest geeft , maar wouw het eens uitproberen
    om te zien bij het afplakken geen grondlaag zou mee hebben na het verwijderen van de
    kleefband )

nadien werden alle onderdelen in grond verf gespoten

vervolgens werden alle onderdelen in het wit kleur gespoten

omdat er met een tweede kleur moet gewerkt worden heb ik eerst
    alle onderdelen dryfit aan het frame bevestigd

tja kon het niet laten om een het figuur al op zijne bike te vertoeven

vervolgens heb ik mallen gemaakt van sommige decals als referentie punt
    om de juiste schuinte te bekomen van het blauw er van

dan alle het niet blauw te spuiten onderdelen volledig afgeplakt

dan de onderdelen gespoten in het juiste blauw kleur

met dit als eind resultaat

een zeer geslaagd airbrush werkje waarbij ik maar op één na klein plekkje
    verf tot op de grondlaag mee kwam na het verwijderen van het plakband

tot de volgende

gr tom

Standaard

Mooi spuitwerk, blijkt goed te werken op deze manier. heb je het plakband rechtstreeks gebruikt of eerst een paar keer op je vel gelegd om de kleefkracht te verminderen?

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten