Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na veel prutsen en klugelen, had ik het toch door hoe het werkte, dat solderen. :wub:
De haken zijn gemaakt van dun koperdraad,


attachment.jpg


ik heb er wel nog wat werk aan, en ik moet er nog 3 maken.

Grtz Bart.
 
Dat begint er toch zeker goed op te lijken Bart.
 
ze zien er best goed uit bart 8) dat gaat erg mooi worden
 
Ziet er goed uit en netjes gesoldeerd zo te zien en solderen is even doorhebben hoeveel Flux en soldeer je gebruik heb ik ondervonden.
 
Zeer mooi resultaat bart al een idee hoe je de touwen gaat aanpakken...
 
Dat ziet er deftig gemaakt uit.

Kan je deze even naast een figuur fotograferen? Om een idee te hebben van de grootte...
 
Als je een katoenen draad doordrenkt met verdunde houtlijm en deze dan nat op z'n plaats hangt en laat drogen dan blijft die in de juiste vorm. ;)
 
Hier een foto met de ware grote van de haak.
Ondertussen ook eens geprobeerd van een touw te maken met koperdraad, deze is voor de Ranger die naar beneden tuimelt, de techiek die michel uitlegt ga ik ook uit proberen, want dan is de touw echt. Dat zou ik natuulijk liever hebben.;)


attachment.jpg


attachment.jpg

Zo, tot zover de update.

Grtz Bart.
 
als je het met een koperdraad wil doen denk dat je eer naar een draad van een telefoon of zoiets moet zoeken want dit vind ik wel veel te dik.

ook een garendraad met sekondelijm in smeren blijft gewoon staan zoals je wil .

de haken zijn mooi van lengte hoor bart
 
Ja inderdaad veel te dik hé, ik eens proberen met touw en secondenlijm of houtlijm.
Thanks voor de reacties.

Grtz Bart.
 
Touw insmeren met secondenlijm of houtlijm gaat inderdaad heel goed.
Een voordeel van houtlijm is dat je dat niet of nagenoeg niet ziet, secondenlijm laat dan toch gauw een laagje achter.
Daarbij is een met secondenlijm behandeld touw weer veel steviger.
 
Terug een kleine update.
Ik heb wat geexperimenteerd met de touwen, het touw dat ingesmeerd was met secondelijm heeft gewonnen. Toch een klein probleempje, hij blijft jammer genoeg niet volledig uit zichzelf recht staan. Ik zal hem dus op enkele plaatsen moet tegen de rotswand vastleggen. Dit is ergens wel tegen mijn zin, want ik wilde hem laten zweven in het niets.


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg

Op de fotos lijkt het touw wel iets te dik maar het past perfect in een figuurtje 1/35 zijn handje.


Grtz Bart.
 
dit ziet er tog goed uit hoor bart.

het is ook een hele hoogte om het touw op zig zelf te laten staan.

de rots patij ziet er echt heel goed uit hoor 8)
 
Ik was toch niet zo tevreden over de haken, en heb dus nieuwe gemaakt.
Denk dat deze beter zijn.


attachment.jpg


attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Dat ziet er inderdaad fijner uit dan je eerste exemplaren ;)
Oefening baart kunst...
 
Bedankt voor alle reacties op de haken, deze zijn reeds geschilderd. Ben nu bezig met de touwen en hoe ik die ga plaatsen en schilderen.

Ondertussen ook al een figuurtje zijn hoofd geschilderd, dit is de Ranger die naar beneden donderd.


attachment.jpg


attachment.jpg


De rest gietnaad op zijn hoofd ga ik wel nog wegschuren.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan