Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi stukje werk wat je hier laat zien en ik hoop dat de figuren ook goed uitpakken
 
De enterhaken werden afgeschoten vanaf de landingsboten. Door de zware zee waren de touwen nat, dus te zwaar waardoor de meeste haken niet tot de rotsen geraakten en naar beneden kletterden.

De enterhaken zou ik maken uit messing. Een ster in elkaar solderen uit zes fijne draadjes, dit bol zetten dmv een stalen bol (bvb uit een lager). Hieraan een ringetjes om de zes beentjes ter plaatse te houden en een stukje buis voor de schacht...

Veel succes !

Groeten Rik
 
Goed idee Rik, ik het eens proberen op die manier.

Grtz Bart.
 
De klif mag een beetje rusten, dus ben ik begonnen aan de figuren.
De figuren zijn al een beetje bewerkt met "de green stuff", maar er is nog veel werk aan de winkel.

De Ranger die gaan klimmen

attachment.jpg

De Rangers op de grond

attachment.jpg

De Ranger die met zijn klikken en klakken naar beneden valt

attachment.jpg

deze moet nog een "nieuwe knie" krijgen.

Zo tot de volgende update
Grzt Bart.
 
lol bart ik denk het ook na zo een val zal hij wel een knie protese nodig hebben :laugh::laugh:

nee serieus het ziet er al goed uit veel suc6 met het vermaken van de figuren
 
Mooie start met deze figuren Bart en het is steeds leuk dat je zelf wat kan veranderen aan de figuurtjes,zijn deze van Dragon...
 
Goed opzoekwerk, love it !
 
Haha, Amazone. Denk dat die knie niet veel meer zal helpen na z'on val.:laugh::laugh::laugh:
Danny de grijze zijn inderdaad samen gesteld uit verschillende Dragon figuren, de andere samengesteld uit verschillende Tamiya figuren.;)
Het is wel jammer dat er weinig figuren te vinden zijn, ik ben gisteren tot in Antwerpen geweest om mijn wisseldoos met figuren weer op te vullen. Maar te vergeefs: geen mooie figuren te vinden.:( Wachten op de nieuwe reeks was het antwoord. Dan maar wachten hé.

Grtz Bart.
 
Ik dacht het al dat er enkele van Dragon tussen zitten,heb je al een idee hoeveel figuurtjes je hier gaat gebruiken Bart...

Ik heb dit setje al enkele keren tegen gekomen op beurzen....

100_4408.jpg
 
Dat setje heb ik ook, ik heb ook de premium editie ervan ( met open wapenloopjes, en PE wapenriemen).
Ik dacht zo aan 10 tal figuurtjes. 4 klimmende en 1 vallende, de rest op het strand.

Grtz Bart.
 
Help, grote problemen met het inelkaar solderen van mijn haken, ze blijven niet samen. Wat doe ik verkeerd?

Grtz Bart.
 
Ontvet? hoe bedoel je Amazone. ( ben hier wel echt een leek in hoor ).

Grtz Bart.
 
je moet je koperen draadjes eerst ontvetten dus in het afwas water zoals je met je plastic figuren doed voor je de grondverf er op zet.

daarna kan je best plastichandschoentjes aan doen en je draad plooien en dan solderen.

als er veel vet aan hangt van je vingers kan het zijn dat je soldeer niet houwd
 
Aha, nu heb ik het door. Thanks Amazone. Ik zal dit wel maar volgend weekend kunnen doen. Ik moet weg met mijn werk.

Grtz Bart.
 
Geweldig om dit te volgen Bart, ik blijf vooraan zitten om niets te missen.
 
Yo D-day,

Wat een project!!! En een geslaagde rotspartij.

Heerlijk om dit te gaan verweren en schilderen.

Zeker wat groen aanbrengen op de rotsflanken, dat zal een knap contrast geven...en is realistisch natuurlijk ook:-)

Greetz Nico
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan