Hoofdsponsor

1/35 Pointe du Hoc, 0700 hr, 6th of june 1944 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat wordt hier prachtig Bart, maar iets anders hadden we dan ook niet verwacht !

De meesten haken werden afgevuurd vanaf de landingsboten, maar daarvoor zul je je strand wat langer moeten maken, vrees ik.

Je bent in ieder geval sterk bezig !

Groeten Rik
 
Bedankt voor de reacties iedereen.

Rik voor het strand ga ik eens goed moeten nadenken wat ik juist ga doen, een stukje oceaan erbij of niet. Ik weet het nog niet echt.

Ondertussen nog een beetje verder gedaan, alle groeven uitgelijnd met een wash van Raw Umber, daarna alle uitstulpingen gedrybrushed met de basiskleuren + een tikkeltje wit, en dan nog een drybrush met verschillende grijstinten.
Nu is er een laagje vernis over gegaan, om daarna verder te verweren.


attachment.jpg


attachment.jpg


Grtz Bart.
 
de kleur zit wel goed bart heel mooi hoor 8)
 
Bart ik wil niet kritisch zijn ze, maar kvind het er uitzien als een rots.... :D
 
Spectaculair Bart:O Goed ook, dat je de volledige hoogte neerzet.
Voor de kijkers zet je een bijzonder stukje geschiedenis neer, dat op deze manier
in een oogopslag duidelijk wordt. En daardoor kan men zich goed inleven in wat die
mannen destijds over hadden voor de goede zaak....

Práchtig project dat ik zeker zal volgen...

Veel plezier met bouwen en schilderen !

Vrolijke groet :D
Peter
 
Thanks voor de mooie reacties, we doen ons best hé.
Terug een kleine update, een drybrush gedaan met titaan wit, dan eens een test gedaan waar ik de touwen juist zou hangen.
De tweede van links zou eigenlijk moeten vallen.

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


Grtz Bart.
 
ziet er goed uit bart maar denk dat de touwen wat aan de dikke kant zijn zo ophet zicht.

mischien eens tellen hoe dik ze op schaal moeten zijn :)
 
Ik doe hier driemaal mijn hoed voor af, om te beginnen is het maken van de rots alleen al een karwei waar velen de tanden op zouden stukbijten (hou het maar vol!).
Ten tweede het legertje figuren dat de rots gaat trotseren in niet alledaagse poses, figuren ombouwen dus !
En het feit dat dit diorama geen fragment betreft maar één geheel waarbij werkelijk alle handelingen worden getoond die de Rangers dienden te doen onder vuur van bovenaf, een rots beklimmen in zo'n omstandigheden moet onmenselijke inspanningen hebben gevergd...een echt eerbetoon dus welk een idee geeft van die actie.

Hopelijk mag ik van dit diorama als het klaar is, verslag doen bij m'n Amerikaanse modelbouwvrienden ? Zij zouden er met ontzag en veel respect van genieten, en weten dat de heldendaden van hun voorouders hier erg levendig gehouden worden.

Ik blijf genieten van dit huzarenstuk !
 
Naar de dikte van de touwen heb ik echt geen idee, Amazone. Ik heb nog een ander probleem: ik vind geen mooie afbeelding van de bewuste enterhaak die de Ranger gebruikten.
Dus hierbij een oproep: Kan mij iemand helpen bij deze twee probleempjes?

GUnit: Met de figuren ben ik al bezig, en ik moet zeggen het is veel vijl en opvulwerk maar we komen er wel. Zelf sculpteren dat moet ik nog leren, dus alle figuren worden samen gesteld uit bestaande figuren die ik verander.
Wat betreft het verslag naar uw Amerikaanse vrienden, geen probleem. Ik vind dit zelf heel tof van u.

Grtz Bart.
 
Bedankt Amazone, dit is een goede richtlijn.

Grtz Bart.
 
Heel mooi gedaan die rots, ziet er echt top uit. Om de touwen wat stijver te maken, kunt ge een stukje bijenwas gebruiken (is een truuk uit de scheepsbouw). Als ge geen bijenwas hebt, is er zeker iemand die u op de ledendag een stukje zal bezorgen.

Worden de touwen nog donkerder gemaakt ? Met koffie of thee of zo ?
 
Wet Sellery is de bijenwas voor meubels ook goed?
De touwen worden zeker behandeld, die koffie truc zal zeker van pas komen. thanks.

Ondertussen na wat opzoekwerk heb ik ook de orignele grablinghooks gevonden, dit wordt scrathwork denk ik.:)


attachment.jpg


attachment.jpg


Grtz Bart.
 
Dit wordt weer een schitterend mooi dio.
Ik zou ook de touwen iets dunner nemen zoals amazone zei. Als je die mooi gescratchte grablinghook aan te dik touw gaat vastmaken dan gaat het iets minder echt zijn.
 
amaai wat een kolos van een haak zeg :O

ziet er wel iets anders uit dan in de film.

schiet zo een ding maar af en het komt terug naar beneden omdat je niet goed mikt naar de rots :wacko:

wel mooi referentie materiaal 8)
 
Is dat het type haak dat met een "harpoen" kan worden afgeschoten ? Lijkt me meer een type om te "slingeren". Als ge nog wat meer info wilt over de beklimming van Pointe du Hoc, kunt ge eens proberen om de huidige rangers een mailtje te sturen. Dikwijls zit er een kerel tussen die een echte geschiedenis-freak is.

Ik zal het morgen eens aan de US Marines vragen, misschien hebben zij ook nog wat info.

Groeten

Pascal
 
Je dio ziet er prachtig uit!!
Ik zou ook kijken voor iets dunner touw, meer op schaal...

Is dat het type haak dat met een "harpoen" kan worden afgeschoten ? Lijkt me meer een type om te "slingeren".

Wat die haak betreft, ik denk dat deze met een harpoen moet afgeschoten worden. Als je ziet hoe groot (lees zwaar) deze is, dan kan deze onmogelijk met de hand geslingerd worden, zeker zo'n hoogte... ;)
 
Misschien heb je hier nog wat aan.

DSCN1861.jpg


http://www.militaryheadgear.com/items/6264
Bij deze even naar beneden scrollen
http://hmvf.co.uk/forumvb/showthread.php?8840-Browning-Automatic-Rifle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan